Dark Mode Light Mode

Πώς να συνδέσετε τα Google AdWords με τα Google Analytics

Φανταστείτε το εξής σενάριο: Μπαίνετε στην κουζίνα και βρίσκετε τρία υλικά: μία φέτα ψωμιού, βούτυρο και μέλι. Γνωρίζοντας ότι στα ντουλάπια και το ψυγείο της κουζίνας σας συνυπάρχουν το βούτυρο και το μέλι, θα αλείφατε στο ψωμί μόνο βούτυρο ή μόνο μέλι; Φυσικά και όχι. Θέλετε να αξιοποιήσετε όλα τα υλικά που έχετε στη διάθεσή σας, οπότε δημιουργείτε τον ανώτατο συνδυασμό: ψωμί με βούτυρο και μέλι. Ένα εξαιρετικά θρεπτικό και δυναμωτικό γεύμα.

Η ίδια αρχή ισχύει και για τα Google Adwordsκαι GoogleAnalytics. Το κάθε ένα από αυτά τα εργαλεία του digitalmarketingείναι δυνατό και ικανό να σταθεί μόνο του. Ο συνδυασμός τους όμως μπορεί να αποδειχθεί 10 φορές πιο χρήσιμος και ισχυρός. Σε αυτό το άρθρο, θα σας εξηγήσουμε το γιατί.

Γιατί να συνδέσετε τη διαφήμιση AdWordsμε τα Analytics;

Παρόλο που τα Google AdWordsπροσφέρουν από μόνα τους ποικίλες σημαντικές πληροφορίες για την απόδοση των διαφημίσεων Google, τα Analyticsμπορούν να εμβαθύνουν σε αυτές, προσφέροντας δεδομένα για τη συμπεριφορά που έχουν οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σας και τις landingpagesσας. Συγκεκριμένα, τα Analyticsαναγνωρίζουν ποιες σελίδες έχουν τη μεγαλύτερη ή τη μικρότερη διάρκεια session, ποιες landingpagesέχουν τα καλύτερα και τα χειρότερα bouncerates και ποια είναι η πιο συνηθισμένη σελίδα εξόδου για τους επισκέπτες σας.

Επιπλέον, τα Analytics αναγνωρίζουν τα pathsπου ακολουθούν οι χρήστες μέχρι να μετατραπούν από απλούς επισκέπτες σε πελάτες σας (conversion). Είτε αυτό γίνεται μέσω πληρωμένης έρευνας, σχετικών websites, μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή κάποιο newsletter, τα Analyticsθα παρουσιάσουν αναλυτικά όλα τα δεδομένα που δείχνουν πόσο αποτελεσματική είναι η διαφήμιση Google σας και αν αποδίδουν οι κόποι σας σε ό,τι αφορά το digitalmarketing.

Τέλος, τα Analyticsμπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μέσο σύνδεσης των συναλλαγών ηλεκτρονικού εμπορίου, ώστε να δημιουργήσουν προσαρμοσμένες και δυναμικές διαφημίσεις AdWords. Κάτι τέτοιο θα εμφανίζει στους καταναλωτές διαφημίσεις προϊόντων, για τα οποία έδειξαν ενδιαφέρον στο παρελθόν, ώστε να επιστρέψουν σε αυτά και να ολοκληρώσουν την αγορά, αν το επιθυμούν.

Πώς να συνδέσετε τα GoogleAdWords με τα Analytics

Πρώτο βήμα είναι να ανοίξετε και να συνδεθείτε σταGoogleAnalytics. Πατήστε στο “Admin” και επιλέξτε ποιον λογαριασμό θέλετε να διαχειριστείτε. Υπό τον τίτλο “Property” πατήστε AdWordslinking. Πατήστε το κουμπί “+NewLinkGroup”, επιλέξτε τους λογαριασμούς που επιθυμείτε να συνδέσετε και εισάγετε το LinkGroupTitleσας. Πατήστε πάνω σε όλα τα sitesστα οποία επιθυμείτε να έχετε δεδομέναAdWordsκαι πατήστε το κουμπί “Clicklinkaccounts”.

 

Πώς να επεξεργαστείτε ή να διαγράψετε ένα LinkGroupστα GoogleAnalytics

 

Είτε έχετε συνδέσει υπερβολικά πολλούς λογαριασμούς σας με τα GoogleAnalytics, είτε συνδέσατε τους λάθος λογαριασμούς, η Googleσας επιτρέπει να επεξεργαστείτε με ευκολία ένα linkgroup.

 

Αρχικά, ανοίξτε τα GoogleAnalytics, πατήστε Admin, επιλέξτε το AdWordsPropertyπου επιθυμείτε να διαχειριστείτε, υπό τον τίτλο Propertyεπιλέξτε AdWordsLinking και επιλέξτε το linkgroupσας. Πατήστε το κουμπί Edit στο πεδίο SelectLinkedAdWordsAccount, επιλέξτε πατώντας τα κουτάκια που σας αφορούν και, τέλος, πατήστε Editστο πεδίο LinkConfiguration, ώστε να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε τη σύνδεση με τα Analytics.

 

Με παρόμοιο τρόπο μπορείτε να διαγράψετε τη σύνδεση ανάμεσα στα GoogleAnalyticsκαι τα GoogleAdWordsσας. Πατώντας AdWordslinkingυπό τον τίτλο Property, επιλέξτε το Groupπου επιθυμείτε να διαγράψετε και πατήστε “DeleteLinkGroup”. Επιβεβαιώστε πατώντας Deleteστο pop-upμήνυμα που θα σας εμφανιστεί.

 

Με ποιον τρόπο διαφέρουν τα Conversionsτων GoogleAdWordsμε αυτά των GoogleAnalytics;

 

Αν τα δεδομένα που σας προσφέρουν τα GoogleAdWordsκαι τα GoogleAnalytics είναι ασυνεπή και παρουσιάζουν μεγάλες αποκλίσεις, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Δύο είναι οι πιθανοί λόγοι που συμβαίνει κάτι τέτοιο.

 

  1. Απόδοση ενός καναλιού vs. πολυκάναλη απόδοση

 

Τα GoogleAdWordsακολουθούν την απόδοση του ενός καναλιού, γεγονός οπυ σημαίνει ότι παρακολουθούν την απόδοση ενός μονάχα καναλιού marketing: τις επί πληρωμή διαφημίσεις της Google. Τα GoogleAnalytics, από την άλλη, παρακολουθούν πολλά κανάλια ψηφιακού marketing, όπως είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τις οργανικές και επί πληρωμή διαφημίσεις, το directtraffic και τις παραπομπές, καθιστώντας τα μια πλατφόρμα πολυκάναλης απόδοσης.

 

Ποια είναι, όμως, η διαφορά ανάμεσα στην απόδοση ενός καναλιού και την πολυκάναλη απόδοση; Αν κάποιος πατήσει σε μία διαφήμιση AdWords και γίνει πελάτης δύο μέρες αργότερα, πηγαίνοντας πλέον μόνος του στο site (όχι μέσω της διαφήμισης AdWords), τα GoogleAdWordsθα πάρουν τα εύσημα, ενώ τα GoogleAnalyticsθα αποδώσουν την απόκτηση του νέου πελάτη στο directtraffic. Τα GoogleAnalyticsθα δώσουν τα εύσημα στο κανάλι του marketingπου είχε ως αποτέλεσμα το conversionτου πελάτη, όχι σε αυτό μέσω του οποίου ο πελάτης ανακάλυψε το site.Τα AdWords, από την άλλη, θα πάρουν τα εύσημα του conversion, αρκεί αυτή να συμβεί ενός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος (παράθυρο απόδοσης).

 

  1. Πότε πραγματοποιείτε το Conversion; Τη στιγμή του clickή τη στιγμή της απόδοσης του conversion;

 

Η ακριβής στιγμή κατά την οποία ένας επισκέπτης μετατρέπεται σε πελάτη αποτελεί το μήλο της έριδος ανάμεσα στα GoogleAdWords (που λαμβάνουν υπ’όψιν τη στιγμή που γίνεται το Click) και στα GoogleAnalytics (που λαμβάνουν υπ’όψιν τη στιγμή που έγινε τοconversion).

 

Ακόμα ένας λόγος για τον οποίο τα δεδομένα του conversionδιαφέρουν ανάμεσα σταAdWordsκαι τα Analytics έχει να κάνει με τη στιγμή που πραγματοποιήθηκε το conversion. Τα AdWordsυπολογίζουν την απόδοση με βάση τη στιγμή του click, δηλαδή αν ένας πελάτης πάτησε πάνω σε μία διαφήμιση στις 3:30 το μεσημέρι, αλλά αγόρασε το διαφημιζόμενο προϊόν το επόμενο πρωί, τα AdWordsθα αποδώσουν το conversionτη στιγμή του αρχικού click, όχι αυτού της αγοράς. Τα GoogleAnalyticsαπό την άλλη πλευρά, αναφέρουν ως στιγμή του conversionτην ώρα που αυτό συμβαίνει, δηλαδή όταν ο πελάτης πραγματοποιεί την αγορά.

 

Αν έχετε απορίες σχετικά με τα GoogleAdWordsκαι τα GoogleAnalytics, ή, ακόμα, αν είστε άπειρος στο digitalmarketingκαι επιθυμείτε να αναθέσετε τη διαχείρισή του σε μια αξιόπιστη εταιρεία, ικανή να εκτινάξει την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας στη μηχανή αναζήτησης Google, μη διαστάσετε να απευθυνθείτεστο DigitalMarketingAgencyThinkTank και να έρθετε σε επαφή με έμπειρους επαγγελματίες, εξειδικευμένους στον χώρο του ψηφιακού marketing.

Προηγούμενο άρθρο

Περιφερειακές προκλήσεις και στόχοι για την περιοχή μας από την 1η Σεπτέμβρη

Επόμενο άρθρο

Στον ΑΟΚ από τον Βύρωνα ο νεαρός τερματοφύλακας Χρήστος Σιαματάς