Dark Mode Light Mode
ΑΤ Νέστου: Σχηματισμός δικογραφίας για κλοπή οχήματος
Πριν 50 χρόνια: Τουλάχιστον δέκα δρομολόγια την ημέρα από Καβάλα για Θάσο (φωτογραφίες)
Κι όμως λειτουργεί!

Πριν 50 χρόνια: Τουλάχιστον δέκα δρομολόγια την ημέρα από Καβάλα για Θάσο (φωτογραφίες)

mde

Η δημοσίευση της εικονιζόμενης διαφήμισης πριν 50 χρόνια στην Πρωινή της εποχής, δείχνει τον μεγάλο αριθμό αλλά και την πυκνότητα των δρομολογίων από την Καβάλα για το νησί της Θάσου τα οποία εξυπηρετούσαν το επιβατικό κοινό αλλά και τους εμπόρους και επαγγελματίες και των δύο πλευρών.

Στην δημοσίευση λοιπόν αυτή εμφανίζονται τα δρομολόγια που εκτελούσαν δύο από τα φέριμποτ που δραστηριοποιούνταν στην γραμμή Καβάλας – Θάσου.

Επρόκειτο για τα πλοία «Αμφίπολις» και «Καβάλα» που σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού εκτελούσαν έξι δρομολόγια καθημερινά για Πρίνο και Λιμένα και μάλιστα μέχρι αργά το βράδυ ενώ το τελευταίο φέριμποτ από τον Λιμένα για Καβάλα αναχωρούσε στις οκτώ το βράδυ δίνοντας το χρονικό περιθώριο στους ενδιαφερόμενους να ταξιδέψουν προς Καβάλα αφού έχουν τελειώσει με άνεση και χωρίς άγχος τις δουλειές τους.

Τα Σαββατοκύριακα μάλιστα λόγω της μεγάλης κίνησης γινόταν πολύ περισσότερα δρομολόγια όπως άλλωστε αναφέρει και η διαφήμιση που παραθέτουμε.

Πρέπει να σημειώσουμε επίσης ότι εκτός απ’ αυτά τα δύο πλοία υπήρχε και το φέριμποτ «Παπαγεωργίου» που πραγματοποιούσε δρομολόγια από Καβάλα για Πρίνο και στη συνέχεια για Λιμενάρια, ενώ και τα ταχύπλοα «θαλάσσια πούλμαν» «Αλέξης», «Μαρία» και «Παπαγεωργίου»  που επίσης εκτελούσαν δρομολόγια προς Πρίνο, Λιμένα και Λιμενάρια.

Γίνεται φανερό λοιπόν ότι την εποχή εκείνη υπήρχε ένας οργασμός μεταφορικού έργου από Καβάλα για το νησί της Θάσου ενώ παράλληλα λειτουργούσε με δικά της σκάφη και η γραμμή της Κεραμωτής.

Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι και οι χρόνοι μετάβασης και επιστροφής ήταν πολύ συντομότεροι απ’ ό,τι σήμερα παρά το γεγονός ότι τα σκάφη εκείνα ήταν παλιότερης τεχνολογίας. Χαρακτηριστική η διαφήμιση της εποχής που δημοσιεύουμε όπου το φέριμποτ «Παπαγεωργίου» έκανε τη διαδρομή Καβάλα – Πρίνος σε 50’ λεπτά της ώρα όταν σήμερα -πενήντα χρόνια αργότερα- τα σύγχρονα σκάφη των ναυτιλιακών εταιριών πραγματοποιούν την ίδια διαδρομή σε μιάμιση ώρα!

Σήμερα δυστυχώς τα πράγματα έχουν αλλάξει σε βάρος του επιβατικού κοινού και υπέρ των ναυτιλιακών εταιρειών οι οποίες στην ουσία καθορίζουν τον αριθμό εκείνες και τις ώρες των δρομολογίων στο πλαίσιο τάχα της ελεύθερης οικονομίας και του ανταγωνισμού όπου όμως όλως παραδόξως όχι μόνον δεν λειτουργεί ο ανταγωνισμός αλλά υπάρχει ισχυρό ένα σαφές πλαίσιο ολιγοπωλίου.

Προηγούμενο άρθρο

ΑΤ Νέστου: Σχηματισμός δικογραφίας για κλοπή οχήματος

Επόμενο άρθρο

Κι όμως λειτουργεί!