Η γενική γραμματέας της ΕΛΜΕ Καβάλας, κ. Ελένη Σακαλή σχολίασε μιλώντας στην Πρωινή τα πρόσφατα γεγονότα στην εκπαίδευση και σε τοπικό επίπεδο.
Τη διακοπή των μαθημάτων λόγω κρύου, την ανάγκη αραίωσης των τμημάτων και φυσικά την πολυήμερη κατάληψη και μη λειτουργία στο 3ο Γενικό Λύκειο- 4ο ΕΠΑΛ. Σχολεία στην Περιμετρική οδό.
Οι απόψεις της είναι αναλυτικές για το πώς λειτουργεί σήμερα ένα σχολείο στη δια ζώσης διαδικασία, τα προβλήματα που ανακύπτουν λόγω των μέτρων για την πανδημία:
«Κατά την άποψη μου σωστά έκλεισαν τα σχολεία τις προηγούμενες ημέρες γιατί οι συνθήκες που επικρατούν είναι πολύ δύσκολες. Το κρύο είναι πάρα πολύ σκληρό. Ειδικά μέσα στις τάξεις, όπου πρέπει να ανοίγουμε τα παράθυρα συνεχώς. Πριν λίγο ήρθα στο σχολείο (Τετάρτη πρωί στο 5ο Λύκειο) και είδα πάλι μια δύσκολη κατάσταση. Έχουν σπάσει σωλήνες νερού… Είναι λίγο δύσκολα.
Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να δούμε τι θα κάνουμε με το νερό. Σήμερα (χθες) τα παράθυρα των αιθουσών δεν θα είναι συνέχεια ανοιχτά. Κι έτσι θα υπάρξουν προβλήματα. Γνωρίζω για πολλά σχολεία της Καβάλας και όσον αφορά την προηγούμενη εβδομάδα, τα κρούσματα ανά σχολική μονάδα κυμαίνονται πάνω από 10 την εβδομάδα. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε νέο κρούσμα 20 με 25 μαθητές είναι σε αναστάτωση. Οι μισοί από αυτούς φεύγουν από το σχολείο για να κάνουν Rapid τεστ.
Προκύπτει έτσι μια δυσλειτουργία του κάθε σχολείου. Οι άλλοι κάνουν self τεστ. Είμαστε σε μια διαρκή κινητικότητα, τα μαθήματα δεν γίνονται όπως πρέπει να γίνονται… Κι έτσι επανέρχομαι στο γνωστό μας αίτημα. Το έχουμε διατυπώσει πάρα πολλές φορές, χρειάζεται αραίωση των τμημάτων. Υπάρχει κι ένα ζήτημα που δεν έχει αναδειχθεί επαρκώς. Δεν σημαίνει ότι αραίωση χρειάζονται όλα τα τμήματα, όλες οι τάξεις ενός σχολείου. Δεν χρειάζεται παντού οι μαθητές να γίνουν 15 ανά τμήμα.
Όταν ένα τμήμα έχει ήδη 15 μαθητές ή έχει 20 μαθητές, δεν χρειάζεται αυτά τα τμήματα να τα αραιώσουμε. Θα αραιώσουμε ένα τμήμα που π.χ. έχει 27 μαθητές. Υπάρχουν και τμήματα ΕΠΑΛ που έχουν λιγότερους μαθητές. Εκεί η αραίωση δεν χρειάζεται. Χρειάζεται μόνο στα μεγάλα σχολεία που έχουν μεγάλα τμήματα. Και πολλούς μαθητές. 25,26 μαθητές και άνω. Το αίτημα μας δεν είναι παράλογο, ούτε τόσο δαπανηρό για το Υπουργείο».
Σχετικά με την κατάληψη των δύο σχολείων (Λυκείων), η κ. Σακαλή αναφέρθηκε στην προσπάθεια της ΕΛΜΕ να συνομιλήσει με τα παιδιά της κατάληψης. Κατέθεσε προβληματισμό όσον αφορά την ενέργεια προκειμένου να αναδειχθούν και τελικά να λυθούν προβλήματα που επισημαίνουν και οι εκπαιδευτικοί:
«Για την συνεχιζόμενη κατάληψη στα σχολεία 3ο ΓΕΛ- 4ο ΕΠΑΛ θέλω να σας πω ότι σαν ΕΛΜΕ κάναμε μια προσπάθεια συνάντησης με τα παιδιά. Δεν είχε αποτέλεσμα μέχρι τώρα. Θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε για την επικοινωνία μας μαζί τους. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεν έχουμε καμία αντίρρηση με τα αιτήματα των μαθητών. Ίσα ίσα, το αίτημα που προτάσσουν για την αραίωση των τμημάτων είναι και δικό μας.
Θέλω όμως να πω ότι αυτά τα αιτήματα είναι βαρύνουσας σημασίας και αυτό το βάρος δεν μπορούν να το σηκώσουν μόνοι τους οι μαθητές. Οι μαθητές ενός μόνο σχολείου… Το συγκεκριμένο αίτημα πρέπει να γίνει πανεκπαιδευτικό. Πρέπει να κινητοποιηθούν εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές. Όλη η εκπαιδευτική κοινότητα.
Θέλουμε λοιπόν να συναντηθούμε με τους μαθητές της κατάληψης και να τους πούμε ότι αυτό το αίτημα δεν μπορούν να το σηκώσουν μόνοι τους. Πρέπει να συνεννοηθούμε. Να βρούμε κι άλλες μορφές αγώνα. Η κατάληψη δεν είναι εύκολη μορφή αγώνα. Είναι κουραστική…. Είναι δύσκολο πράγμα. Είναι δύσκολο να κρατάς το σχολείο κλειστό και να έχεις και την κοινωνία απέναντι. Εμείς θέλουμε τα σχολεία ανοιχτά. Θέλουμε λοιπόν να συναντηθούμε μαζί με τα παιδιά για να απλώσουμε τον αγώνα».
(Η συνέντευξη της κ. Σακαλή δόθηκε πριν λήξει η κατάληψη στο 3ο ΓΕΛ- 4ο ΕΠΑΛ)