Dark Mode Light Mode
Πρώτη φορά πολυήμερη πυρκαγιά στο Νομό Καβάλας
Προτάσεις Χρυσανίδη για περισσότερες θέσεις στάθμευσης ως το επόμενο Καλοκαίρι
«Ευχαριστώ, με βοηθήσατε να ξαναγίνω ο άνθρωπος που ήμουν»

Προτάσεις Χρυσανίδη για περισσότερες θέσεις στάθμευσης ως το επόμενο Καλοκαίρι

Αν ερωτηθεί σήμερα ένας πολίτης της Καβάλας για το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει, θα αναφέρει σίγουρα (και) το κυκλοφοριακό.

Αν και αναμενόμενο λόγω αυξημένου τουρισμού, φέτος το Καλοκαίρι ήταν ανυπόφορο. Οξύτατο. Αυτό το θέμα έθιξε στη συνεδρίαση λογοδοσίας της Τετάρτης (28/8) ο Χαράλαμπος Χρυσανίδης.

Επειδή οι απαντήσεις που έλαβε δεν ικανοποίησαν, συνεχίζει την κριτική. Μαζί με συγκεκριμένες προτάσεις. Ορισμένες δε αφήνει να εννοηθεί ότι μπορούν να υλοποιηθούν και να βελτιώσουν το παρκάρισμα στο κέντρο ως το επόμενο Καλοκαίρι.

Η συνέντευξη

Ερ: Υπάρχει κάτι καινούργιο για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Καβάλας; Κι εννοούμε την απάντηση του Δημάρχου μετά από ερώτηση σας, στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας του Δημοτικού Συμβουλίου.

Απ: Στη συγκεκριμένη συνεδρίαση καταθέσαμε ερωτήσεις για τρία συνολικά θέματα. Ένα είναι το κυκλοφοριακό σε συνδυασμό με το σχέδιο πόλης. Το άλλο είναι οι ακτές τώρα που τελειώνει η σεζόν. Να δούμε τι έκαναν οι εκπρόσωποι του Δήμου και τι θα κάνουν. Γενικά οι ακτές αρμοδιότητας του Δήμου. Από το Παληό μέχρι την Νέα Καρβάλη. Το τρίτο ήταν οικονομικής φύσεως, σχετικά με τις οφειλές όσων νοικιάζουν ακίνητα από το Δήμο. Αυτό θα μπει σαν έκτακτο θέμα στο επόμενο συμβούλιο αφού από τη συνεδρίαση απουσίαζε ο κ. Προμούσας που είναι αρμόδιος. Για το κυκλοφοριακό. Ο Δήμος πρέπει να ενεργοποιηθεί. Είναι από τα πιο σημαντικά προβλήματα. Κυρίως μέσα στην πόλη αλλά και στα χωριά όπου γίνονται διάφορες παρεμβάσεις, στους οικισμούς. Στην προχθεσινή συνεδρίαση λογοδοσίας, από μηδενικά έως ελάχιστα πράγματα μας είπε ο Δήμαρχος για το κυκλοφοριακό. Για το τι κάνουμε πάνω σε αυτό το θέμα και το τι έγινε στο οκτάμηνο που διοικούν μετά τις εκλογές. Κατά τη δική μας άποψη η όλη κατεύθυνση που έχουνε είναι λάθος. Θέλουν να διώξουνε τα αυτοκίνητα μέσα από το κέντρο της πόλης. Αυτό για μένα ένα μεγάλο λάθος. Εξήγησα τους λόγους. Είναι λάθος γιατί το ανάγλυφο του εδάφους στην πόλη δημιουργεί την ανάγκη να κατέβει ο κόσμος με τα αυτοκίνητα στο κέντρο. Η συνεργασία Δήμου και Αστικής Συγκοινωνίας (Αστικού ΚΤΕΛ) είναι σήμερα από μηδενική έως ελάχιστη. Τα ίδια και με τα ταξί.

Ερ: Δε γίνεται να διώξουμε τα αυτοκίνητα από το κέντρο. Έτσι όπως είναι χτισμένη και λειτουργεί η πόλη.

Απ: Έτσι ακριβώς. Από την άλλη υπάρχει το έργο συνέχισης και ολοκλήρωσης της Περιμετρικής. Φταίει η Περιφέρεια, κατά τον Δήμαρχο. Αλλά την Περιφέρεια αν δεν την πιέσεις, αν δεν βάλεις επιτακτικά το θέμα -και δεν μιλάμε μόνο για το προηγούμενο οκτάμηνο- δεν κάνει τίποτα. Ο κ. Μουριάδης ήταν 4-5 χρόνια Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών επί Σιμιτσή. Ήταν Δήμαρχος την προηγούμενη τετραετία και έπρεπε ήδη να είχε ξεκινήσει αυτή τη διαδικασία η οποία είναι πάρα πολύ αναγκαία. Σε σχέση και με την ανάπλαση του Περιγιαλίου.

Ερ: Είπε κάτι καινούργιο ο Δήμαρχος για το κυκλοφοριακό;

Απ: Όχι. Ουσιαστικά μας είπε «… σηκώνουμε τα χέρια». Μας μιλάει για το κίνημα Βαρκελώνης…Να διώξουμε τους τουρίστες. Εδώ κάναμε τόσες προσπάθειες να τους φέρουμε, να αυξήσουμε τον τουρισμό… Διότι ο τουρισμός είναι η κινητήρια δύναμη για όλα τα επαγγέλματα. Και τώρα θα τους διώξουμε; Δε φτάσαμε στο σημείο να μιλάμε για πρόβλημα υπερτουρισμού. Ποιο είναι το πρόβλημα τώρα; Τα πάρκινγκ είναι αυτά που είναι. Μπορώ να πω ότι η διοίκηση Μουριάδη κατήργησε θέσεις στάθμευσης παρά δημιούργησε. Με όλες αυτές τις παρεμβάσεις που προσπαθεί να κάνει, στην προσπάθεια του να διώξει το αυτοκίνητο από το κέντρο. Ο Αντιδήμαρχος κ. Αγγελίδης μας λέει και έτσι είναι, ότι το 80% του τουρισμού είναι οδικός. Αλλά δεν θα πρέπει να δημιουργήσουμε χώρους είτε στο κέντρο, είτε στην περιφέρεια για να μπορούν να σταθμεύσουν τα αυτοκίνητα τους, να μπορούν να κατέβουν στο κέντρο, να μπουν στην αγορά, να κάνουν όλη αυτήν τη διαδικασία που επιδιώκουμε; Μέσα από την αγορά θα βγει και ο πλούτος που θα μείνει από τον τουρισμό. Είναι σε λάθος δρόμο οι της διοίκησης και θα οδηγήσουν κάποια στιγμή σε αγανάκτηση τον κόσμο που έρχεται στην πόλη μας. Δεν θα μπορούν να μείνουν στην Καβάλα ακόμη και οι κάτοικοι της.

Ερ: Υπάρχει αστυνόμευση; Ο Δήμαρχος λέει ότι υπάρχει αστυνόμευση.

Απ: Σαν Δημοτική Αστυνομία υπολειτουργούμε. Δεν μπορούν να κάνουν αυτά τα λίγα άτομα τίποτα, όσο και να θέλουν. Δεν μπορούν να είναι στην Παναγιά, στο Περιγιάλι και στο κέντρο και παντού. Ποιο είναι το λάθος αυτής της πολιτικής του Δημάρχου; Επειδή ακριβώς υπάρχει αναγκαιότητα οι κάτοικοι να κατέβουν με τα αυτοκίνητα τους στο κέντρο. Οι καταστηματάρχες να κατέβουν στο κέντρο και οι τουρίστες να έρθουν κι αυτοί στο κέντρο. Κι επειδή δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης, αναγκάζονται και παρκάρουν στα πεζοδρόμια. Τα αφήνουν στους δρόμους. Σε θέσεις ΑμεΑ, σε κοινόχρηστους χώρους. Τι να πρωτογράψει ακόμη και ο αστυνομικός; Είναι πολύ δύσκολο. Κι ο άλλος μας λέει «πέστε μου, που να αφήσω το αυτοκίνητο μου». Ο πολίτης έχει ανάγκη να κατέβει στο φαρμακείο, στην αγορά, στο μαγαζί του. Δεν έχει άλλο τρόπο να κατέβει παρά να πάρει μόνο το αυτοκίνητο του. Το 2013 Αντιδήμαρχος ο κ. Μουριάδης με Δήμαρχο τον κ. Σιμιτσή ενέκριναν εκείνη την περίοδο το χωροταξικό μέσα στην πόλη. Τότε πανηγυρίζανε και έλεγαν ότι επιτέλους καθορίσαμε τη χρήση γης μέσα στην πόλη. Μέσα σε αυτό το σχέδιο προβλέπανε υπόγειο πάρκινγκ στη Ροδόπη, υπόγειο πάρκινγκ στα Ποταμούδια. υπόγειο πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης και σ’ άλλα σημεία. Ήρθε στη συνεδρίαση προχθές ο Δήμαρχος με μεγάλη άνεση και είπε ότι ναι μπορεί να ήταν εκείνος ο σχεδιασμός αλλά τον καταπατήσανε οι ίδιοι που τον εγκρίνανε. Έχει βάλει την υπογραφή του σε αυτό και δεν το εφάρμοσε. Ούτε καν στη Ροδόπη που θα έπρεπε να γίνει το μεγάλο υπόγειο πάρκινγκ.

Ερ: Ποια είναι η δική σας πρόταση; Τι να αλλάξει στην Καβάλα σε αυτούς τους μήνες που μεσολαβούν μέχρι το καλοκαίρι του 2025;

Απ: Κανείς δεν είπε ότι μπορούν να γίνουν θαύματα και μάλιστα αμέσως. Τα θαύματα δεν πατάς ένα κουμπί και γίνονται. Πρέπει να κάνεις μια προεργασία. Έχουμε ένα σχέδιο πόλης το οποίο εγκρίθηκε πριν 50 χρόνια, με τα δεδομένα της τότε εποχής. Της δεκαετίας του ‘80. Εκείνα τα δεδομένα με τα σημερινά έχουν αλλάξει. Δεν πέτυχαν οι 2-3 αναθεωρήσεις που αποπειράθηκαν να γίνουν. Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε σε συνδυασμό με το κυκλοφοριακό και έχει πολύ μεγάλη σημασία, να γίνει ένα σχέδιο πόλης προσαρμοσμένο στα σημερινά δεδομένα. Μέσα σε αυτό το νέο σχέδιο πόλης θα ληφθεί η μέριμνα του κυκλοφοριακού γιατί θα γίνει σε συνεργασία με συγκοινωνιολόγους. Θα πρέπει άμεσα να βρεθούν και άλλοι χώροι στάθμευσης και στο κέντρο και στη γειτονιά. Στον Βόλο μέσα σε 5 μήνες χτίσανε ένα πολυώροφο χώρο στάθμευσης με μεταλλική κατασκευή. Έχουμε τέτοιους χώρους για κάτι παρόμοιο. Πίσω από το Δημαρχείο και στο χώρο δίπλα στην κλινική «Λητώ». Επίσης και σε άλλα σημεία. Ακόμη και στην Ομόνοια όπου μετά τον Άγιο Παύλο υπάρχει ένα μεγάλο κοινόχρηστο οικόπεδο όπου μπορεί να γίνει και διώροφο και οτιδήποτε θέλουμε. Πρέπει να γίνει σχεδιασμός και για τα υπόγεια πάρκινγκ. Πρέπει να αδειάσουμε το κέντρο της πόλης από τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα που τα βλέπουμε ακόμη και στους δρόμους.

Προηγούμενο άρθρο

Πρώτη φορά πολυήμερη πυρκαγιά στο Νομό Καβάλας

Επόμενο άρθρο

«Ευχαριστώ, με βοηθήσατε να ξαναγίνω ο άνθρωπος που ήμουν»