Η δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα ανακοίνωσε την περασμένη Δευτέρα στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ότι νωρίτερα την ίδια ημέρα συμμετείχε σε συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων ΑΜΘ. Με μικρή καθυστέρηση γίνεται γνωστό ότι στη συγκεκριμένη συνεδρίαση συζητήθηκε με πρωτοβουλία των εργαζομένων στην Εγνατία Οδό ΑΕ το θέμα ιδιωτικοποίησης της οδού. Οι δήμαρχοι της ΑΜΘ κατέληξαν σε ομόφωνο ψήφισμα που αναφέρει τα εξής:
1.Το οδικό δίκτυο της Εγνατίας Οδού (Κύριος Άξονας και Κάθετοι Άξονες ~900χλμ.) είναι ήδη πλήρως κατασκευασμένο, με δαπάνες του Ελληνικού λαού και των ευρωπαίων πολιτών και δεν έχει καμιά ανάγκη πρόσθετων επενδύσεων. 2. Με τη Δημόσια διαχείριση του δικτύου από την εταιρεία “Εγνατία Οδός Α.Ε.”
διασφαλίζεται η διαφάνεια στις δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης, καθώς τα έργα δημοπρατούνται με δημόσιους διαγωνισμούς και ανατίθενται στο μειοδότη, σε αντίθεση με τις Παραχωρήσεις όπου “ανατίθενται” σε “συγγενείς” εταιρείες και οι δαπάνες παρουσιάζονται υπερδιπλάσιες. 3. Τυχόν πρόσθετο κατασκευαστικό αντικείμενο, με τη Δημόσια διαχείριση του αυτοκινητόδρομου, θα προκηρυχθεί και πάλι ως Δημόσιο Έργο, ενώ στην περίπτωση της παραχώρησης οι διαδικασίες είναι αδιαφανείς και ανεξέλεγκτες.
- Η χρέωση διοδίων στο δίκτυο της Εγνατίας Οδού είναι τώρα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Στις Παραχωρήσεις υπερβαίνει τα 6,6 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Η ενδεχόμενη Παραχώρηση είναι βέβαιο ότι θα επιφέρει υπερδιπλασιασμό του κόστους των διοδίων. 5. Το σύνολο των εξόδων Λειτουργίας & Συντήρησης του Δικτύου της Εγνατίας Οδού, με τις λειτουργικές δαπάνες της εταιρείας αγγίζει τα 50 εκ.€ ετησίως. Τα έσοδά
της υπερβαίνουν τα 100εκ.€. Το πλεόνασμα αυτό των εσόδων, ~50εκ.€ ετησίως, μπορεί να επιστρέψει στην κοινωνία με άλλα έργα που έχει τόσο πολύ ανάγκη και όχι να καταλήξει στις τσέπες των ιδιωτών.
-Με παρέμβαση του ο Δήμαρχος Δράμας κ. Χριστόδουλος Μαμσάκος, ανέφερε ότι δεν συμμετέχει στη διαδικασία έκδοσης ψηφίσματος, ως μορφή αντίδρασης, διότι η Δράμα είναι η μόνη πόλη που δεν έχει σύνδεση με την Εγνατία οδό. -Επίσης ο Δήμαρχος Ορεστιάδας κ. Μαυρίδης Βασίλειος, ζήτησε να καταγραφεί ως παρατήρηση, ότι τα κέρδη από τη διαχείριση της Εγνατίας οδού, με την πρόβλεψη των διοδίων, δεν έχουν «τοποθετηθεί» στην τοπική κοινωνία, αλλά έχουν καλύψει τα δάνεια της εταιρείας.