Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Βασίλης Λεμονίδης μίλησε στην Πρωινή για δύο θέματα επικαιρότητας.
Την κατάργηση της υποχρεωτικής μάσκας στα μαγαζιά και τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων. Για αυτούς είπε ότι δεν μπορούν να προκαλέσουν κίνηση όπως οι Βαλκάνιοι (οδικός τουρισμός), επειδή αν είναι να κάνουν πολλά ψώνια θα τα κάνουν σε προηγούμενα λιμάνια. Ή σε λιμάνια μεγαλύτερων της Καβάλας πόλεων. Πάντως ένα μερίδιο, αναγνωρίζει, υπάρχει και για την τοπική αγορά.
Η συνέντευξη
Ερ: Η αγορά επωφελείται της χαλάρωσης των μέτρων. Καταστηματάρχες και πολίτες πλέον χωρίς μάσκα.
Απ: Όντως κάτι το οποίο είχε απομείνει σε ότι είχε να κάνει με τα μέτρα λόγω covid πλέον δεν υφίσταται. Σε ότι έχει να κάνει τουλάχιστον με τις εμπορικές επιχειρήσεις η χρήση της μάσκας, πλέον δεν είναι υποχρεωτική. Οπότε βήμα-βήμα προχωράμε προς την κανονικότητα. Είχαμε πει και παλαιότερα, όσο υπάρχουν μέτρα δεν μπορούμε να προχωρήσουμε προς την κανονικότητα. Μιλάμε πάντοτε για το ψυχολογικό τομέα. Το υπόλοιπο το οποίο είναι το πρακτικό κομμάτι, το οικονομικό, όλοι γνωρίζουμε ότι επηρεάζεται από άλλους παράγοντες. Είναι ευτυχές το γεγονός ότι στην αρχή του καλοκαιριού, προχωράμε σε ένα τέτοιο βήμα, ούτως ώστε οι καταναλωτές οι οποίοι θα έρθουνε στα καταστήματα μας και οι τουρίστες που αρχίζουν και διαφαίνονται στην περιοχή μας και στα ξενοδοχεία μας, να είναι πιο άνετοι. Είναι ένα καλό μείγμα όσον αφορά την εμπορικότητα και τη κίνηση στην αγορά.
Ερ: Πρέπει βέβαια να περάσουν λίγες μέρες μέχρι να συνηθίσουμε στη μη υποχρεωτική μάσκα και το λέμε αυτό γιατί μέχρι και χθες πολλοί φορούσαν. Και πολίτες που κινούνταν στην αγορά και καταστηματάρχες.
Απ: Ισχύει αυτό που λέτε. Ακόμη και σε τράπεζες όπου βρέθηκα χθες(προχθές), υπήρχαν πολλά άτομα που χρησιμοποιούσαν τις μάσκες. Ίσως τη χρησιμοποιούν και ως μέτρο προστασίας. Σίγουρα μπορεί να έχει απαγορευτεί και στο αεροδρόμιο και στο αεροπλάνο αλλά όταν βρίσκεσαι σε ένα χώρο το οποίο υπάρχουν πολλά άτομα, σίγουρα θα θέλεις να προστατευτείς. Το σημαντικό είναι ότι πλέον δεν είναι υποχρεωτική η χρήση της μάσκας. Είναι ένα βήμα πολύ σημαντικό, αυτό το τονίζω και πάλι.
Ερ: Έγιναν πελάτες στα καταστήματα οι επιβάτες του προχθεσινού κρουαζιερόπλοιου;
Απ: Οφείλω να σας πω ότι το θέμα των κρουαζιερόπλοιων ήταν αντικείμενο συζήτησης και με την Κομοτηνή και με την Ξάνθη και με τη Δράμα. Είναι πόλεις οι οποίες δεν έχουν λιμάνι.
Μίλησα με συναδέλφους μου. Προέδρους εμπορικών συλλόγων. Αυτό δίνει υπεραξία στην περιοχή μας αλλά και στην αγορά μας. Οι επιβάτες ενός κρουαζιερόπλοιου οι οποίοι μπορεί να προέρχονται από 5 πολύ δυνατά σημεία π. χ όπως η Κωνσταντινούπολη ή η Βαρκελώνη που έχουν τεράστιες αγορές και μπορούν να ξοδέψουν πολλά χρήματα , εμείς είμαστε ο επόμενος προορισμός. Εξυπακούεται ότι δεν είμαστε ο προορισμός ο οποίος θα μπούνε στη διαδικασία αυτοί οι άνθρωποι που είναι από την Αμερική, να μπούνε στην Καβάλα και να ψωνίσουνε πχ από το κατάστημα του Λεμονίδη. Εμείς μπήκαμε στο χάρτη της κρουαζιέρας γιατί γίνανε κάποιες κινήσεις από τον ΟΛΚ, το Επιμελητήριο, από τη Δημωφέλεια και το Δήμο. Γενικότερα από την Αντιπεριφέρεια και τους φορείς οι οποίοι στήριξαν αυτό το project εδώ και πολλά χρόνια. Από εκεί και μετά όμως θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι αυτοί οι άνθρωποι έρχονται σε μια κρουαζιέρα γιατί είμαστε ο αμέσως επόμενος προορισμός από την Κωνσταντινούπολη. Εάν δεν υπήρχε στο χάρτη η Κωνσταντινούπολη δεν θα υπήρχε και η Καβάλα. Παλαιότερα υπήρχε το λιμάνι του Βόλου. Πήγαμε εμείς σε εκθέσεις, πιέσαμε καταστάσεις, σα φορείς, η κρουαζιέρα δίνει μια τεράστια προστιθέμενη αξία στην πόλη μας, στην αγορά μας. Από εκεί και πέρα το άμεσο αποτέλεσμα αν το συγκρίνουμε με τον οδικό τουρισμό που είναι ο Βαλκάνιος τουρισμός, δεν είναι το ίδιο.
Ερ: Την Τρίτη είχαμε κάτι χειροπιαστό. Λειτούργησε προς όφελος της αγοράς;
Απ: Είδαμε να περπατούν στην αγορά. Ήταν Αμερικάνοι οι περισσότεροι οι οποίοι κινήθηκαν στην αγορά. Φαίνεται ότι η οικονομική τους επιφάνεια είναι αρκετά μεγάλη. Οι άνθρωποι μόνο που τους βλέπεις, αντιλαμβάνεσαι για τι επίπεδο μιλάμε. Η κρουαζιέρα άλλωστε είναι δαπανηρή. Από εκεί και μετά αφήσανε κάποια χρήματα. Συνομίλησα με συναδέλφους επαγγελματίες οι οποίοι πούλησαν δυο-τρια πραγματάκια. Όταν ακούμε ότι ένα κρουαζιερόπλοιο έχει 1.000 επιβάτες και 600-800 άτομα προσωπικό, γεννιούνται κάποιες προσδοκίες και κάποιες ελπίδες ότι όλοι αυτοί ξαφνικά θα βγουν στην αγορά και θα καταναλώσουν πολλά προϊόντα. Δε θα προλαβαίνουνε να πουλάμε. Δεν μπορεί να γίνει αυτό με την κρουαζιέρα. Δεν μπορεί αυτός ο άνθρωπος ο οποίος έχει γυρίσει από 5 πόλεις και 5 λιμάνια να ξοδέψει πολλά χρήματα στην αγορά της Καβάλας.