Ομόφωνη απόφαση έλαβε την προηγούμενη εβδομάδα η διοίκηση του ΟΛΚ προκειμένου να αναθέσει σε εταιρία των Αθηνών τη σύνταξη προκαταρκτικής μελέτης μέσω της οποίας θα αναζητηθούν νέοι χώροι για περισσότερες πλωτές εξέδρες- περισσότερες των υφιστάμενων θέσεις πρόσδεσης σκαφών αναψυχής. Η εταιρία έχει προθεσμία λίγων μηνών να ετοιμάσει την μελέτη της.
Σήμερα στο κεντρικό λιμάνι οι πλωτές εξέδρες εξασφαλίζουν 210 θέσεις σκαφών, όλες είναι γεμάτες. Υπάρχει μάλιστα λίστα αναμονής με 50 αιτήσεις! Αναζητούνται 100, ίσως και περισσότερες θέσεις. Αντίθετα η μελέτη θα ασχοληθεί από μηδενικής βάσης με το λιμάνι των Ελευθερών (Νέας Περάμου).
Η απόφαση του συμβουλίου του ΟΛΚ αναφέρει μεταξύ των άλλων: «Εγκρίνει την ανάθεση στη εταιρεία «ΤΡΙΤΩΝ Σύμβουλοι Μηχανικοί» , με το ποσό των δεκαοκτώ χιλιάδων επτακοσίων (18.700) ευρώ πλέον ΦΠΑ, την εκπόνηση μελέτης διερεύνησης εναλλακτικών θέσεων χωροθέτησης τουριστικού λιμένα στη θαλάσσια και χερσαία ζώνη του κεντρικού λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος» και Ελευθερών (Νέας Περάμου). Η μελέτη θα περιλαμβάνει: 1. Συνοπτική καταγραφή και αξιολόγηση των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών και εγκαταστάσεων για την εξυπηρέτηση σκαφών αναψυχής και των χρηστών τους στο ευρύτερο παράκτιο μέτωπο της πόλης της Καβάλας. 2. Τεχνική Μελέτη σχεδιασμού των αναγκαίων έργων στις δύο εξεταζόμενες θέσεις, ήτοι εντός της Θαλάσσιας και Χερσαίας Ζώνης του κεντρικού λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος» και του παραλιακού οικισμού Ελευθερών (Νέας Περάμου), ο οποίος ευρίσκεται ΝΔ της πόλης της Καβάλας σε απόσταση περί τα 13km. Η Μελέτη θα συνταχθεί σε επίπεδο Προκαταρκτικής, συνοδευόμενη από τα απαραίτητα Σχέδια γενικής οριζοντιογραφίας και τυπικών διατομών, καθώς και από στοιχεία κατασκευαστικού κόστους. Για το σχεδιασμό των έργων θα χορηγηθούν από την Υπηρεσία διαθέσιμα τοπογραφικά και βυθομετρικά διαγράμματα, καθώς και στοιχεία αναφορικά με τη θεμιτή δυναμικότητα του Τουριστικού Λιμένα, το μέγεθος των εξυπηρετούμενων σκαφών κλπ. Ελλείψει τοπογραφικών και βυθομετρικών διαγραμμάτων, θα αντληθούν στοιχεία από άλλες διαθέσιμες πηγές (π.χ. ναυτικοί χάρτες). 3. Συγκριτική αξιολόγηση των δύο εναλλακτικών θέσεων και επιλογή της βέλτιστης μεταξύ των δύο, για τη χωροθέτηση του Τουριστικού Λιμένα επί τη βάσει των κάτωθι ενδεικτικών κριτηρίων και τεχνικών παραμέτρων: Τη μορφολογία της ακτογραμμής, τα απαντώμενα φυσικά βάθη και το επικρατούν κυματικό κλίμα, βάσει των οποίων θα καθορισθεί ο τύπος, η έκταση και συνακόλουθα το κόστος κατασκευής των αναγκαίων χερσαίων και θαλάσσιων τεχνικών έργων κατά το στάδιο της Προκαταρκτικής Μελέτης. Τη δυνατότητα εξυπηρέτησης των αναγκών του νέου Τουριστικού Λιμένα μέσω αναδιάταξης των εγκαταστημένων σήμερα χρήσεων και λειτουργιών ή της αξιοποίησης υφιστάμενων λιμενικών ή/και χερσαίων υποδομών. Τη σύνδεση των δύο περιοχών με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, καθώς και τη σχετική τους θέση ως προς το υφιστάμενο δίκτυο τουριστικών λιμένων της ευρύτερης περιοχής. Τις επικρατούσες δεσμεύσεις χρήσεων γης, απαλλοτριώσεων και ιδιοκτησιακού καθεστώτος στις εξεταζόμενες περιοχές, καθώς και τις τυχόν άλλες περιβαλλοντικές και αρχαιολογικές δεσμεύσεις οι οποίες υπεισέρχονται στον τεχνικό σχεδιασμό και την αδειοδότηση του έργου. Την τυχόν απαίτηση για συμπληρωματικές μελέτες ή/και συνοδευτικά τεχνικά έργα ,την συνοπτική καταγραφή και αξιολόγηση των λιμενικών μας υποδομών, την τεχνική μελέτη σχεδιασμού των αναγκαίων έργων και τη συγκριτική αξιολόγηση των εναλλακτικών θέσεων».