Η Δήμητρα Τσανάκα για άλλη μια φορά αντιμετωπίζει τα σοβαρά ζητήματα που προκύπτουν στο Δήμο Καβάλας και στο πεδίο της αρμοδιότητάς της με μια επιπολαιότητα και μια ανάλαφρη αφέλεια που δεν συνάδουν με την θέση που κατέχει αλλά και τον θεσμικό ρόλο που εκπροσωπεί.
Μοιάζει να επηρεάζεται εύκολα, να παρασύρεται μερικές φορές, σαν να μην έχει την αποφασιστικότητα και την σταθερότητα του χαρακτήρα που οφείλει να έχει κάθε άνθρωπος σε μια υψηλή θέση ευθύνης όπως αυτή του δημάρχου ενός μεγάλου δήμου της χώρας.
Έτσι λοιπόν και ενώ στην αρχή συναίνεσε στην βοήθεια που θα της παρείχε τόσο η κυβέρνηση όπως δημόσια δεσμεύτηκε η υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης κ. Νοτοπούλου όσο και κυρίως η Εγνατία Οδός ΑΕ, εντούτοις την Δευτέρα το μεσημέρι, πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή κυβίστηση και σε έκτακτη συνέντευξη τύπου ανακοίνωσε ότι τόσο την πραγματογνωμοσύνη όσο και τα απαιτούμενα έργα αποκατάστασης της ζημιάς στη γέφυρα θα την κάνουν το Τεχνικό Επιμελητήριο και η Περιφέρεια.
Ωστόσο μόλις πριν λίγες ώρες οι εκπρόσωποι της διοίκησης του Τεχνικού Επιμελητηρίου ανακοίνωναν κατηγορηματικά και με σαφήνεια ότι το τμήμα τους δεν διαθέτει μηχανικούς ειδικούς σε τέτοια τεχνικά θέματα.
Η κ. Τσανάκα είναι προφανές ότι παρασύρθηκε σε ένα επικίνδυνο για την πόλη πολιτικό παιχνίδι.
Ας μη ξεχνάμε άλλωστε ότι το γραφείο της στο δημαρχείο βρίσκεται δίπλα στο γραφείο του γραμματέα της ΝΟΔΕ Καβάλας.
Το πολιτικό αυτό παιχνίδι όμως μπορεί να έχει αρνητικές για το δήμο και την πόλη συνέπειες.
Η Εγνατία Οδός ΑΕ είναι γνωστό ότι είναι ο τεχνικός εκείνος φορέας που διαθέτει σήμερα την υψηλότερου βαθμού τεχνογνωσία σε τέτοιου είδους μεγάλα τεχνικά έργα έχοντας κατασκευάσει τα τελευταία είκοσι χρόνια δεκάδες (πιθανόν και εκατοντάδες) μικρές και μεγάλες γέφυρες και κοιλαδογέφυρες στα πιο δύσκολα σημεία της χώρας, με τεχνικές προδιαγραφές και απαιτήσεις που κανένα πανεπιστήμιο και πολύ περισσότερο κανένα ΤΕΕ δεν μπορεί να προσεγγίσει.
Την Εγνατία Οδό ΑΕ η Καβάλα την θέλει για δύο ακόμη βασικούς λόγους. Και για την συνέχιση και ολοκλήρωση του αποφασιστικής σημασίας έργου της Περιμετρικής αλλά και για μια συμφωνία για την αλλαγή θέσης του σταθμού διοδίων που η εταιρία προτίθεται να κατασκευάσει και να λειτουργήσει πάνω στην παράκαμψη της Καβάλας.
Αντί λοιπόν να την έχουμε από κοντά αυτή την εταιρία προσπαθώντας να πετύχουμε αυτούς τους δύο στόχους, εμείς αρνούμαστε την βοήθειά της τη στιγμή μάλιστα που μόλις το περασμένο Σάββατο είχαμε συναινέσει δημόσια να την δεχτούμε. Ο πρόεδρος μάλιστα της εταιρίας δεσμεύτηκε –δημόσια επίσης- ότι μέσα σε είκοσι μέρες οι εξειδικευμένοι τεχνικοί της θα είχαν ολοκληρώσει την πραγματογνωμοσύνη τους και θα είχαν δώσει τα πρώτα στοιχεία για τα αίτια της κατάρρευσης αλλά και θα είχαν υποδείξει τρόπους αποκατάστασης της ζημιάς.
Η κ. Τσανάκα προφανώς υπέκυψε σε πολιτικές πιέσεις. Δεν μπορεί να εξηγηθεί αλλιώς αυτή η 180 μοιρών αναπάντεχη στροφή της.
Είτε σε κάποιους δεν άρεσε η συνεργασία του «Νεοδημοκρατικού» Δήμου Καβάλας με την «συριζαίικη» κυβέρνηση και χάλασαν τον «αρραβώνα» είτε ο Χρήστος Μέτιος στην αγωνιώδη προσπάθειά του να εξασφαλίσει στηρίγματα στην πορεία του προς τις περιφερειακές εκλογές υπόσχεται βοήθεια σε ανθρώπους που ευελπιστεί ότι θα τον βοηθήσουν με κάποιο τρόπο.
Δεν αξίζει στην πόλη αλλά και στο κύρος της δημάρχου μια τέτοια ανερμάτιστη και επιπόλαια συμπεριφορά.
Και κάτι τελευταίο. Φαίνεται ότι γίνεται μια προσπάθεια από τη διοίκηση του Δήμου Καβάλας να εμφανιστεί η γέφυρα ως δημόσιο κτήμα. Όμως ακόμη κι αν ο δρόμος, η οδός Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού ανήκει και είναι στην αρμοδιότητα του δημοσίου, η γέφυρα είναι ένα αυθαίρετο πάνω στον αιγιαλό, όπως το κτίσμα που στεγάζει σήμερα το Ναυτικό Μουσείο στη Ραψάνη ή το πρώην κέντρο «Αχιλλέας» στο Περιγιάλι που κατασκευάστηκαν από τον Δήμο Καβάλας στην παντοκρατορία Αθανασιάδη – ΠΑΣΟΚ και συντηρούνται μέχρι σήμερα από το Δήμο Καβάλας.
Άλλωστε αν ισχυριστεί ο Δήμος Καβάλας ότι η γέφυρα ανήκει στο δημόσιο τότε γιατί να συνεργαστεί με την Περιφέρεια για την αποκατάστασή της; Ας τη φτιάξει το δημόσιο. Δικιά του είναι.
Κι αν πάλι νοιώθει -παρά το γεγονός ότι δεν της ανήκει- την ηθική υποχρέωση απέναντι στους δημότες της Καβάλας να εμπλακεί στην αποκατάσταση της ζημιάς τότε που ήταν αυτή η ευαισθησία της περί «ηθικής υποχρέωσης» τόσα χρόνια να φροντίζει για τη συντήρησή της ώστε να μην καταρρεύσει;
Θ.Θ.