Με τη μεγάλη του εμπειρία και γνώση ο Βασίλης Λεμονίδης σχολιάζει όλα όσα έγιναν στην αγορά της Καβάλας φέτος τις γιορτές.
Η φράση του «… περιμέναμε κάτι καλύτερο» τα λέει όλα. Ο κ. Λεμονίδης διετέλεσε πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, σήμερα είναι στο διοικητικό συμβούλιο αλλά όπως σημειώνει το «…περιμέναμε κάτι καλύτερο» δεν ισχύει μόνο για την αγορά της Καβάλας. Ισχύει κατά πάσα πιθανότητα για όλη την Ελλάδα.
Η συνέντευξη
Ερ: Πώς εξελίσσεται η κίνηση στην αγορά;
Απ: Ξεκινώ από τον Νοέμβριο, που ήταν εντελώς υποτονικός από πλευράς κίνησης. Προχωρώντας προς την προ-εορταστική περίοδο (αρχές Δεκεμβρίου), τα ταμεία μας ήταν σε ανάλογη κατάσταση…
Τελικά δεν υπήρξε κάποια σημαντική αλλαγή, την οποία και προσδοκούσαμε. Πλην ελαχίστων εξαιρέσεων (π.χ. παραμονή Χριστουγέννων), ο Δεκέμβρης κινήθηκε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Περιμέναμε σαφώς καλύτερη εικόνα, σε επίπεδο κίνησης και επισκεψιμότητας στα καταστήματα… Περιμέναμε κάτι καλύτερο.
Ερ: Προκύπτει το συμπέρασμα «Κάθε χρόνο και χειρότερα…».
Απ: Έτσι ακριβώς, αυτή η έκφραση αποτυπώνει την πραγματικότητα. Έχοντας τη δυνατότητα να συνομιλώ και να ανταλλάσσω απόψεις με επαγγελματίες και καταστηματάρχες απ’ όλη την Ελλάδα, η εικόνα αυτή -στο εμπορικό κομμάτι- επικρατεί παντού. Ο κόσμος που βγαίνει έξω «κινείται».
Είτε για να αγοράσει ορισμένα προϊόντα ένδυσης/υπόδησης, είτε για να επισκεφθεί καταστήματα εστίασης. Στα δικά μας καταστήματα η κίνηση φθίνει χρόνο με το χρόνο. Οι πιθανοί λόγοι, πολλοί: Αυξημένες φορολογικές υποχρεώσεις, ενεργειακά κτλ.
Ως αντιπαράδειγμα θα πω το εξής. Ας αναλογιστούμε πως εάν κάποιος επιδιώξει να «κλείσει» ένα τριήμερο εκδρομής προς κάποιον προορισμό, είτε για την Πρωτοχρονιά, είτε για τα Θεοφάνεια, δεν θα βρει τίποτα διαθέσιμο! Αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος δίνει προτεραιότητα στο να ξοδέψει τα χρήματα που του έμειναν σε ταξίδια, παρά να καταναλώσει εμπορικά…
Ερ: Αξίζει τελικά να διατηρείται το εορταστικό ωράριο, όταν στην πραγματικότητα η κίνηση είναι ολιγοήμερη;
Απ: Ο κλάδος των εμπόρων είναι ο πιο προσαρμοστικός. Πιστεύω πως κάτι ανάλογο θα συμβεί και με το εορταστικό ωράριο. Ο Εμπορικός Σύλλογος Καβάλας πραγματοποιεί μια αξιόλογη προσπάθεια για να προσελκύσει τους καταναλωτές, είτε με εκπτώσεις, είτε με προωθητικές δράσεις. Ωστόσο, ο κόσμος δεν έδειξε καταναλωτικό ενδιαφέρον.