Dark Mode Light Mode
μικρά πρωϊνά απο τον Νίκο Γενικόπουλο
Στο ίδιο έργο θεατές: Αντικείμενο διαφωνιών η όδευση του νέου δρόμου Καβάλα- Δράμα
Οι 90.000 Ευρώ, οι διαγωνισμοί, η γραφειοκρατία

Στο ίδιο έργο θεατές: Αντικείμενο διαφωνιών η όδευση του νέου δρόμου Καβάλα- Δράμα

Ξεκίνησε χθες στο δημοτικό συμβούλιο Καβάλας η πολλά υποσχόμενη συζήτηση σχετικά με την όδευση της νέας εθνικής οδού Καβάλας –Δράμας. Ειδικότερα του τμήματος αυτής Σταυρός Αμυγδαλεώνα- Άγιος Σίλας. Πρόκειται για έναν νέο υπό μελέτη δρόμο, τμήμα του διευρωπαϊκού άξονα Ε61. Συνδέει τις Σέρρες με τη Δράμα και τη Καβάλα. Ουσιαστικά- αναφέρθηκε χθες- το νέο λιμάνι Φίλιππος Β’ με τον Προμαχώνα δηλαδή τη Βουλγαρία.

Το πιο δύσκολο κομμάτι του δρόμου είναι αυτό που θα αρχίζει αμέσως μετά τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα (πριν το ιδιωτικό ΚΤΕΟ), θα ανεβαίνει προς τον Άγιο Σίλα μέσα από δασική περιοχή για να «συναντήσει» τον κόμβο της Εγνατίας οδού στον Άγιο Σίλα. Προκειμένου να οριστικοποιήσει την χάραξη η Εγνατία οδός ΑΕ (εκπονεί την μελέτη) ζητά άδεια γεωτρήσεων σε μήκος 1.500 μέτρων. Για αυτές τις γεωτρήσεις πρέπει να υπάρξει διάνοιξη των οδών πρόσβασης. Έτσι πρέπει να κοπούν δέντρα. Πρόχειροι υπολογισμοί ανέφεραν περίπου 1.000. Τα δέντρα αυτά βρίσκονται πίσω από το ιδιωτικό ΚΤΕΟ (προς την πλευρά του Σταυρού). Η ίδια ζώνη συνεχίζεται προς τον Άγιο Σίλα.

Στη συζήτηση του θέματος στο δημοτικό συμβούλιο υπήρξαν διαφωνίες και αντιδράσεις δημοτικών παρατάξεων, φορέων του Αμυγδαλεώνα και του Σταυρού Αμυγδαλεώνα. Ο Βαγγέλης Παππάς ζήτησε γεωτρήσεις χωρίς κόψιμο δέντρων (νέα αλλά ακριβή τεχνολογία) ενώ φορείς του Σταυρού Αμυγδαλεώνα ζήτησαν αντί νέας χάραξης της εθνικής οδού Καβάλας- Δράμας να αναβαθμιστεί η υφιστάμενη. Το έργο ωστόσο είναι προχωρημένο. Η πεδινή χάραξη (από Κρηνίδες έως Σταυρό Αμυγδαλεώνα) παρακάμπτει τον Αμυγδαλεώνα. Διασχίζει την πεδιάδα (και τα Τενάγη;) φθάνει περίπου απέναντι από το ιδιωτικό ΚΤΕΟ. «Είναι κλειδωμένη» δηλαδή έχει οριστικοποιηθεί.  Τώρα η Εγνατία οδός ΑΕ πρέπει να οριστικοποιήσει την όδευση από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα έως τον Άγιο Σίλα.

Είμαστε στο ίδιο έργο θεατές αφού ίδια συζήτηση έγινε στην πόλη στο τέλος της δεκαετίας του 80, για το υφιστάμενο τμήμα της Περιμετρικής οδού. Είμαστε στο ίδιο έργο θεατές αφού η Περιμετρική δεν συνεχίστηκε (προς την ανατολική πλευρά της πόλης) λόγω πεύκων. Είμαστε στο ίδιο έργο θεατές λόγω και των διαφωνιών ως προς την όδευση του αγωγού ΤΑΡ. Εκπρόσωποι άλλωστε των αγροτών (μαζί με φορείς του πρώην δήμου Φιλίππων) ήταν χθες στη συνεδρίαση, περιμένοντας να διατυπώσουν τις νέες αντιρρήσεις τους για τις εργασίες που ήδη κάνουν οι εκπρόσωποι του αγωγού.

*Τελικά το θέμα αποσύρθηκε προκειμένου να επανέλθει σε επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

Προηγούμενο άρθρο

μικρά πρωϊνά απο τον Νίκο Γενικόπουλο

Επόμενο άρθρο

Οι 90.000 Ευρώ, οι διαγωνισμοί, η γραφειοκρατία