Τη Δευτέρα το πρωί, ανεξάρτητα από τις εξελίξεις που παρουσίαζε στην Καβάλα το θέμα της γέφυρας, ο πρόεδρος της Εγνατίας οδού Απόστολος Αντωνούδης μίλησε σε ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσσαλονίκης.
Ρωτήθηκε για το τμήμα της γέφυρας που κατέρρευσε αλλά απάντησε με ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. Πρώτη φορά επίσημα και επώνυμα υπάρχει δήλωση (του προέδρου της Εγνατίας Οδού) σύμφωνα με την οποία όλη η γέφυρα είναι επικίνδυνη.
Το απόσπασμα των δηλώσεων Αντωνούδη είναι το ακόλουθο: « Ήταν μια γέφυρα που έγινε από τη ΔΕΥΑ του Δήμου Καβάλας το 1989.
Εμείς αυτό που διαπιστώσαμε από την πρώτη στιγμή που πήγαμε εκεί, την Παρασκευή το βράδυ, είναι ότι εκεί (για αυτό ζητήσαμε να ζυγιστεί ο γερανός που ήταν στη γέφυρα, αναμένουμε το αποτέλεσμα του ζυγίσματος να το έχουμε σήμερα ή αύριο από την Ελληνική Αστυνομία) υπάρχει οξείδωση σε μεγάλο αριθμό οπλισμού. Βρέθηκαν και ρηγματώσεις.
Όχι μόνο στο κομμάτι που έπεσε. Εκτείνονται σε ένα μεγάλο κομμάτι της γέφυρας. Από εκεί και πέρα τα όποια συμπεράσματα θα υπάρξουν όταν πάρουμε τον φάκελο της μελέτης. Θα πρέπει να εξεταστεί αν η μελέτη ήταν σωστή ή είχε αστοχίες. Να εξεταστεί αν εφαρμόστηκε όπως ήταν. Είναι ζητήματα που θα τα δούμε τις επόμενες εβδομάδες.
Η γέφυρα είχε πρόβλημα, έχει πρόβλημα και για αυτό δεν πρόκειται να αποκατασταθεί μόνο το συγκεκριμένο τμήμα της. Και το υπόλοιπο είναι επικίνδυνο. Δεν υπάρχει μηχανισμός ελέγχου των έργων υποδομής στην Ελλάδα. Χρειάζεται ένα μητρώο. Ένα μητρώο γεφυρών. Αυτό πρέπει να το κάνει κάποιος θεσμικός φορέας. Για τη συγκεκριμένη γέφυρα υπεύθυνος ήταν ο Δήμος Καβάλας. Το αν έχει την τεχνογνωσία, το αν θα κάνει τη συντήρηση προφανώς δεν τα έχει ο Δήμος Καβάλας. Όπως δεν τα έχουν κι άλλοι δήμοι.
Η συντήρηση ξεκάθαρα αναφέρεται ότι ανήκει στους Δήμους και στις Περιφέρειες.
Η γέφυρα επειδή είναι εθνικό δίκτυο ανήκει στην Περιφέρεια αλλά η συντήρηση ανήκει στο Δήμο Καβάλας. Εγώ αντιλαμβάνομαι την αδυναμία.
Μίλησα, συναντήθηκα πολλές φορές με τη Δήμαρχο. Αντιλαμβάνομαι την αδυναμία των υπηρεσιών και της τεχνικής επάρκειας κάθε δήμου να ελέγξει τις γέφυρες του γιατί είναι ένα εξειδικευμένο έργο. Από εκεί και πέρα μπορούν να ζητήσουν βοήθεια οι Δήμοι. Και οι Δήμοι και οι Περιφέρειες. Είτε από το Υπουργείο, είτε από την Εγνατία Οδό ΑΕ. Είτε από οποιονδήποτε άλλον φορέα θέλουν. Είτε από ένα πανεπιστήμιο.
Ο Δήμος Καβάλας εδώ και χρόνια δεν είχε ζητήσει βοήθεια. Μετά από μια αναφορά ενός δημοτικού συμβούλου, πριν έναν μήνα, ζήτησε τη βοήθεια του ΤΕΕ. Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι έχει εκτεταμένες ζημιές. Σε όλο της σχεδόν το μήκος. Πέραν των δύο ακραίων πλευρών όλο το υπόλοιπο κομμάτι έχει εκτεταμένες ζημιές. Νομίζω ότι αν μπορούν να κρατηθούν τα βάθρα όλη η υπόλοιπη πλακοσκεπή πρέπει να αντικατασταθεί. Είναι οι πρώτες ενδείξεις.
Δεν θέλω να προκαταλάβω κανέναν, νομίζω τις επόμενες εβδομάδες θα έχουμε ένα αποτέλεσμα. Το ζήτημα εδώ τώρα είναι πόσο γρήγορα θα προχωρήσει η ανακατασκευή. Εκεί πρέπει όλοι να ρίξουμε όλοι τις δυνάμεις μας.
Για να έχουμε σε λίγους μήνες από σήμερα μια νέα ασφαλής γέφυρα. Από εκεί και πέρα το πόρισμα, οι πραγματογνωμοσύνες, η δικαστική διερεύνηση, οι ελεγκτές δημόσιας διοίκησης που θα επέμβουν θα βγάλουν το πόρισμα τους. Ενδεχομένως να τους πάρει μήνες. Εμείς από την άλλη πλευρά, που έχουμε την ευθύνη, θα πρέπει να φροντίσουμε να αποκατασταθεί η υποδομή».