Νωρίς το πρωί δόθηκε στη δημοσιότητα όλο το σχέδιο τουριστικής προβολής του Δήμου Καβάλας για το έτος 2019. Στο πολυσέλιδο και τεχνοκρατικά γραμμένο κείμενο βρίσκουμε ενέργειες και δράσεις συνολικού προϋπολογισμού 355.000 ευρώ. Σε αυτά τα χρήματα προστίθεται ποσό 20.000 ευρώ για εκπόνηση αναπτυξιακού σχεδίου. Από τις προτεινόμενες τουριστικές εκθέσεις ξεχωρίζει αυτή στη Σεούλ και στη Νέα Υόρκη. Προβλέπονται επίσης ενέργειες ειδικής τουριστικής προβολής. Τα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάζονται είναι μόνο αυτά του πρώτου 6μηνου του 2018 (πηγή συνδέσμου Ξενοδόχων Καβάλας). Προτείνεται επίσης η πρόσληψη συμβούλου συντονιστή δράσεων τουριστικής προβολής, υπευθύνου δημοσίων σχέσεων, ομάδας διαχείρισης διαδικτυακής παρουσίας. Δίδεται έμφαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προτείνεται η συνέχιση του σχεδίου ανάπτυξης γαστρονομικού τουρισμού ενώ η αγορά στόχος της Ινδίας μεταφέρεται στους υπό προετοιμασία.
Άλλα σημεία του σχεδίου είναι τα ακόλουθα:
*Όπως επισημάνθηκε και στο Σχέδιο Τουριστικής Προβολής του Δήμου Καβάλας το 2018, η θετική εξέλιξη της τουριστικής κίνησης της Καβάλας είναι ένα ενθαρρυντικό γεγονός, το οποίο επιβάλλεται να μην αποκτήσει συγκυριακό χαρακτήρα αλλά να αποτελέσει σταθερή δυναμική στη τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Για τον λόγο αυτό είναι απολύτως απαραίτητο η θετική αυτή εξέλιξη με κατάλληλες ενέργειες να κεφαλαιοποιηθεί ώστε να αποτελέσει το εφαλτήριο μιας σταθερής δυναμικής πορείας του τουριστικού προορισμού.
*Ο τουριστικός προορισμός «Καβάλα» δεν πρέπει να εκλαμβάνεται ως μια γεωγραφική περιοχή περιχαρακωμένη στα στενά διοικητικά όρια του Δήμου. Αντιθέτως είναι αδήριτη ανάγκη να θεωρείται ως ένας προορισμός ο οποίος περιλαμβάνει τουριστικούς πόρους της ευρύτερης περιοχής (Δυτικές ακτές, Παγγαίο, σπήλαιο, κ.α.).
*Όσο αφορά την μείωση Τούρκων επισκεπτών σημαντικό και καθοριστικό ρόλο έπαιξαν: η μείωση της αγοραστικής δυναμής του Τούρκου πολίτη (πτώση Τουρκικής λίρας), η κρίση μεταξύ των δύο χωρών με το γεγονός φυλάκισης των ελλήνων φαντάρων. Συμπληρωματικά η πτώση της Τουρκικής Λίρας πέραν του γεγονότος μείωσης Τούρκων επισκεπτών, έπαιξε καθοριστικό ρόλο και αποτέλεσε κίνητρο για επισκέπτες άλλων χωρών που πιθανόν θα επέλεγαν την περιοχή μας, να προτιμήσουν την γείτονα χώρα. Τελικό συμπέρασμα αποτελεί ότι η συνεχής εγρήγορση και οι στοχευμένες δράσεις προβολής του προορισμού προς τις παροδοσιακές και νέες αγορές συγκράτησε και αύξησε την τουριστική κίνηση σε ένα ομολογουμένως πλήρως ανταγωνιστικό και δυσχερές περιβάλλον, έτσι όπως αυτό διαμορφώθηκε φέτος.
*Η Καβάλα σαν προορισμός εμφανίζει βασικά χαρακτηριστικά κλασικού προορισμού, κυρίως 3S (Sea-Sun-Sand) στην Ελλάδα, δηλαδή παρουσιάζει πληρότητα που αγγίζει το 100% κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και στην συνέχεια η πληρότητα μειώνεται στο υπόλοιπο του χρόνου σε ποσοστά περί του 30-35%, με αποτέλεσμα να εμφανίζει τελική μέση ετήσια πληρότητα περί του 50%.
Προτεινόμενες εκθέσεις Εξωτερικού
Ιανουάριος/2019 FERIENMESSE Βιέννη (συνεκθέτης ΕΟΤ)
Φεβρουάριος/2019 ΤΤR Βουκουρέστι (αυτόνομο περίπτερο)
Φεβρουάριος/2019 SAJAM TURIZMA Βελιγράδι (αυτόνομο περίπτερο)
Μάρτιος/2019 ΙΤΒ Βερολίνο (συμμετοχή με ΠΑΜΘ)
Μάρτιος/2019 ΜΙΤΤ Μόσχα (συμμετοχή με ΠΑΜΘ)
Σεπτέμβριος/2019 IFTM Παρίσι (συμμετοχή με ΠΑΜΘ)
Νοέμβριος/2019 TT WARSAW Βαρσοβία (συνεκθέτης ΕΟΤ)
Φεβρουάριος/2019 IMTM Ισραήλ (συνεκθέτης ΕΟΤ)
Σεπτέμβριος/2019 WTM Λονδίνο (συμμετοχή με ΠΑΜΘ)
Ιούνιος/2019 KOFTA Σεούλ (συμμετοχή με ΕΟΤ)
Ιανουάριος/2019 New York Times Travel Show (συμμετοχή με ΕΟΤ)
Απρίλιος/2019 TAXIDI Κύπρος (αυτόνομο περίπτερο)
Εσωτερικού
PHILOXENIA Νοέμβριος Θεσσαλονίκη (αυτόνομο περίπτερο)
Greek Travel Show Μάϊος 2018 – Αθήνα (αυτόνομο περίπτερο)