Το νέο λιμάνι Καβάλας «Φίλιππος Β’» υποδέχθηκε χθες το πρωί το πρώτο πλοίο που φέρνει στην περιοχή σωλήνες του αγωγού ΤΑΡ. Στις 10 χθες το πρωί άρχισε η εκφόρτωση με τους γερανούς του πλοίου. Εργάζονται τουλάχιστον 50 λιμενεργάτες, προερχόμενοι και από την Καβάλα και από τη Νέα Πέραμο. Η διαδικασία εκφόρτωσης είναι πολύ προσεκτική καθώς οι σωλήνες είναι ευαίσθητοι. Οι γερανοί του πλοίου τους ακουμπούν πάνω σε ειδικές καρότσες ανοιχτών φορτηγών. Αμέσως μετά τα φορτηγά μεταφέρουν τους σωλήνες σε άλλο σημείο της χερσαίας ζώνης. Οι σωλήνες ακουμπούν σε ειδικές βάσεις όπου ουσιαστικά αποθηκεύονται. Εκεί τελούν υπό την επιτήρηση άλλου προσωπικού, των εταιριών που ανέλαβαν να εκτελέσουν το έργο. Σύντομα θα μεταφερθούν από το λιμάνι σε συγκεκριμένες περιοχές απ’ όπου θα περάσει ο αγωγός. Οι εργασίες εκφόρτωσης θα συνεχιστούν και σήμερα έως τις 8 το απόγευμα. Η βροχή δεν φαίνεται να επηρεάζει τη διαδικασία. Πάντως την Κυριακή οι εργασίες θα σταματήσουν.
Την Δευτέρα έρχονται κι άλλοι σωλήνες από την Κόρινθο (με άλλο μικρότερο πλοίο), την Παρασκευή φθάνουν στο νέο λιμάνι ειδικοί σωλήνες (πιο ενισχυμένοι) που κατασκευάστηκαν στη Γερμανία. Με νταλίκες ήρθαν και βρίσκονται στο νέο λιμάνι τα πρώτα ειδικά εξαρτήματα (γωνίες σωλήνων) που επίσης κατασκευάστηκαν στην Γερμανία. Άλλο ρεπορτάζ:
492 σωλήνες του ΤΑΡ στο νέο λιμάνι
Νωρίς χθες το πρωί, είχε μπει στο νέο λιμάνι Καβάλας, το φορτηγό πλοίο South River, στα αμπάρια του οποίου βρίσκονταν μεγάλος αριθμός σωλήνων, που θα χρησιμοποιηθούν στο έργο του αγωγού ΤΑΡ.
Στις 10.00 το πρωί άρχισε η εκφόρτωση των σωλήνων με μία ειδική, πολύ προσεκτική διαδικασία, που περιελάμβανε μεταφορά με φορτηγά σε όμορο χώρο όπου οι σωλήνες θ΄ αποθηκευτούν. Το έργο είναι σημαντικό. Είναι ολοφάνερο ότι επωφελείται η τοπική οικονομία, καθώς χθες για την διαδικασία της εκφόρτωσης απασχολήθηκαν τουλάχιστον 50 λιμενεργάτες, ‘όχι μόνο από την πόλη της Καβάλας, αλλά κι από την περιοχή της Νέας Περάμου.
Την Δευτέρα καταφθάνει στο νέο λιμάνι ένα ακόμη πλοίο με επιπλέον σωλήνες, ενώ στο τέλος της ερχόμενης εβδομάδας θα έρθουν ειδικοί σωλήνες που παρασκευάστηκαν στη Γερμανία, πιο βαριοί και πιο ενισχυμένοι σε σχέση με αυτούς, που κατασκευάζονται από την εταιρία Σωληνουργεία Κορίνθου.
Όπως ήδη σημειώσαμε στα τρία αμπάρια του πλοίου South River βρίσκονταν 492 κομμάτια σωλήνων, 18 μέτρων το καθένα. Το εξωτερικό τους περίβλημα ιδιαίτερα ευαίσθητο, έπρεπε να προσεχθεί και δεν το ακούμπησε κανείς. Γι΄ αυτό και μέσω των γερανών και φορτηγών οι σωλήνες πάντα ακουμπούσαν κι ακουμπούν σε ειδικές βάσεις.
Τουλάχιστον έξι φορτηγά αυτοκίνητα βρίσκονταν στη χερσαία ζώνη του λιμανιού, για να μεταφέρουν τους σωλήνες από το πλοίο σε δύο σημεία της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, όπου θ΄ αποθηκευτούν. Οι εταιρίες που ασχολούνται με το έργο βρίσκονται εκεί. Ουσιαστικά έχουν δημιουργήσει μέσα νέο λιμάνι εργοτάξιο, ασχολούμενες με την εκφόρτωση των σωλήνων και τη σωστή αποθήκευσή τους.
Το πλοίο South River το αργότερο αύριο θα έχει αδειάσει τα αμπάρια του από τους σωλήνες. Θα πρέπει ν΄ αναχωρήσει για να δέσει στη θέση τη Δευτέρα το δεύτερο πλοίο με σωλήνες από την Κόρινθο.
Τα μέτρα ασφαλείας στο νέο λιμάνι της Καβάλας, «Φίλιππος Β΄», ήταν δρακόντεια για το έργο. Σε κινητοποίηση ήταν το προσωπικό του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, γενικά ωστόσο όλα κύλησαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.