Οι Ζαπατίστας από την αυτόνομη περιοχή της Τσιάπας έχουν αναφέρει αυξανόμενη παρουσία στρατιωτικών, αστυνομικών, παραστρατιωτικών ομάδων, κατασκόπων και πληροφοριοδοτών από το 2019. Πρόσφατες αποκαλύψεις από την ομάδα Guacamaya αποκαλύπτουν ένα μεγάλο δίκτυο κατασκοπείας και έρευνας από το SEDENA (Secreatria de Defensa Internacional), ενεργώντας
ενάντια σε δημοκρατικές δυνάμεις όπως οι κοινότητες των Ζαπατίστας και οι υποστηρικτές τους. Έχουν συμβεί επίσης σωματικές επιθέσεις, συμπεριλαμβανομένων απαγωγών, βασανιστηρίων και επιθέσεων με πυροβόλα όπλα. Στις 22 Μαΐου, η παραστρατιωτική οργάνωση ORCAO επιτέθηκε στη βάση των Zapatista στον αυτόνομο δήμο Moisés Gandhi, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά ο σύντροφος Gilberto López Sántiz. Τόσο η Τσιάπας όσο και το Κουρδιστάν δέχονται συνεχώς επίθεση από την καπιταλιστική νεωτερικότητα.
Οι Ζαπατίστας αντιμετωπίζουν αδυσώπητη επιθετικότητα από τη μεξικανική κυβέρνηση, η οποία ευθυγραμμίζεται σε μεγάλο βαθμό με τις Ηνωμένες Πολιτείες. Στο Κουρδιστάν το φασιστικό τουρκικό κράτος εξαπολύει επιθέσεις. Αυτές οι επιθέσεις από τα έθνη-κράτη δεν είναι τυχαίες. αντιπροσωπεύουν το modus operandi της καπιταλιστικής νεωτερικότητας, που αναφέρεται επίσης ως καπιταλιστική ύδρα από τους Ζαπατίστας. Ο Subcomandante Insurgent Galeano περιγράφει το σημερινό καπιταλιστικό σύστημα ως ένα σύστημα που επιβάλλει τη λογική του παγκοσμίως. Αυτό το σύστημα επιδιώκει να ελέγξει όλες τις πτυχές της κοινωνικής ζωής και εκδηλώνεται σε διάφορες μορφές και χώρους. Η ύδρα του καπιταλισμού δαγκώνει από όλες τις πλευρές, καθιστώντας την ένα αδίστακτο και σκληρό τέρας που χωρίζει την ανθρωπότητα σε ηγεμόνες και εξουσιαζόμενους. Οι επιθέσεις σε αυτόχθονες πληθυσμούς και δημοκρατικές δυνάμεις
παγκοσμίως, όπως αυτές στην Τσιάπας και στο Κουρδιστάν, τονίζουν την ανάγκη να ενωθούν οι δημοκρατικές δυνάμεις παγκοσμίως. Παραδείγματα περιλαμβάνουν τις επιθέσεις στην κοινότητα των Ζαπατίστας του Moisés Gandhi και την ψήφιση νόμων στη Βραζιλία που αρνούνται στους αυτόχθονες πληθυσμούς το δικαίωμα να επιστρέψουν στις προγονικές τους γαίες. Στο Κουρδιστάν, η τουρκική φασιστική κυβέρνηση πραγματοποιεί διαδοχικές επιθέσεις στα βουνά του Νοτίου Κουρδιστάν, ενώ η Ροζάβα αντιμετωπίζει έναν «πόλεμο χαμηλής έντασης» και συνεχείς απειλές για μεγάλης κλίμακας χερσαίες επιθέσεις. Το Maxmûr, ένα αυτοοργανωμένο στρατόπεδο στο Νότιο Κουρδιστάν, υπήρξε εστία αντίστασης από τα τέλη της δεκαετίας του 1990. Οι κάτοικοί του, όπως και πολλές κοινότητες στην Τσιάπας, εγκατέλειψαν τα χωριά τους στο Μποτάν, στο Βόρειο Κουρδιστάν, για να αποφύγουν να συνταχθούν με το κράτος ενάντια στο PKK. Αυτοί οργανώθηκαν με βάση το πρότυπο του Abdullah Öcalan του δημοκρατικού συνομοσπονδισμού.
Πρόσφατα, η ιρακινή κυβέρνηση εξαπέλυσε επιθέσεις, αναπτύσσοντας στρατιωτικά οχήματα και προσπαθώντας να περικλείσει το Maxmûr με φράχτες. Ωστόσο, η κοινωνία αντιστάθηκε, υπερασπιζόμενη επιτυχώς τον εαυτό της ακόμη και όταν αντιμετώπισε πυρά του στρατού. Μετά από 16 ημέρες, ο στρατός αποσύρθηκε. Πίσω από αυτή την επίθεση κρύβεται η Τουρκία, οι Κούρδοι συνεργάτες τους και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Το Ιράκ δρα υπό την πίεση του τουρκικού κράτους και του KDP. Το στρατόπεδο Maxmûr αποτελεί σημαντική απειλή για την καπιταλιστική νεωτερικότητα καθώς προσφέρει μια εναλλακτική επιλογή στα έθνη-κράτη και την περιφερειακή καταπίεση, υπερασπίζοντας αποτελεσματικά την ηθική και την κοινοτική ζωή. Η στόχευση της αυτοδιοίκησης και της αυτονομίας από το σύστημα των εθνών-κρατών είναι εμφανής στο Κουρδιστάν, στην Τσιάπας και σε πολλά άλλα μέρη παγκοσμίως. Αυτές οι δυναμικές συμβαίνουν στο πλαίσιο αυτού που το Αποστικό Κίνημα [Apoist Movement](https://en.wikipedia.org/wiki/Democratic_confederalism) αναφέρει ως 3ο Παγκόσμιο Πόλεμο, όπου ο κόσμος μεταβαίνει σε μια πολυπολική τάξη με τα έθνη-κράτη να αγωνίζονται για επιρροή. Οι αντιφάσεις μεταξύ των εθνών-κρατών και των δυνάμεων της παγκοσμιοποίησης, οι συγκρούσεις, οι πόλεμοι χαμηλής έντασης, οι ταχέως σχηματιζόμενες και διαλυόμενες συμμαχίες και η πιθανότητα μεγάλων πολέμων, όπως μεταξύ ΗΠΑ/ΝΑΤΟ και Κίνας, υπογραμμίζουν αυτή τη χαοτική εποχή. Οι δημοκρατικές δυνάμεις πρέπει να αξιοποιήσουν αυτόν τον χώρο για να οργανωθούν, να θεσμοθετήσουν εναλλακτικές λύσεις και να ασκήσουν αυτοάμυνα.
Η απάντησή μας σε αυτές τις επιθέσεις θα πρέπει να είναι ο σύγχρονος διεθνισμός, η προώθηση της αλληλεγγύης μεταξύ των λαών που αντιμετωπίζουν διαδοχικές επιθέσεις για τον αγώνα τους να ζήσουν σύμφωνα με τις αξίες και τις ρίζες τους. Εάν δεχτούμε επίθεση, η απάντησή μας θα πρέπει να είναι συντονισμένη, να βασίζεται στα ιδανικά μας και να καθοδηγείται από δημιουργικές μορφές αυτοοργάνωσης. Ο Sehid Bager Nûjiyan, ο οποίος βρήκε την αλήθεια στα ελεύθερα βουνά του Κουρδιστάν αφού εξερεύνησε την πραγματικότητα των ανθρώπων στην Τσιάπας, τονίζει
στα κείμενά του ότι οι αγώνες των Ζαπατίστας και των Κούρδων είναι αχώριστοι. Αποτελούν μέρος μιας παγκόσμιας επανάστασης, η οποία μπορεί να θεωρηθεί ως μια πολιτιστική επανάσταση — ένας αγώνας για έναν διαφορετικό τρόπο ζωής. Είναι καιρός για μια νέα συμμαχία ενάντια στον καπιταλιστικό νεωτερισμό.
123456789 | Όπου αναπτύσσεται το σύστημα του δημοκρατικού συνομοσπονδισμού, όπου διαμορφώνεται μια δημοκρατική κοινωνική οργάνωση ως εναλλακτική του κράτους, μπορούν να δημιουργηθούν σχέσεις αλληλεγγύης. Αυτό είναι συνώνυμο με μια νέα μορφή διεθνισμού. Πρόκειται για έναν διεθνισμό που δεν έχει στόχο να εξαρτήσει τους άλλους από τον εαυτό του ή να διευρύνει τη δική του ηγεμονία, αλλά διεθνισμό με την πραγματική έννοια. Ο διεθνισμός δεν είναι πια μια δραστηριότητα που περιορίζεται σε μια επαναστατική φάση.– Ακαδημία Δημοκρατικής Νεωτερικότητας |
Ως διεθνιστές στη Διεθνιστική Κομμούνα της Ροζάβα, υποστηρίζουμε τα αιτήματα του Εθνικού Κογκρέσου των Ιθαγενών σχετικά με τις πρόσφατες επιθέσεις στις κοινότητες των Ζαπατίστας. Προτρέπουμε τους συμμάχους της Επανάστασης της Ροζάβα να δείξουν υποστήριξη στον λαό της Τσιάπας που αντιμετωπίζει πόλεμο. Ο καλύτερος τρόπος για να τους υποστηρίξουμε είναι
με την οικοδόμηση εναλλακτικών στην καπιταλιστική νεωτερικότητα όπου κι αν βρισκόμαστε, οργανώνοντας τις κοινότητες και το περιβάλλον μας, ιδρύοντας κοινότητες, δημιουργώντας εκπαιδευτικά ιδρύματα, ανακτώντας τον έλεγχο της οικονομίας μας, συζητώντας για την κοινωνική αυτοάμυνα και ενδυναμώνοντας τις κοινότητές μας να ζήσουν μια ζωή της ελευθερίας
και της αξιοπρέπειας. Για να διασφαλίσουμε ένα μέλλον για τον κόσμο μας, χρειαζόμαστε αλλαγή και αυτή η αλλαγή πρέπει να ξεκινήσει από εμάς.
123456 | Αντί να βλέπουμε τον σοσιαλισμό μόνο ως έργο ή πρόγραμμα για το μέλλον, είναι απαραίτητο να τον συλλάβουμε ως έναν ηθικό και πολιτικό τρόπο ζωής που απελευθερώνει το παρόν, αγωνίζεται για ισότητα και δικαιοσύνη και έχει αισθητική αξία. Ο σοσιαλισμός είναι ένας συνειδητός τρόπος ζωής που εκφράζει την αλήθεια.– Αμπντουλάχ Οτσαλάν |
Υπό αυτή την έννοια, πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας να εξελιχθούμε σύμφωνα με την επαναστατική κουλτούρα και ηθική, να πλέξουμε νήματα μεταξύ κοινωνιών και αγώνων σε όλο τον κόσμο και να αγωνιστούμε για μια παγκόσμια απάντηση στα πιεστικά ζητήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα σήμερα. Στεκόμαστε στο πλευρό της αντίστασης στο Maxmûr, στην Chiapas, και παντού οι άνθρωποι αγωνίζονται για μια αξιοπρεπή ζωή και αγωνίζονται για μια σοσιαλιστική εναλλακτική επιλογή!
¡Viva Zapata! Biji Berxwedana Maxmûrê! – Ζήτω η αντίσταση του Maxmûr! Bijî Şoreşa Cihanê! – Ζήτω η παγκόσμια επανάσταση!
Μιχάλης ‘Μίκης’ Μαυρόπουλος αέναη κίνηση