Και που λέτε, πάλευα με τις διακόσιες τελευταίες σελίδες μιας βαριάς και δύσπεπτης τριλογίας (όνομα συγγραφέα δε θα πω όσο κι αν με πιέσετε)! Ξέρετε τώρα, πάνε – έλα καθημερινά Καβάλα – Πέραμο και μέσα στο λεωφορείο να προσπαθώ να συγκεντρωθώ ώστε να διαβάσω βιβλίο με φόντο τη Μικρασιατική καταστροφή. Έτσι πορευόμουν δηλαδή το τελευταίο διάστημα και είχε σκοτεινιάσει η ψυχούλα μου. Λίγο πριν αγγίξω το επικίνδυνα οριακό σημείο μετατροπής του μυαλού μου σε σφουγγαρόπανο έφαγα φλασιά και είπα: «Δε θα με τρελάνουν αυτοί εμένα! Πρέπει να αλλάξω ανάγνωσμα»!
Έτσι λοιπόν εξέπεμψα SOS προς το γραφείο του Θόδωρου («Ισορροπιστής Αεροσκαφών» – «Υπεύθυνος Υποκλυσμών»)… Βοήθα με, του είπα, γιατί κοντεύω να λαλήσω. Θέλω ανάπαυλα. Θέλω ένα βιβλίο ως βαλβίδα καθημερινής αποσυμπίεσης! Δηλαδή, με ρώτησε, τι θέλεις; Θέλω Μανίνα Ζουμπουλάκη και τη θέλω ΤΩΡΑ, δήλωσα!
Επειδή μία μ’ έχουν στην ΠΡΩΙΝΗ και μάλιστα μπασμένη, παράπονο δεν έχω γιατί δε μου χαλούν χατίρια! Την επόμενη μέρα μπαίνω στην εφημερίδα και οποία ικανοποίηση βρίσκω πάνω στο γραφείο μου το αντίτυπο που ζήτησα: «ΤΟ [ΣΧΕΔΟΝ] ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΙΑΣ 82ΧΡΟΝΗΣ», το καινούργιο βιβλίο της Μανίνας. Ευφράνθηκε η καρδούλα μου εντελώς!
Τώρα θα με ρωτήσετε: Καλά, γιατί σώνει και καλά ήθελες βιβλίο της Μανίνας; Ευκολάκι η απάντηση και εξηγώ άμεσα ότι λαχτάρησα ένα γάργαρο κείμενο που θα κελαρύζει και δεν θα «τραβάει χειρόφρενα» ανοίγοντας ιστορικο-κοινωνικές παρενθέσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα. Λαχτάρησα ένα κείμενο που θα με επαναφέρει στο σήμερα και θα με αποσπάσει από τις ζοφερές σελίδες της ελληνικής ιστορίας. Λαχτάρησα ένα κείμενο που θα με τέρψει και θα με κάνει ακόμη και να γελάσω. Στην τελική, λαχτάρησα ένα κείμενο που θα φέρει γυναικεία και καβαλιώτικη υπογραφή. Διότι εάν δεν παινέψω το «σπίτι» μου, θα μου ζητήσει το λόγο και με το δίκιο του!
Βέβαια, το συγκεκριμένο βιβλίο ήθελα διακαώς να το διαβάσω και για έναν επιπλέον λόγο. Η Μανίνα έρχεται στα πάτρια προκειμένου να το παρουσιάσει σε όλους εμάς. Άρα κι εμείς με τη σειρά μας οφείλουμε να την καλωσορίσουμε και να τη συγχαρούμε για το καινούργιο της πόνημα. Κοντολογίς, έχουμε ραντεβού με τη Μανίνα Ζουμπουλάκη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη και αντιρρήσεις δε σηκώνω. Σας περιμένω όλους για να κάνουμε «κερκίδα»… αλλιώς θα σας επιπλήξω σφοδρά σε περίπτωση απουσίας σας! Το νου σας… ανοίγω το παρουσιολόγιο…
Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας «Βασίλης Βασιλικός» και το Βιβλιοπωλείο «Μερτζιανίδη» σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου της Μανίνας Ζουμπουλάκη με τίτλο: «ΤΟ [ΣΧΕΔΟΝ] ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΙΑΣ 82ΧΡΟΝΗΣ». Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019 και ώρα 19:00 στην αίθουσα εκδηλώσεων της Βιβλιοθήκης. Για το βιβλίο θα μιλήσουν η Ελευθερία Ζαμπουρίδου, ψυχίατρος – ψυχοθεραπεύτρια και ο Θανάσης Τσιρταβής, επιμελητής του βιβλίου ενώ αποσπάσματα θα αναγνώσει η φιλόλογος Χρύσα Κατσακίδου. Η συγγραφέας θα συνομιλήσει με το κοινό και θα υπογράψει αντίτυπα του βιβλίου της.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΝΙΝΑ
Η Μανίνα Ζουμπουλάκη γεννήθηκε το 1960, μεγάλωσε στην Καβάλα και γράφει από τα 10. Σπούδασε στην Αμερική Ιστορία της Τέχνης και Σωματική Αγωγή. Στα περιοδικά γράφει από την αρχή της δεκαετίας του ’80 μέχρι και σήμερα χωρίς διακοπή. Έχει δουλέψει στον «Ταχυδρόμο» (’82-’89), στα «Πρόσωπα», στο «Κλικ», «Diva», «Μen» (’89-’93), «Nitro», «Down Town», «Elle», «Time out», «Elle», «PinkWoman», «Athens voice», «Look», και «Home» ως δημοσιογράφος. ‘Εχει μεταφράσει περί τα 30 βιβλία για τις εκδόσεις «Κάκτος» (μεταξύ των οποίων «Πέρα από την Αφρική» της Κάρεν Μπλίξεν, και «Αρχαία Απογεύματα» του Νόρμαν Μέηλερ) και άλλα τόσα «Άρλεκιν». Δούλεψε στο ραδιόφωνο ως παραγωγός (Top Fm, ΕΡΑ 4, Κανάλι 15, Κανάλι 5, Μελωδία).
Βιβλία της: «Κενά μνήμης», «Μυροβόλος άνοιξις», Φεύγα!, «Η ζωή (δεν) είναι ταινία», «Η σκόνη της ημέρας», όλα εκδόσεις Ίστός. «Ριζότο (σενάριο)», εκδόσεις Λιβάνη,, «Αληθινή σταρ», εκδόσεις Ωμέγα, «Το μεγάλο καλοκαίρι», εκδ. Interbooks, «Πώς να γράψεις» εκδ. Interbooks, «Ευτυχία», εκδ. Παπαδόπουλος.
Σενάρια: «Ελεύθερη κατάδυση» (συν-σεναριογράφος µε σκηνοθέτη Γιώργο Πανουσόπουλο), «Ριζότο» (συν-σεναριογράφος µε σκηνοθέτη Όλγα Μαλέα). Σενάρια τηλεόρασης: «Φεύγα» (σειρά Mega), «Ξέχασέ µε» (σειρά Alpha, συν- σεναριογράφος με Βαγγέλη Νάση), «Απαγωγή» (τηλεταινία Mega). Είναι παντρεμένη και έχει τρία παιδιά.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Γιατί σηκώνομαι από το κρεβάτι μου κάθε πρωί; Πώς περνάω τον χρόνο μου; Μη βιαστείτε να πείτε «πολύ που με νοιάζει» γιατί πριν να το καταλάβετε καλά καλά θα ψάχνετε για τιπς, μια και εκεί που είστε ήμουνα κι εδώ που είμαι θα έρθετε. Με λίγη τύχη.
Είμαι ογδόντα δύο χρονών (άσχετα που κρύβω χρόνια, και μπερδεύω τι έχω πει σε ποιον, όσον αφορά την ηλικία μου). Με λένε Μελίνα Μπίλια και δεν είμαι μια συνηθισμένη γιαγιά – παρόλο που έχω πόνους και παθήσεις που πάνε σύννεφο, όπως όλες οι γιαγιάδες του κόσμου. Διαφέρω επειδή έχω κέφι, και ενθουσιασμό και διάθεση να «κάνω πράγματα»- αρκεί αυτά τα πράγματα να είναι πάνω στη γη, άντε και στη θάλασσα. Δεν είμαι δηλαδή από τις γιαγιάδες που πετάνε με ελικόπτερα και πηδάνε με αλεξίπτωτα και τέτοια.
Είμαι από τις γιαγιάδες που έμαθαν το ίντερνετ χάρη στις εγγονές τους. Επίσης, ο κολλητός μου καλλιεργεί παράνομα φυτά στο μπαλκόνι του και ένεκα η Κρίση, και που έσπασε τη λεκάνη του ο κολλητός μου χωρίς να πηδήξει από ελικόπτερο, τα φυτά του τώρα τα πουλάμε παρέα. Τα φυτά δεν είναι ραδίκια, εκτός κι αν καπνίζονται τα ραδίκια. Καμιά δουλειά δεν είναι ντροπή, έχω δουλέψει από γραμματέας μέχρι «πόρτα» σε μαγαζιά της νύχτας, οπότε δεν με τρομάζει το γιαπί, το πιλοφόρι, το μυστρί.
Διαβάζοντας έναν χρόνο από τη ζωή μου θα ακολουθήσετε τις περιπέτειές μου: πούλησα όχι-ραδίκια, γνώρισα έναν ενδιαφέροντα παππού, ασχολήθηκα με το αιρ-μπι-εν-μπι, ανακατεύτηκα στην ερωτική ζωή της εγγονής μου, γενικά είχα έναν σωρό περιπέτειες μέσα σε αυτόν τον χρόνο. Διαβάζοντας το ημερολόγιό μου θα καταλάβετε επιτέλους ότι ΝΑΙ έχετε λόγους να σηκώνεστε κάθε πρωί από το κρεβάτι σας, και μάλιστα με κέφι, με ενθουσιασμό, όπως εγώ… ή ότι δεν χρειάζεστε καν λόγους
Θα μάθετε επίσης πώς πραγματικά είναι να είσαι ογδόντα δύο χρονών (άσχετα αν λες ότι είσαι εβδομήντα πέντε…)
Μελίνα Μπίλια – (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
ΒΟΥΛΑ ΘΑΣΙΤΟΥ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ