Dark Mode Light Mode

Στον «Οιδίποδα» του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας – Ποικιλία καιρικών συνθηκών και μια «ποιητική» μάχη

Μια ποικιλία καιρικών συνθηκών και μια εναλλαγή διαφόρων εποχών του έτους βίωσε το κοινό που βρέθηκε το βράδυ της Δευτέρα στο θέατρο του Κάστρου προκειμένου να παρακολουθήσει την παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας «Οιδίπους – Ο μύθος της Ιστορίας του Κόσμου όπως τον είπαν οι Έλληνες». Καύσωνας, αεράκι δροσερό, ασθενής βροχούλα αρκετή όμως για μουσκέψει τα ρούχα και αεράκι ακόμη δροσερότερο, πρόσφεραν στον κόσμο μια «συναρπαστική» βραδιά. Αυτός ο μπερδεμένος καιρός και η εργάσιμη ημέρα στάθηκαν προφανώς η αιτία για το λιγοστό κοινό που ανέβηκε στο Κάστρο. Όσοι πάντως δεν το τόλμησαν έχασαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια καλή και άκρως ενδιαφέρουσα παράσταση σε καλλιτεχνικό επίπεδο.

Ο Σταύρος Τσακίρης συνέθεσε επτά τραγωδίες, παρουσιάζοντας έτσι την ιστορία του Οιδίποδα και των απογόνων του. Πέραν της πρωτοτυπίας αυτής, επιπλέον από το σύνολο της παραστάσεως που ήταν μεγαλύτερη των δύο ωρών, απουσίασε ο χορός. Άλλους μπορεί να τους ξένισε, προσωπικά με ενθουσίασε αφού δεν είμαι και η φανατικότερη των χορικών. Ο σκηνοθέτης συγκέντρωσε ένδεκα ηθοποιούς που επί σκηνής και με πραγματικά απλά μέσα αφηγήθηκαν τον μύθο του Οιδίποδα.

ΝΙΚΗΤΕΣ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ Η ΚΙΝΗΣΗ

Απλά και λειτουργικά τα σκηνικά του Αλέξανδρου Ψυχούλη, εύκολα στη μετακίνησή τους προκειμένου η παραγωγή να πραγματοποιήσει την καλοκαιρινή περιοδεία της σε όλη την Ελλάδα. Απλά και βολικά και τα κοστούμια της Ορσαλία Παρθένης, με βασικό μοτίβο το μαύρο χρώμα και ξεχωριστή «πινελιά» τα κόκκινα παπούτσια του Οιδίποδα. Εξαιρετικά τα μουσικά μοτίβα του Μίνωα Μάτσα αλλά κι εξαιρετική η κίνηση της Ζωής Χατζηαντωνίου, που κορυφώθηκε κατά τη διάρκεια της μάχης μεταξύ του Ετεοκλή και του Πολυνείκη.

Με δεδομένο ότι όλες οι σχετικές με τον Οιδίποδα τραγωδίες δεν περιέχουν ισόποση δράση, η παράσταση απέκτησε μέγιστο ενδιαφέρον κατά το δεύτερο μισό. Εκεί δηλαδή που κυριάρχησε η «τριπλέτα» των Μαρία Κίτσου (Ιοκάστη) – Μάνου Καρατζογιάννη (Πολυνείκη) – Γιώργου Παπαπαύλου (Ετεοκλή). Τόσο ο διάλογος της μητέρας και των δύο γιών όσο και η «μάχη των μαχών» μεταξύ των δύο αδελφών για την ηγεσία της Θήβας ήταν κυριολεκτικά «όλα τα λεφτά»!

ΜΙΑ «ΤΡΙΠΛΕΤΑ» ΟΝΕΙΡΟ!

Η εντύπωση που μου προκάλεσε η Μαρία Κίτσου τον περασμένο Γενάρη, όταν φιλοξενήθηκε στο θέατρο «Αντιγόνη Βαλάκου» η παράσταση «Για την Ελένη», σε κείμενο και σκηνοθεσία του Μάνου Καρατζογιάννη, επιβεβαιώθηκε και ισχυροποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας. Απόφοιτη της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου, κάτοχος του βραβείου «Μελίνα Μερκούρη», η Μαρία Κίτσου δείχνει ότι διαθέτει εκείνη τη στόφα των καλών τραγωδών. Ανυπέρβλητο προσόν της η εξαίσια φωνή της, την οποία δε χορταίνεις ν’ ακούς όταν ερμηνεύει.

Απόλυτα ικανοποιημένη έμεινα και φέτος από την επιλογή και την ερμηνεία των αγαπημένων μου φίλων, Γιώργου Παπαπαύλου και Μάνου Καρατζογιάννη. Τα δύο θεατρικά αδέλφια, που συνυπήρξαν προ τριών ετών στην «Αντιγόνη» του Θέμη Μουμουλίδη, έχουν επιτύχει μια ζηλευτή χημεία μεταξύ τους. Οι δικές τους ερμηνευτικές ικανότητες, συνδυασμένες με την χορευτική κίνηση και την υποβλητική μουσική, πρόσφεραν στο κοινό μια αδελφική «ποιητική» μάχη μέχρις εσχάτων. Κατ’ εμέ η κορυφαία και συναρπαστικότερη σκηνή της παράστασης είχε ως πρωταγωνιστές τον Ετεοκλή και τον Πολυνείκη.

Ειδική μνεία στον «παλαίμαχο» Τάκη Χρυσικάκο, στο Γεράσιμο Γεννατά που ξέφυγε από το κωμικό καλούπι αποδεικνύοντας ότι μια χαρά του πάει και η αρχαία τραγωδία, καθώς και στη δροσερή Αντιγόνη της Λένας Δροσάκη η οποία κινείται σε σωστό θεατρικό δρόμο με λαμπρές προοπτικές.

ΜΙΑ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΠΡΟΤΑΣΗ

Απλή και ενδιαφέρουσα η παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, επένδυσε στην ποιότητα των συντελεστών, σεβόμενη το θεατρικό κοινό της επαρχίας. Κρατήθηκε μακριά από τηλεοπτικά ονόματα – κράχτες που γυρνούν ως καλοκαιρινά «μπουλούκια» στην ελληνική ύπαιθρο, στοχεύοντας στο να μαζέψουν τα φράγκα από τις θεατρικές πιάτσες με «αντίτιμο» τις κενές περιεχομένου αρπαχτές.

Έξυπνες και άξιες συγχαρητηρίων οι επιλογές των συντελεστών από το σκηνοθέτη και καλλιτεχνικό διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Σταύρο Τσακίρη. Η παραγωγή που έκανε την πρεμιέρα της στις 19 Ιουλίου στο Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας θα ολοκληρώσει στο ίδιο μέρος την περιοδεία της στις 15 Σεπτεμβρίου, αφού θα έχει προσφέρει στο ανά την Ελλάδα θεατρικό κοινό μια επιτυχημένη καλλιτεχνικά πρόταση. Συγχαρητήρια σε όλους!

 

ΒΟΥΛΑ ΘΑΣΙΤΟΥ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ

 

Προηγούμενο άρθρο

ΑΟΚ και Κεραυνός Πέρνης στον τελικό του Σουπερ Καπ υπο το φώς των προβολέων στο «Ανθή Καραγιάννη»

Επόμενο άρθρο

Δηλώσεις Μπουντρούδη στους 93,7 και φωτογραφίες από την πρώτη του Νέστου