Dark Mode Light Mode

Περί καταναλωτικής κίνησης, συμπεριφοράς και ακρίβειας

Προχθές μίλησε στην Πρωινή ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών και Βιοτεχνών Ν. Καβάλας Θόδωρος Χατζηχρήστος.

Σχολίασε την καταναλωτική κίνηση που στην Καβάλα φέτος άρχισε νωρίς. Και ως προς το Πάσχα. Την συμπεριφορά των καταναλωτών. Και την ακρίβεια. Ειδικά στην ενέργεια.

Η συνέντευξη

Ερ: Για αρχές Μεγάλης Εβδομάδας πάμε καλά και έχουμε περισσότερο κόσμο απ` ότι περιμέναμε. Αυτή είναι η πρώτη ματιά η δική μας.  Εσείς βέβαια μπορείτε να μας πείτε περισσότερα.

Απ: Πράγματι ο κόσμος έχει αυξηθεί, οι επισκέψεις έχουν ξεκινήσει. Είδαμε από την 25η Μαρτίου και μετά να έρχονται ξένοι επισκέπτες στην πόλη μας αλλά θα πρέπει να τονίσουμε ότι για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα η αγορά ήταν συγκρατημένη. Το βλέπουμε άλλωστε και από αρκετά καταστήματα που κλείσανε τους τελευταίους μήνες στην πόλη μας. Τώρα όσον αφορά τις εορτές του Πάσχα, τα τελευταία χρόνια έχει συρρικνωθεί η κίνηση σε 2-3 μέρες μόνο. Βέβαια η αιτία είναι οι αλλεπάλληλες κρίσεις που είχαμε. Οι αυξήσεις στα προϊόντα, ο πληθωρισμός, η ενέργεια που δυσκολεύουν τα νοικοκυριά να κάνουνε τις αγορές τους, να ψωνίσουνε τα δώρα και να γεμίσουν το πασχαλινό τραπέζι. Εμείς όμως είμαστε αισιόδοξοι και περιμένουμε ότι όλοι θα καταφέρουν να κάνουν από το ελάχιστο που διαθέτουν κάποιες αγορές για το Πάσχα. Με τα δώρα που θα πληρωθούνε αυτές τις μέρες θα υπάρχει μια καλύτερη εικόνα ώστε η αγορά να έχει μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρέπει να στηρίξουμε την τοπική οικονομία. Να προτιμήσουμε τις τοπικές επιχειρήσεις για να βοηθήσουμε στο να μείνουνε όρθιες.

Ερ: Πάμε στο γνωστό δίλημμα, πρόβλημα. Π.χ. ένα τσουρέκι ίσως να είναι πιο ακριβό στα μικρομεσαία καταστήματα της Καβάλας και ίσως να είναι πιο φτηνό στα σούπερ μάρκετ.

Απ: Αυτό συμβαίνει σε όλα τα προϊόντα. Σίγουρα θα βρει κάποιος σε ένα σούπερ μάρκετ τα πάντα. Από εκεί και μετά όπως είπα θα πρέπει να δούμε και λίγο την τοπική οικονομία. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι μια μικρή επιχείρηση έχει πιο ποιοτικά προϊόντα από τα βιομηχανοποιημένα που θα βρούμε σε ένα σούπερ μάρκετ. Από εκεί και μετά είναι και η δυνατότητα που έχει ο καθένας.

Ερ:  Έχουνε οι επαγγελματίες το μεγάλο καημό και το μεγάλο άγχος να μην αυξήσουν πολύ την τιμή για να μη ξεφύγουν.  Από την άλλη πλευρά να μην μπαίνουν και μέσα.

Απ: Σίγουρα αυτό είναι ένας προβληματισμός που πάντα είχαμε. Εμείς δεχόμαστε συνεχώς αυξήσεις των τιμών. Σε πολλά προϊόντα η τιμή είναι της εβδομάδας. Από εκεί και μετά κοιτάμε να συγκρατήσουμε τις δικές μας τιμές που αφορούν τον καταναλωτή , διότι καταλαβαίνουμε ότι θα υπάρχει δυσκολία και δεν θα έχουμε και την ποσότητα που θέλουμε.

Ερ: Μήπως και έγινε κανένα θαύμα και επανήλθαν οι λογαριασμοί ρεύματος στα προηγούμενα νούμερα;

Απ: Πηγαίνει προς τα εκεί αλλά αν σταματήσει η επιδότηση του κράτους θα είναι πάλι δύσκολα τα πράγματα. Λένε ότι θα σταματήσει η επιδότηση.

Αυτό που βλέπουμε είναι ένας ανταγωνισμός ανάμεσα στο καύσιμο και στο ηλεκτρικό ρεύμα. Βλέπουμε τώρα να ανεβαίνουνε τα καύσιμα ενώ κατεβαίνει το ρεύμα. Είναι κάτι για το οποίο δεν ξέρω αν υπάρχει εξήγηση. Ο χειμώνας όμως έχει τελειώσει.  Θεωρώ ότι θα είναι πιο μικρή η κατανάλωση. Για ποιο λόγο ανεβαίνουν, δεν ξέρω αν μπορεί κάποιος να το εξηγήσει.

Προηγούμενο άρθρο

Αισιοδοξία για τον τουρισμό πριν και μετά το Πάσχα: Συνέντευξη Μαρίας Πολυμέρου

Επόμενο άρθρο

Ακόμη μία μεγάλη στιγμή για τον αθλητισμό της Καβάλας: Πανελληνιονίκης στην Αθήνα ο Νικόλας Χατζηαβραάμ