Με τη χθεσινή του συνέντευξη ο Χρήστος Ιωαννίδης εξέφρασε αυτό που διατυπώνουν ως αίτημα και ως παράπονο όλοι σχεδόν οι ιδιοκτήτες, οι οδηγοί Ταξί της πόλης. Μαθαίνοντας για την προοπτική ο Δήμος Καβάλας να στηρίξει το Αστικό ΚΤΕΛ, ζητούν να γίνει το ίδιο και για αυτούς. Με τρόπο νόμιμο φυσικά και προς όφελος του επιβατικού κοινού. Τα οχήματα, οι επαγγελματίες και οι οδηγοί Ταξί σημειώνουν ότι πλήττονται από την ενεργειακή κρίση. Χωρίς ως τώρα να έχουν οποιαδήποτε στήριξη από το κράτος. Ούτε από την αυτοδιοίκηση.
Οι δηλώσεις Χρήστου Ιωαννίδη
Ερ:Τι λέτε ως επαγγελματίες ιδιοκτήτες ταξί για το οικονομικό σας πρόβλημα, ακούγοντας και ότι ο Δήμος Καβάλας πρόκειται να στηρίξει απ` ότι φαίνεται το Αστικό ΚΤΕΛ. Μπορεί να γίνει το ίδιο και με τα ταξί;
Απ: Κοιτάξτε, έχουμε διαβάσει κατά περιόδους κείμενα που έχει αναρτήσει ο Δήμος Καβάλας, ο Δήμαρχος και ο κ. Παπαδόπουλος (και αφορούν τη στήριξη του Αστικού ΚΤΕΛ). Εάν θα γίνει κάτι τέτοιο πιστεύω ότι είναι πάρα πολύ άδικο στο να αναβαθμίσει ένα κλάδο και να υποβιβάσει ένα άλλο μεταφορικό κλάδο. Δεν είναι δυνατό να χρηματοδοτεί το Αστικό μέσα στην πόλη και να υποβιβάζει το ταξί. Το ταξί είναι 24 ώρες το 24ωρο στο πλευρό, στη διάθεση του πολίτη. Σε όλο το 24ωρο εξυπηρετούμε όλο τον κόσμο, είτε στα Νοσοκομεία, είτε στους γιατρούς ή οπουδήποτε χρειαστεί. Αυτή τη στιγμή μεσούσης της κρίσης βιώνουμε και εμείς το ίδιο αντίστοιχο πρόβλημα. Καθόμαστε 2-3 ώρες στην πιάτσα.
Δεν έχουμε αυτή τη στιγμή την οικονομική άνεση να μπορούμε να μετακινούμαστε για να είμαστε πιο ευέλικτοι γιατί και το πετρέλαιο έχει φτάσει στη ύψη.Τα πάντα πάνω στο κομμάτι του ταξί, πάνω στο κομμάτι του αυτοκινήτου είναι πανάκριβα. Οπότε είμαστε στατικοί σε μια πιάτσα. Κλείνουμε με 7 και 8 κούρσες την ημέρα. Γιατί να μην επιδοτήσει το ταξί; Το ταξί πάντα στηρίζει το Καβαλιώτικο κοινό. Εγώ δεν είπα να αδικήσουμε τους συναδέλφους. Εγώ είπα να δουλέψουμε όλοι, να ζήσουμε όλοι. Αλλά χρηματοδοτώντας και επιδοτώντας τα αστικά ,υποβιβάζουμε τα ταξί. Για ποιο λόγο; Εμείς δεν είμαστε μεταφορικό μέσο; Δεν εξυπηρετούμε το επιβατικό κοινό; Στο κάτω- κάτω το λεωφορείο σταματάει στις 9 το βράδυ ενώ το ταξί ξημερώνεται για να εξυπηρετήσει το κάθε πολίτη.
Ερ: Μήπως πρέπει να πάτε στο Δήμαρχο και να κάνετε την πρόταση ; Να πάτε στο Δημοτικό Συμβούλιο, στη διοίκηση του Δήμου και να τους πείτε ότι είμαστε και εμείς εδώ.
Απ: Πήγαν τα Αστικά και έκαναν την πρόταση στο Δήμαρχο και ζητήσανε την επιδότηση; Δεν το νομίζω. Είναι προεκλογικός αγώνας και μια καλή πράξη του εκάστοτε που θέλει να είναι στη διοίκηση για να μπορεί να δείξει το καλό του πρόσωπο. Μην ξεχνάμε ότι τα αστικά λεωφορεία είναι 50 στο Δήμο και εμείς είμαστε 184 «μαγαζιά», είμαστε πάνω από 300 οικογένειες. Να το δούμε προεκλογικά; Αν θέλετε μπορούμε να το δούμε και σε αυτό το κομμάτι.
Ερ: Υπάρχει διαδικασία επιχορήγησης των ταξί; Πως μπορεί να γίνει; Μέσω του συνεταιρισμού όπως γίνεται με τα μαθητικά δρομολόγια, κάπως έτσι;
Απ: Και μέσω του συνεταιρισμού αλλά και κάποιες διαδρομές που μπορεί να τις επιδοτήσει ο Δήμαρχος. Ο κ. Εριφυλλίδης κάποτε ήθελε να κάνει την Παναγία πεζόδρομο και ήθελε να βάλει στα δυο άκρα της χερσονήσου ταξί. Πιάτσες και να είναι επιδοτούμενα για να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό. Η Παναγία να είναι αλάνα. Οι κάτοικοι δε της Παναγίας όπως είχε πει ο κ. Εριφυλλίδης, θα ήταν κάτω στο πάρκινγκ. Δηλαδή τα αυτοκίνητα τους θα ήταν εκεί και εμείς θα εξυπηρετούσαμε όλο τον κόσμο. Μπορούν αν θέλουν, να υπάρχουν ευέλικτα προγράμματα για να εξυπηρετείται ο κόσμος. Γιατί υποβιβάζουμε το ταξί; Για ποιο λόγο;
Ερ: Από οικονομικής άποψης και κρίσης και κίνησης στην Καβάλα, δύσκολα τα πράγματα;
Απ: Είτε είναι πρωινή βάρδια, είτε είναι νυχτερινή βάρδια, είμαστε μέσα με το κεφάλι. Δεν μπορούμε να βγούμε με 7 και 8 κούρσες.
Ερ: Το κράτος μπορεί να σας βοηθήσει;
Απ: Ποιο κράτος; Αυτό είναι άλλο κεφάλαιο. Δεν έχουμε κάτι αυτή τη στιγμή. Είχε ζητηθεί από την ομοσπονδία μας, να είναι πιο φθηνό το πετρέλαιο, τουλάχιστον σε εμάς τα ταξί και κάποιες άλλες επιδοτήσεις, δυστυχώς δεν είδαμε τίποτα.
Ερ: Κυκλοφοριακά πως είναι η Καβάλα με το φυσικό αέριο και τις οπτικές ίνες;
Απ: Αντιμετωπίζουμε σοβαρό πρόβλημα σε όλο τον ιστό της πόλης. Η τροχαία και η δημοτική αστυνομία πρέπει να είναι παρούσες σαν υπηρεσίες σε πιο εντατικούς ρυθμούς. Είναι πάρα πολύ δύσκολα. Παντού τρύπες, παντού κακοτεχνίες, πολλές λακκούβες.
Ευτυχώς σώσαμε τα αυτοκίνητα μας, για καλή μας τύχη. Το πρόβλημα είναι σοβαρό και με τη Αβέρωφ. Εκεί είναι το σοβαρότερο πρόβλημα. Η κακή νοοτροπία του Καβαλιώτη δεν αλλάζει με τίποτα. Συνεχίζουν πάλι το ίδιο τροπάριο, δεν υπολογίζουνε, παρκάρουνε όπου βρούνε. Δημιουργούνε σοβαρά προβλήματα. Δεν υπάρχει συμμόρφωση. Πρόσφατα έγινε ένα περιστατικό που ήταν και ο Δήμαρχος μπροστά στον ΟΤΕ με τα φορτοταξί που πάρκαραν εκεί και το έργο μας γινόταν πιο δύσκολο. Μάλιστα υπήρχε ένταση από τους συναδέλφους. Μπροστά ήταν και ο ίδιος ο Δήμαρχος. Πρέπει να γίνει κάτι με αυτό το κομμάτι. Πρέπει να γίνει πιο αυστηρή η Δημοτική Αστυνομία αλλά και η Τροχαία.