Dark Mode Light Mode

Πρόγραμμα Erasmus στη Λισαβόνα για το 1ο Γενικό Λύκειο Καβάλας (φωτογραφίες)

Οι καθηγήτριες του 1ου Γενικού Λυκείου Καβάλας  Μάρτου Όλγα και Παυλίδου Όλγα συμμετείχαν σε εβδομαδιαίo πρόγραμμα μαθημάτων Erasmus + για εκπαιδευτικούς στη Λισαβόνα, Πορτογαλία με θέμα: Tackling Discipline Issues in the Classroom (Αντιμετώπιση θεμάτων πειθαρχίας στην τάξη) την περίοδο από 19 Μαρτίου έως 25 Μαρτίου 2023.

Στόχος της εκπαίδευσης ήταν να εισαγάγει τους συμμετέχοντες σε μεθόδους και στρατηγικές που βασίζονται σε στοιχεία για την αντιμετώπιση θεμάτων πειθαρχίας. Ένας περαιτέρω στόχος αυτού του μαθήματος ήταν να βοηθήσει τους δασκάλους να αναπτύξουν ένα περιβάλλον στην τάξη που να ευνοεί πλήρως τη μάθηση.

Πιο συγκεκριμένα η εκπαίδευση  αφορούσε:

  • Στις βέλτιστες πρακτικές για την πρόληψη και την αντιμετώπιση προβλημάτων πειθαρχίας, την ανάπτυξη κανόνων και ρουτίνας και τη δημιουργία θετικών σχέσεων δασκάλου-μαθητή.
  • Σε συγκεκριμένες τεχνικές διαχείρισης της τάξης μαζί με ψηφιακά εργαλεία για τροποποίηση συμπεριφοράς.
  • στο ψυχολογικό πλαίσιο που πρέπει να καλλιεργείται για την  κατανόηση και αντιμετώπιση της κακής συμπεριφοράς.

Στο περιθώριο των μαθημάτων και τις απογευματινές ώρες, η πόλη της Λισαβόνας (Λισσαβώνας) που φέρεται να ιδρύθηκε σύμφωνα μ’ ένα μύθο από τον Οδυσσέα ( εξ’ ου και το παλαιότερο όνομά της Ulissipo, ή Olissipo ) προσφέρει ευκαιρίες επικοινωνίας  με την πλούσια ιστορία, τον πολιτισμό και την καθημερινή ζωή της.

ΙΙ.  Από τις 27 Μαρτίου έως 1 Απριλίου 2023 οι καθηγητές κ. Κεφαλίδης Βασίλειος, κ. Νικολάου Δέσποινα και κ. Παλλάδα Ευαγγελία του 1ου ΓΕΛ Καβάλας συμμετείχαν στην εκπαίδευση για καθηγητές του προγράμματος Erasmus + στη Βαρκελώνη της Ισπανίας.

Το πρόγραμμα είχε τίτλο « Social and Emotional Learning (SEL) for successful Schools» – Ακαδημία Europass (Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση για Σχολεία με επιτυχίες ). Στόχος του μαθήματος ήταν να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να βελτιώσουν και να επιταχύνουν τη μαθησιακή διαδικασία, εντάσσοντας στη διδασκαλία μια νέα προσέγγιση που εμπλέκει την επιστήμη των συναισθημάτων, την κοινωνική και συναισθηματική νοημοσύνη και την ψυχική ανθεκτικότητα.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι συμμετέχοντες συμμετείχαν ενεργά στη δοκιμή και τον προβληματισμό για πολλές διαφορετικές τεχνικές. Έμαθαν βιωματικά να σχεδιάζουν ένα μάθημα που συμπεριλαμβάνει διαφορετικές μορφές κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης προκειμένου να προάγουν την επικοινωνία, την ψυχική ισορροπία και την αυτορρύθμιση εκπαιδευτικών και μαθητών, μέσα στη σχολική τάξη αλλά και στην ευρύτερη κοινότητα.

Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα αυτό επανεξέτασε τις συμβατικές μεθόδους διδασκαλίας και τις εμπλούτισε με τεχνικές που λαμβάνουν υπόψη στοιχεία όπως : αυτογνωσία, συνεργασία, αυτονομία, υγιής αλληλεξάρτηση, ενσυνειδητότητα, υγιή όρια για καλύτερες σχέσεις, εποικοδομητική διαχείριση συγκρούσεων και άλλα.

Τέλος, ενδιαφέρουσα ήταν η γνωριμία με την ιστορία καθώς και η εμπειρία στους καθημερινούς ρυθμούς της πόλης και της κουλτούρας της Βαρκελώνης και της ευρύτερης περιοχής της, μιας που η Europass Academy περιέλαβε στο πρόγραμμα εκπαίδευσης ξεναγήσεις και περιηγήσεις.

(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)

Προηγούμενο άρθρο

Εξέλιξη έργου επέκτασης δικτύων ηλεκτροφωτισμού και τροφοδοσίας ελλιμενισμένων σκαφών – επιστρώσεων στο προσήνεμο μόλο του κεντρικού λιμένα Καβάλας

Επόμενο άρθρο

Αυτόνομοι θεσμοί σε Τσιάπας και Ροζάβα- Ποια μαθήματα;