Μετά από καιρό δικαιολογημένης σιωπής αλλά φαινομενικής όπως αποδεικνύεται στασιμότητας, επανήλθαν χθες αναφορές μέσων ενημέρωσης στην Αθήνα για τις ιδιωτικοποιήσεις περιφερειακών λιμανιών. Με μία διαφορά.
Η περίπτωση της Καβάλας στα νέα κείμενα δεν αναφέρεται καθόλου αν και ο ΟΛΚ (ή το νέο λιμάνι) φέρονταν ανάμεσα στα πρώτα για τα οποία υπήρχε ενδιαφερόμενος. Τελικά η ιδιωτικοποίηση μέσω των Οργανισμών (πώλησης μετοχών) θα αρχίσει από Αλεξανδρούπολη και Ηγουμενίτσα. Σύμφωνα με πληροφορίες για την Καβάλα ενδιαφέρον υπάρχει μόνο για το νέο λιμάνι «Φίλιππος Β’». Αυτό σημαίνει ότι με τα νέα δεδομένα ο ΟΛΚ τη γλιτώνει και το κεντρικό λιμάνι επίσης.
Το ότι στον κατάλογο του ΤΑΙΠΕΔ το νέο λιμάνι της Καβάλας δεν είναι ψηλά, ίσως οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωμένες τις υποδομές του. Σύμφωνα με τις ίδιες πάντα πληροφορίες και δημοσιεύματα, αποσυνδέεται η ιδιωτικοποίηση «πακέτο» του νέου λιμανιού της Καβάλας με αυτό της Αλεξανδρούπολης.
Το χθεσινό κείμενο του Κώστα Κετσιετζή στην Capital. Gr αναφέρει: Μπορεί λόγω της πανδημίας του κορονοϊού η κυβέρνηση να έχει ρίξει τον πήχη για τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις φέτος, ο σχεδιασμός όμως για μερικά project που εκτιμάται ότι δεν θα επηρεαστούν σημαντικά συνεχίζεται. Μεταξύ αυτών και αξιοποίηση των πρώτων από τα δέκα λιμάνια που ελέγχει το ΤΑΙΠΕΔ με τις προσκλήσεις για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για αυτά της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας να αναμένονται ακόμη και μέσα στον επόμενο μήνα. Τα δύο αυτά λιμάνια όπως φαίνεται θα αξιοποιηθούν μέσω της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στα πρότυπα των διαγωνισμών που έγιναν για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ. Το ίδιο μοντέλο προκρίνεται και για τα λιμάνια του Βόλου και του Ηρακλείου Κρήτης που θα ακολουθήσουν. Μάλιστα, κυβερνητικές πηγές αναφέρουν πως, όπως έγινε και σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, οι διαγωνισμοί ενδέχεται να προβλέπουν και μια σειρά υποχρεωτικών επενδύσεων, σε βαθμό πάντα που δεν θα επηρεάζουν σημαντικά το προσφερόμενο τίμημα. Με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλίζεται και η επιπλέον δημιουργία αξίας στην περιοχή των λιμένων από τους νέους μετόχους.
Η προκήρυξη των διαγωνισμών για τα δύο λιμάνια προχωρά καθώς διαπιστώνεται πως το έντονο ενδιαφέρον που υπήρχε πριν την πανδημία δεν ατόνησε μετά την εμφάνιση του κορονοϊού. Κυβερνητικός στόχος είναι να προχωρήσουν όσο πιο γρήγορα γίνεται οι παραχωρήσεις προκειμένου να σταλεί θετικό μήνυμα προς τις αγορές για την ελκυστικότητα της Ελλάδας ως επενδυτικού προορισμού παρά το αρνητικό κλίμα διεθνώς. Υπενθυμίζεται ότι για την Αλεξανδρούπολη έχει εκδηλωθεί αμερικανικό ενδιαφέρον, με στόχο το λιμάνι της πόλης να γίνει διαμετακομιστικό και ενεργειακό κέντρο.