Σχετικά ήρεμη και σχετικά σύντομη ήταν η προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας.
Απόφαση με ενδιαφέρον ήταν αυτή της χορήγησης παράτασης στο έργο της πλατείας Καπνεργάτη. Το έργο φυσικά και δεν τελειώνει σύντομα. Η παράταση δίνει στον ανάδοχο ακόμη 14 μήνες. Αν όμως συνεχίσει να προχωρά με αυτούς τους ρυθμούς, σίγουρα θα χρειαστεί κι άλλη.
Μιλώντας χθες στην Πρωινή η κ. Ευαγγελία Δρακονάκη επανέλαβε όλα όσα ακούστηκαν κατά τη συζήτηση του θέματος στη συνεδρίαση. Ο ανάδοχος χρησιμοποιεί λίγο προσωπικό κι έτσι η καθυστέρηση είναι φυσιολογική. Το θέμα είναι δικής του αρμοδιότητας και ευθύνης.
Οι εργαζόμενοι του πρέπει να αυξηθούν. Αλλιώς, όπως λέγεται στο Δήμο, το έργο θα τελειώσει το… 2026! Με ότι αυτό σημαίνει για τους επαγγελματίες της περιοχής που θίγονται και θίγονται αρνητικά. Θυμίζουμε ότι στην οδό Κασσάνδρου (μπροστά από τη Δ. Βιβλιοθήκη) ο νέος πεζόδρομος είναι υπό κατασκευή από τον Απρίλιο του 2022!
Σύμφωνα με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου η παράταση που δόθηκε φθάνει ως τον Αύγουστο του 2024. Όπως όμως σημειώνει η κ. Δρακονάκη ανακύπτουν και άλλα θέματα. Το έργο στηρίζεται σε μια μελέτη του 2013.
Οι τιμές των υλικών αναφέρονται στις τιμές εκείνης της εποχής. Με ότι αυτό συνεπάγεται. Τα υλικά που τότε αποφασίστηκαν να χρησιμοποιηθούν, σήμερα ίσως και να μην υπάρχουν στην αγορά. Τέτοιο μπλέξιμο υπήρξε και υπάρχει με τα φωτιστικά που προβλέπει η μελέτη στην οδό Κασσάνδρου.
Ας μην ξεχνάμε ότι το μεγάλο αυτό εργοτάξιο επηρεάζει και τα κυκλοφοριακά δεδομένα. Υπό τις σημερινές συνθήκες όποιο όχημα κινηθεί στην περιοχή, έμπλεξε. Ειδικά αν είναι φορτηγό- ημιφορτηγό. Δυστυχώς η πόλη λειτουργεί με τέτοιο τρόπο που η κίνηση στην ευρύτερη περιοχή της πλατείας Καπνεργάτη είναι μπόλικη. Τα έργα καλώς ή κακώς δεν αποτρέπουν τους οδηγούς να κινηθούν στην Δαμιανού, στην Κύπρου, στην Αβέρωφ.
Το έργο της πλατείας Καπνεργάτη έπρεπε να αρχίσει πολλά χρόνια νωρίτερα. Τότε υπήρξε ανώνυμη καταγγελία που σταμάτησε τις διαδικασίες. Μεσολάβησε χρονοβόρα διαδικασία αλλαγής του σχεδίου πόλης κι αμέσως μετά το έργο ξαναβρήκε το δρόμο του.
Στα άλλα θέματα της ημερήσιας διάταξης συζητήθηκε η ανάγκη κατασκευής ενός νέου σχολείου, για τις ανάγκες του Μουσικού. Η απόφαση έχει παρθεί. Το οικόπεδο βρίσκεται στο Περιγιάλι, βόρεια και δυτικά του Κολυμβητηρίου. Πρέπει, να γίνει μελέτη, να βρεθεί χρηματοδότηση κτλ.
Για το Περιγιάλι ο κ. Μουριάδης είπε στη συνεδρίαση ότι εκτός από το έργο της ύδρευσης σύντομα αρχίζει και το έργο της αποχέτευσης. Αν και όπως σημείωσε «… στο Περιγιάλι υπάρχουν περιοχές όπου κατασκευάστηκε με προηγούμενα έργα νέο σύστημα αποχέτευσης».
Στα ερωτήματα πριν την ημερήσια διάταξη, που τελικά τέθηκαν μετά, υπήρξαν λίγες παρεμβάσεις δημοτικών συμβούλων. Πιο ενδιαφέροντα ήταν αυτά που είπε ο Άρης Βέρρος. Σχολίασε αρνητικά την κατάσταση κοντά και δίπλα στο δρόμο από τον Άγιο Σίλα ως την είσοδο της πόλης (οδός 7ης Μεραρχίας).
«Ακόμη κι αν η αρμοδιότητα είναι της ΠΕ Καβάλας, ο Δήμος πρέπει να καθαρίσει και να φροντίσει. Στέλνοντας στη συνέχεια το λογαριασμό στην ΠΕ Καβάλας» είπε χαρακτηριστικά. Ο κ. Βέρρος ζήτησε να υπάρξει δημοτική φροντίδα στο δρόμο προς το ύψωμα Βασιλάκη.
«Δεν υπάρχουν εκεί κάδοι ανακύκλωσης» συμπλήρωσε. Ο Ηλίας Καλανταρίδης έθεσε θέμα καθαριότητας στα παραλιακά πεζοδρόμια. Οι μουριές, είπε, όταν είναι σε καρποφορία προκαλούν βρωμιά στο πεζοδρόμιο. Στο οποίο σημείωσε κυκλοφορούν πολλοί πολίτες.
Ζήτησε κάτι να γίνει. Στη διάρκεια της συζήτησης θέματος σχετικού με τα σχολεία ο κ. Μπουμπούνας σχολίασε όσα προηγήθηκαν για το δήθεν κτιριακό πρόβλημα του 2ου Δημοτικού. «Για το 2ο δημοτικό τσάμπα έγινε λόγος» είπε. Εννοώντας ότι πρόβλημα επικινδυνότητας όπως αυτό που αναφέρθηκε πρόσφατα, δεν υπήρξε ποτέ! Κι όμως, το πρόβλημα ετέθη και από την παράταξη του. Με έμμεσο φυσικά τρόπο.