Πραγματοποιείται το μεσημέρι στο Υπουργείο Υποδομών παρουσία του Υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα, σημαντική σύσκεψη σχετικά με το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου λιμανιού με το υφιστάμενο δίκτυο του ΟΣΕ.
Στους Τοξότες της Ξάνθης. Τις προηγούμενες ημέρες διατυπώθηκαν ισχυρές αντιρρήσεις για την προτεινόμενη χάραξη, για την όδευση δηλαδή της σιδηροδρομικής γραμμής. Αυτές πρωτίστως αφορούν τα θέματα ασφάλειας που ανακύπτουν στο εργοστάσιο των Λιπασμάτων, πολύ κοντά από τις μονάδες του οποίου θα περνά το τρένο.
Δεν είναι όμως μόνο αυτό το θέμα της ασφάλειας. Για την όδευση, τη χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής, υπάρχουν επιφυλάξεις επιχειρήσεων από την περιοχή της Πετροπηγής. Όπως επίσης και από το τοπικό συμβούλιο της Νέας Καρβάλης.
Ο περιφερειακός σύμβουλος Καβάλας Κώστας Αντωνιάδης είπε -μιλώντας την Πρωινή- ότι η προτεινόμενη χάραξη που είναι εγκεκριμένη το 2012, δημιουργεί σοβαρά θέματα ασφαλείας κοντά στο εργοστάσιο. Σημειώνοντας επίσης και την ανησυχία επιχειρήσεων στην Πετροπηγή.
Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει η συνέντευξη που έδωσε στην Πρωινή ο πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου της Νέας Καρβάλης Νίκος Καρακεΐσογλου. Ο κ. Καρακεϊσογλου ισχυρίζεται ότι οι κάτοικοι της Νέας Καρβάλης δεν ενημερώθηκαν ποτέ για το από που θα περάσει το τρένο.
Όλα -είπε μιλώντας στην Πρωινή- τα μάθαμε από τον τύπο. Στάλθηκε από πλευράς του τοπικού συμβουλίου επιστολή στην ΕΡΓΟΣΕ, από την απάντηση της οποίας τα μέλη του τοπικού συμβουλίου πληροφορήθηκαν ότι πρόκειται να συζητηθεί και να υλοποιηθεί μια χάραξη που εγκρίθηκε το 2012!
Συζητήθηκε δε το 2000! Αλλά και τότε, λέει με νόημα ο Νίκος Καρακεΐσογλου, δεν έγινε καμία διαβούλευση. «Η διαβούλευση που ζητάμε είναι υποχρέωσή τους» σημειώνει. Εξηγεί ότι η σιδηροδρομική γραμμή προβλέπεται να περάσει από το βόρειο τμήμα του χωριού και παρά τις απαλλοτριώσεις δεν λύνει προβλήματα.
Καθώς όπως σημειώνει για πολλούς ανθρώπους που ασχολούνται με τον πρωτογενή τομέα η αποζημίωση δεν είναι το παν. Με την απομάκρυνσή τους από τη γη που καλλιεργούν, αλλάζει όλη η ζωή τους.