Dark Mode Light Mode
Άρωμα… Τσέλσι στις εγκαταστάσεις του ΠΑΟΚ Μουντιαλίτο
Πιθανές νέες διώξεις για την πεσμένη γέφυρα! Ενδιαφέρουσες εκτιμήσεις του κ. Γιώργου Φιλόσογλου
Εξελίξεις σε Καβάλα – Αθήνα: Ακτή Καλαμίτσα, Αεροδρόμιο Αμυγδαλεώνα

Πιθανές νέες διώξεις για την πεσμένη γέφυρα! Ενδιαφέρουσες εκτιμήσεις του κ. Γιώργου Φιλόσογλου

Με την ιδιότητα του συνηγόρου υπεράσπισης, της κ. Δρακονάκη, ο πρώην αντιδήμαρχος και νυν πρόεδρος του ΟΛΚ, Γιώργος Φιλόσογλου μετείχε στην πρόσφατη δίκη για την πεσμένη γέφυρα.

Εκτιμά ότι η αθώωση των εκπροσώπων του Δήμου Καβάλας μπορεί να σημαίνει έναρξη νέας εισαγγελικής έρευνας για να βρεθούν αυτοί που πραγματικά έφταιγαν για την πτώση και τη μη συντήρηση της.

Η συνέντευξη Φιλόσογλου

Ερ: Ήσασταν στο δικαστήριο συνήγορος υπεράσπισης της κ. Δρακονάκη. Για ποιο πράγμα κατηγορούνταν η κ. Δρακoνάκη και ο κ. Χαραλαμπίδης; Ήταν υπεύθυνοι μιας συντήρησης για την γέφυρα η οποία δεν έγινε;

Απ: Ήταν κατηγορούμενοι ως υπαίτιοι ότι στην Καβάλα για το χρονικό διάστημα από το έτος 2014 μέχρι τις 9/11/2018 όταν και κατέρρευσε τμήμα της γέφυρας, ότι έπρεπε να συντηρήσουν τη γέφυρα και δεν το έκαναν.

Ερ: Η αθώωση τους τι σημαίνει; Ότι κάποιος άλλον είχε τελικά αυτή την ευθύνη;

Απ: Θυμάστε όλοι εκείνες τις ημέρες που τις έζησα και εγώ λόγω της ιδιότητας μου τότε, ότι είχε έρθει η διοίκηση του Δήμου Καβάλας σε μια εξαιρετική δύσκολή θέση χωρίς να φταίει. Εμείς με τον κ. Αγελαράκη και εγώ προσωπικά και με κάποιους υπαλλήλους από την τεχνική υπηρεσία, εκείνο το τριήμερο της πτώσεως της γέφυρας που ήταν και Σαββατοκύριακο, τα ψάξαμε όλα όπως έπρεπε. Είχαμε δώσει μια συνέντευξη τύπου δυο ή τρεις μέρες μετά όπου είχαμε αναφέρει ακριβώς 10 κομμάτια, 10 σημεία με τα οποία προέκυπτε ότι ο Δήμος Καβάλας δεν έχει καμία ευθύνη, ούτε αρμοδιότητα για τη συντήρηση και επισκευή της γέφυρας. Αυτά χθες (προχθές) στο ακροατήριο όλα όσα είχαμε πει,  επιβεβαιώθηκαν και επικυρώθηκαν με δικαστική απόφαση.

Ερ: Αυτό σημαίνει ότι είναι  ευθύνη της Περιφερειακής Ενότητας, της Περιφέρειας ΑΜΘ;

Απ: Το ποιος έχει την ευθύνη θα πρέπει να το αποφασίσουν οι δικαστικές αρχές. Η δικιά μου η αίσθηση είναι ότι μετά και την πανηγυρική αθώωση και της κ. Δρακονάκη και του κ. Χαραλαμπίδη, όταν η απόφαση καθαρογραφεί ενδεχομένως, είναι πολύ πιθανό, η δικογραφία να διαβιβαστεί στην εισαγγελία και η εισαγγελία ενδεχομένως να προχωρήσει την έρευνα για αυτό το οποίο ρωτήσατε. Αυτή είναι η διαδικασία. Είχαμε μια εισαγγελική πρόταση απαλλακτική και η κ. πρόεδρος του δικαστηρίου είπε: «αθώοι» ξεκάθαρα. Δεν έθεσε θέμα αμφιβολιών. Μας είπε ότι τους λόγους της αθώωσης θα τις διαβάσουμε στο σκεπτικό της απόφασης. Στη δίκη αυτή παραστάθηκε με συνήγορο για υποστήριξης της κατηγορίας και η πλευρά των ιδιοκτητών του γερανού. Ποιος τελικά είναι ο υπαίτιος; Θα πρέπει η δικογραφία ενδεχομένως να γυρίσει πίσω στην εισαγγελία και από εκεί και πέρα οι εισαγγελικές αρχές να εκτιμήσουν με βάση το υλικό που έχει συλλεχθεί, τις μαρτυρικές καταθέσεις της δίκης και τα πρακτικά της, να ελέγξουν και να δουν αν πρέπει και σε ποια κατεύθυνση να ελεγχθούν οι ποινικές ευθύνες άλλων προσώπων.

Ερ: Στη διάρκεια της δίκης έγινε γνωστή η εκτίμηση ειδικών που φέρονται να έγραψαν σε έκθεση τους ότι η γέφυρα έπεσε εξαιτίας του βάρους του γερανού.  Πως ακριβώς ακούστηκε αυτό;

Απ: Υπάρχει μια έκθεση από το σώμα επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης το οποίο τώρα υπάγεται στο δημόσιο φορέα του σώματος κατά διαφθοράς. Αυτή ήταν μια έκθεση η οποία εν πάση περιπτώσει κατά την άποψη της υπεράσπισης είχε πολλά σημεία τα οποία δεν κολλούσαν τόσο πολύ  μεταξύ τους. Είχε σαν αντικείμενο να διερευνήσει τα αίτια της πτώσης και όχι την αρμοδιότητα. Ναι γράφτηκε και αυτό για το βάρος του γερανού. Αυτό που είναι πολύ κομβικό κατά την άποψη μου, πουθενά στην δικογραφία αλλά και από την μαρτυρική αποδεικτική διαδικασία δεν έχει προκύψει όταν λέμε συντήρηση τι ακριβώς εννοούμε.

Ερ: Εκείνο τον καιρό είχε ειπωθεί ότι ο γερανός για να περάσει τη γέφυρα λόγω του βάρους του ειδικού οχήματος, έπρεπε να πάρει άδεια. Αυτό το θέμα απασχόλησε το δικαστήριο;

Απ: Ναι βέβαια το απασχόλησε, ρωτήθηκε και απάντησε ο άνθρωπος ότι δεν είχε άδεια διέλευσης. Έδωσε μια απάντηση και αν κρίθηκε πειστική ή όχι από το δικαστήριο, είναι θέμα του ίδιου του δικαστηρίου. Ο άνθρωπος ήταν μάρτυρας στην παρούσα δίκη. Αν ανατρέξει κανείς στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ ενδεχομένως μπορεί να δει πολλές άδειες διέλευσης που εκδόθηκαν μετά το γεγονός. Αποδείχτηκε ότι ήταν και υπέρβαρος. Ότι έχουμε πει εμείς διαχρονικά, ίσχυε. Έχω προσωπική άποψη φυσικά για το περιστατικό η οποία όμως δεν είναι σωστό να τη δημοσιοποιήσω.

Ερ: Μήπως και αυτός ο συγκεκριμένος βρεθεί και αυτός κατηγορούμενος;

Απ: Έχω προσωπική άποψη γενικότερα αλλά δεν θέλω να την εκφράσω. Ο φάκελος αυτός θα επιστρέψει στην εισαγγελία και η εισαγγελία θα διευρύνει τον κύκλο των υπόπτων για την τέλεση του συγκεκριμένου αδικήματος.

Ερ: Πιστεύετε ότι η πτώση της γέφυρας και ο θόρυβος που δημιουργήθηκε εκείνο τον καιρό, 6 μήνες πριν τις δημοτικές εκλογές, έπαιξαν ρόλο στο αποτέλεσμα των εκλογών;

Απ: Δε ξέρω αν το καθόρισαν το αποτέλεσμα αλλά σίγουρα έπαιξε σημαντικό ρόλο διότι  επικράτησε μια ανθρωποφαγία. Δεν ήταν όμως μόνο αυτό. Η πεσμένη γέφυρα ήταν ένα σημείο που όποιος Καβαλιώτης περνούσε από εκεί την έβλεπε.

Όταν την έβλεπε σκεφτόταν ότι φταίει η Τσανάκα. Το λέω έτσι πολύ απλά. Επίσης υπήρχε μια ταλαιπωρία κυκλοφοριακής φύσεως. Θυμάστε τι γινόταν. Όλο αυτό το οποίο είχε δημιουργηθεί, το φορτώθηκε η Τσανάκα. Αυτή είναι η αλήθεια. Εγώ δεν λέω ότι αυτός ήταν ο καθοριστικός λόγος για τον οποίον έχασε τις εκλογές η Τσανάκα αλλά έπαιξε ρόλο αυτή είναι η αλήθεια. Δεν μπορούμε να αποστασιοποιηθούμε απ` αυτό. Ας πούμε ότι είναι τα «τυχερά» της πολιτικής ενασχόλησης και τα κοινά. Από εκεί και πέρα θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Δήμαρχο ο οποίος επέδειξε μια αξιοπρεπέστατη στάση και τότε ήταν μια ήπια φωνή από το 2014 και αυτό οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε.

Και ο ίδιος αλλά και η παράταξη στην οποία ήταν τότε, του κ. Σιμιτσή. Το έκανε και κ. Τσανάκα σε κάποιες αστείες  υποθέσεις που είχε πάει ως μάρτυρας υπεράσπισης του κ. Σιμιτσή. Έτσι πρέπει να είναι και πρέπει να είμαστε ψύχραιμοι όταν συμβαίνουν περιστατικά τα οποία είναι άσχημα. Δεν πρέπει να ανεβαίνουμε στα κάγκελα για αποκομίσουμε προσωρινά οφέλη, τα οποία μετά μπορούν να μας γυρίσουν μπούμερανγκ.

Προηγούμενο άρθρο

Άρωμα… Τσέλσι στις εγκαταστάσεις του ΠΑΟΚ Μουντιαλίτο

Επόμενο άρθρο

Εξελίξεις σε Καβάλα – Αθήνα: Ακτή Καλαμίτσα, Αεροδρόμιο Αμυγδαλεώνα