Ο άτυπος ανταγωνισμός διαρκείας ανάμεσα στην Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη είναι κάτι που εύκολα το καταλαβαίνει κάποιος. Αρκεί να εστιάσει το ενδιαφέρον του στα μέσα ενημέρωσης της πρωτεύουσας του Έβρου. Οι δύο πόλεις μοιάζουν αρκετά, οι φορείς της Αλεξανδρούπολης συχνά κοιτούν προς την πλευρά μας «ζηλεύοντας» την τουριστική ανάπτυξη και την τουριστική κίνηση. Πρόσφατα είναι δύο παραδείγματα: Των επαφών με τη Ρωσία για την προσέλκυση τουριστών. Οι πλωτές εξέδρες που ζήτησε και ζητά για το λιμάνι της η Αλεξανδρούπολη.
Προχθές δημοσιογράφος ιστοσελίδας των Αθηνών αναφέρθηκε στο επενδυτικό ενδιαφέρον, στα έργα κτλ για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Το αναλυτικό του κείμενο δείχνει ότι σε αυτό θα γίνουν πολλά, τα οποία: 1)Μικρή σχέση έχουν με την ανάπτυξη τουρισμού 2) Δεν περιλαμβάνουν έργο πλωτών εξεδρών (πολύ περισσότερο μαρίνας). Κατά συνέπεια οι μοναδικές πλωτές εξέδρες (στη συνέχεια οργανωμένη μαρίνα) της ΑΜΘ θα υπάρχουν μόνο στο κεντρικό λιμάνι της Καβάλας. Αυτό της Αλεξανδρούπολης θα επικεντρωθεί σε μια άλλου είδους ανάπτυξη κι αυτή υπό προϋποθέσεις.
Η σειρά των δράσεων για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης οδηγεί σε πολύ συγκεκριμένο πλέον συμπέρασμα ότι από πλευράς τουρισμού η Καβάλα είχε, έχει και θα έχει τον πρώτο λόγο. Δεν είναι αυτονόητο, εύκολο κι απλό. Όταν όμως ο παραδιπλανός ανταγωνιστής σου είναι φανερό ότι θα πάρει έναν άλλο δρόμο (όχι αυτόν του τουρισμού, της ακτοπλοΐας κτλ) δεν έχεις παρά να αντιλαμβάνεσαι πόσο ο ρόλος που ήδη παίζεις θα αναβαθμιστεί. Η τουριστική ανάπτυξη «αγκαλιάζει» όλο και περισσότερο τον Νομό μας, στον τομέα αυτόν η Καβάλα (με τη βοήθεια της Θάσου) ήταν και θα παραμείνει leader στην ΑΜΘ.
Η ανάρτηση της ιστοσελίδας Capital.gr
Για το 2018 οδεύει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμένα Αλεξανδρούπολης Α.Ε. (ΟΛΑ Α.Ε.), διαδικασία που προβλεπόταν να λάβει χώρα τη φετινή χρονιά, σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα αξιοποίησης περιουσίας του ΤΑΙΠΕΔ.
Ο λιμένας Αλεξανδρούπολης είναι ένας από τους δέκα που ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο αναμένεται το προσεχές διάστημα να προχωρήσει στη δημοσιοποίηση της πρόσκλησης συμβούλου για την αξιοποίηση των συγκεκριμένων περιουσιακών στοιχείων. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ο λιμένας Αλεξανδρούπολης βρίσκεται σε πρώτη προτεραιότητα, καθώς εγχώρια και ξένα επενδυτικά σχήματα φέρονται να ενδιαφέρονται για την ανάληψη της παραχώρησής του.
Η αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού, που αποτελεί βασική πύλη εισόδου και εξόδου της χώρας από την Ασία, την Ανατολική, Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, είναι σημαντική, εάν ληφθεί υπόψη ότι ξεπερνούν τις 8.300 οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον Έβρο.
Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Υποδομών, η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης για τον πολυχρηστικό σταθμό και τον λιμενίσκο μικρών σκαφών του λιμανιού Αλεξανδρούπολης, ένα έργο ύψους 44,2 εκατ. ευρώ, έχουν ολοκληρωθεί. Το συγκεκριμένο έργο, που “σέρνεται” τουλάχιστον από το 2006, περιλαμβάνει την υλοποίηση:
-πολυχρηστικού κρηπιδώματος (μήκους 620μ.) με τη διαμόρφωση της επιφάνειας της χερσαίας ζώνης όπισθεν των κρηπιδωμάτων, με προϋπολογισμό 35 εκατ. ευρώ και
-λιμενίσκο μικρών σκαφών (αλιευτικού καταφυγίου) προϋπολογισμού 9,5 εκατ. ευρώ
Το ζητούμενο βέβαια, είναι η δημοπράτηση του συγκεκριμένου έργου και βέβαια η εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης.
Απαιτείται ακόμη η κατασκευή κύριας εσωτερικής οδού του λιμένα και η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου εντός του τερματικού σταθμού Ε/Κ του λιμένα Αλεξανδρούπολης (ΣΕΜΠΟ), έργα που θα αργήσουν να ξεκινήσουν.
Στην περιοχή έχουν αναπτύξει δραστηριότητες συνδυασμένων μεταφορών η γερμανική Kuehne + Nagel και η κινεζική Cosco Shipping-Agency, που εκμισθώνουν αποθηκευτικές εγκαταστάσεις στο λιμάνι, όπου συγκεντρώνονται και επαναπροωθούνται προϊόντα και εξαρτήματα προς ευρωπαϊκές και άλλες αγορές.
Παράλληλα, το λιμάνι μπορεί να διαδραματίσει κομβικό ρόλο στις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική χερσόνησο μέσω της σχεδιαζόμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου.