Dark Mode Light Mode

Πρόταση του Χ. Ποτόλια για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης

ΤΟ  ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ  ΠΡΟΒΛΗΜΑ  ΣΤΗ  ΚΑΒΑΛΑ!

“ΘΕΣΕΙΣ  ΚΑΙ  ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ  ΤΗΣ  ΛΑΙΚΗΣ  ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ”

Η  επίλυση  του  κυκλοφοριακού  προβλήματος  είναι  αδύνατη  με «οράματα» και με  ψευτορυθμίσεις  της  κυκλοφορίας  και  εισπρακτικά  μέτρα  στο  κέντρο  της  πόλης.  Απαιτεί  συνδυασμό  μέτρων:

(α) Αποφασιστική  ενίσχυση  των  Μέσων  Μαζικής  Μεταφοράς  κατ’ απόλυτη προτεραιότητα.

(β) Έργων  που  θα  εξυπηρετούν  το  συνολικό  πλέγμα  μετακινήσεων  και  μεταφορών

(Λεύκη,    Ν. Καρβάλη,  Χαλκερό,  Περιγιάλι,  Καβάλα,  Νεάπολη,  Παληό,  Αμυγδαλεώνας).

(γ) Απομάκρυνση από  το  κέντρο  πόλων  έλξης  μετακίνησης.

 (α)  ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ  ΕΝΙΣΧΥΣΗ  ΤΩΝ  ΜΕΣΩΝ  ΜΑΖΙΚΗΣ  ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ!

Άμεσος  εδαφικός  και  χρονικός  διπλασιασμός  των  γραμμών  και  υποδιπλασιασμός  της  τιμής  των  εισιτηρίων.  Δημιουργία  Δημοτικού  Δικτύου  Αστικών  Μεταφορών.  Ρόλο  σε  ανάληψη  μαζικού  μεταφορικού  έργου  και  από  τα  ΤΑΞΙ,  σε  προσφερόμενες  περιοχές  της  πόλης. Έρευνα  για  δημιουργία  γραμμών  μέσων  σταθερής  τροχιάς  (τραμ).  Μια  γραμμή  σχοινοτενής  (Καλαμίτσα – Περιγιάλι  κατ’ αρχήν)  και  μία  δακτυλιοειδής  πέριξ  του  κέντρου  (Εθνικής Αντίστασης – Ερυθρού Σταυρού – Κουντουριώτου – Ομονοίας – Δαγκλή – Ν.Ο.Κ.).

(β)  ΕΡΓΑ!

Περιμετρική  οδός:  έργο  άμεσης  προτεραιότητας – έργο  υπέρ-ώριμο  (έτοιμες  οι  οριστικές  μελέτες)  και  κυρίως  άμεσα  συνδεμένο  με  το  πρόβλημα  του  Περιγιαλιού.

Ανισόπεδοι  κόμβοι:  Απαραίτητοι για  την  αδιάκοπη ροή  της  κυκλοφορίας. Τουλάχιστον  δύο  στα  δύο  άκρα (ανατολικό δυτικό) του  κέντρου  της  πόλης.  Στο  Φάληρο  τα  υφιστάμενα  γεωμετρικά  στοιχεία  προσφέρονται.  Στο  δυτικό  άκρο  (συμβολή  των  οδών  Ομονοίας – Κουντουριώτου – Αμερ.  Ερυθρού  Σταυρού),  η  ανισοπεδότητα  τεχνικά  είναι  δυσκολότερη  αλλά  όχι  ακατόρθωτη.

Ανισόπεδες  διαβάσεις  πεζών  (υπόγειες  ή  εναέριες),  κυρίως  στις  περιοχές  των  οδικών  κόμβων  με  μεγάλη  ένταση  κυκλοφορίας  (Βενιζέλου-Αβέρωφ,  Ερ. Σταυρού-Δαγκλή  κλπ).

Χώροι  στάθμευσης περιφερειακά  του  κέντρου: στις  δύο κύριες  εισόδους  του  κέντρου.  Στη  μεν  δυτική  (Φάληρο) η  καλύτερη  λύση  είναι  η  πρόσκτηση  χερσαίου  χώρου  από  τη  θάλασσα  στη  περιοχή  προ  του  κολυμβητηρίου  από  το  ΝΟΚ  μέχρι  το  Φάληρο.  Επιπροσθέτως  είναι  δυνατόν  να  διερευνηθεί  η  δυνατότητα  κατασκευής   Parking  ολίγων  ορόφων  στο  οικόπεδο  μεταξύ  των  οδών  Βενιζέλου  και  Ερυθρού  Σταυρού  (κάτω  από  την  τ. Αγροτική  Τράπεζα).  Στην  ανατολική  είσοδο  της  πόλης  οι  δυνατότητες  είναι  σαφώς  μικρότερες  αλλά  ρεαλιστικές  με  συνολική  ανάπλαση  της  περιοχής  ανατολικά  από  τις  Καμάρες.

Σε  συνδυασμό  με  τα  παραπάνω  τα  υφιστάμενα  Parking στη  καρδιά  του  κέντρου  θα  πρέπει  προοδευτικά  να  αποδυναμωθούν  και  οι  εκτάσεις  τους  να  επανέλθουν  (έστω  κατά  το  μεγαλύτερο  μέρος  τους) στις  προβλεπόμενες  από  το  Σχέδιο  Πόλης  χρήσεις.

Φυσικά αδιαπραγμάτευτη  προϋπόθεση  η  κατασκευή  των  Parking   αποκλειστικά    από  τον  Δήμο και  η  χρήση  τους  με  μηδενικό  ή  συμβολικό  τίμημα.

 (γ)  ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ  ΑΠΟ  ΤΟ  ΚΕΝΤΡΟ  ΠΟΛΩΝ  ΕΛΞΗΣ  ΚΙΝΗΣΗΣ

Υπεραστικό  Κ.Τ.Ε.Υ.Λ.:  Προτείνεται  και από  το  Γ.Π.Σ..

Ι.Κ.Α.: Δυνατή  η  αποκέντρωση  των  υπηρεσιών  υγείας  στα  πλαίσια  ενός  αστικού  δικτύου  μονάδων  πρωτοβάθμιας  περίθαλψης.

Δημόσιες  Υπηρεσίες: Δυνατή  η  αποκέντρωση  υπηρεσιών  σε  περιφερειακά  σημεία  της  πόλης.

ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ  ΤΟΥ  ΟΔΙΚΟΥ  ΔΙΚΤΥΟΥ

Η  συνεχής    συντήρηση  του  οδικού  δυναμικού  του  Δήμου,  για  πολλά  χρόνια  είναι  ελλιπέστατη  και  όπου  γίνεται,  είναι  πρόχειρη  και  κακότεχνη,  με  συνέπεια  να  έχει  συσσωρευτεί  τόσος  όγκος  απαιτήσεων  σ’ όλη  την  έκταση  του  Δήμου,  σε  κύριες  αρτηρίες  και  στις  γειτονιές  που  να  ισοδυναμεί  με  ένα  μεγάλο  έργο,  ΠΟΥ  ΠΡΕΠΕΙ  ΝΑ  προγραμματίζεται  και  να χρηματοδοτείται  αυτόνομα  και  όχι  με  περισσεύματα  του  προϋπολογισμού.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ  ΣΗΡΑΓΓΩΝ

Οδός  Τενέδου – Δικαστικό  Μέγαρο – Περιοχή  Ιχθυόσκαλας:  Το  κυκλοφοριακό στην περιοχή θα  οξύνεται.  Στην περιοχή υφίσταται η αντίφαση  η  μεν  Τενέδου  να  είναι  μία  – αν  και  αστική – οδός  ταχείας  κυκλοφορίας  και από την άλλη  η  περιοχή  να  απαιτεί  μία  συνολική  ανάπλαση,  με  απομάκρυνση  των  οχληρών  δραστηριοτήτων  (π.χ.  τσιμέντα. ιχθυόσκαλα  κλπ),   με  επέκταση  του  ενεργού  θαλασσίου  μετώπου  της  πόλης,  με  δραστηριότητες  αναψυχής  και  περιπάτου. Τίθεται   θέμα  άμεσης  προτεραιότητας   η  παράκαμψη  όλης  της  περιοχής  ιχθυόσκαλας,  με  έργο  που  θα  συνδέει  απ’ ευθείας  το  Δημοτικό  Στάδιο  με  τη  Καλαμίτσα   μέσω  σήραγγας  κάτω  από  την  Κηπούπολη. Έργο  που ούτως  η  άλλως  η  Λ.Σ.  προτείνει  σ’ ένα  συνολικό  δίκτυο  έργων  για  το  κυκλοφοριακό,  μαζί  με μια  πολιτική  σηράγγων.

Καβάλα 06-05-2019

ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

ΠΟΤΟΛΙΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

ΒΕΛΙΣΣΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ

( ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ )

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Φοβερές εμφανίσεις πραγματοποίησε  το  Σάββατο 4 Μαΐου στο Darmstadt της Γερμανίας ο Γιάννης Στοφορίδης στο πλαίσιο του 'ENFUSION'.

Επόμενο άρθρο

Συνέντευξη τύπου για την φετινή πορεία του ΑΟΚ θα δώσει την Τετάρτη 8/5 ο Π. Δερμιτζάκης