Dark Mode Light Mode

Σύλλογος του Δήμου Νέστου διαμαρτύρεται για τις ουρές μέσα κι έξω από την Κεραμωτή

φωτογραφία αρχείου

Αυτό  που συνέβη εχθές  (το Σάββατο 22/6) στην Κεραμωτή ήταν τραγικό αλλά όχι απρόβλεπτο. Το ίδιο συμβαίνει εδώ και κάποια χρόνια σε συγκεκριμένες και γνωστές  ημερομηνίες, χωρίς δυστυχώς να λαμβάνονται έκτακτα μέτρα από τις αρμόδιες  Αρχές για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Έτσι φθάσαμε στην χθεσινή ημέρα, που τα οχήματα προσπαθώντας  να φθάσουν στο λιμάνι της Κεραμωτής για φόρτωση  στα πορθμεία προς Θάσο, σχημάτισαν ουρές, από τα χωριά Πηγές αφ ενός και Νέα Καρυά αφ ετέρου, συνολικού μήκους 20 χιλιομέτρων.

Απίστευτη ταλαιπωρία και δικαιολογημένη αγανάκτηση αυτών που ήθελαν να ταξιδέψουν για Θάσο, των κατοίκων που προσπαθούσαν να προσεγγίσουν τα σπίτια τους και όλων αυτών, από τα ενδότερα της Επαρχίας Νέστου και όχι μόνον, που επιθυμούσαν να μεταβούν στις παραλίες για το μπάνιο τους.

Κυρίως όμως και ιδιαίτερα  σημαντικό ήταν η αδυναμία προσέγγισης στο εσωτερικό του οικισμού μέσων βοήθειας και έκτακτης ανάγκης, που θα μπορούσε να έχει τραγικές συνέπειες για την ασφάλεια των κατοίκων σε περίπτωση εκτάκτου και επείγοντος περιστατικού.

Για το πρόβλημα αυτό έχουμε ήδη καταθέσει στις αρμόδιες Αρχές συγκεκριμένες προτάσεις, που κατά την άποψη μας θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην επίλυση ή τουλάχιστον στην  βελτίωση της κατάστασης. Δυστυχώς όσο δεν επιχειρείται έστω και πιλοτικά η εφαρμογή των προταθέντων μέτρων ή άλλων παρόμοιων το πρόβλημα θα διογκώνεται,  λόγω της παρατηρούμενης αύξησης της κίνησης.

Θα πρέπει λοιπόν οι αρμόδιοι δηλ. η ΟΛΚ ΑΕ, που έχει την διαχείριση και την εκμετάλλευση της Λιμενικής Ζώνης Κεραμωτής, και η Λιμενική Αρχή Καβάλας να αιτιολογήσουν την διστακτικότητα και την αδράνεια τους.

Η αλματώδης αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς Θάσο,  από τις Βαλκανικές χώρες , κυρίως Βουλγαρία και Ρουμανία αλλά και Τουρκία, με επιβατικά  οχήματα , έχει καταστήσει επισφαλή την  διακίνηση επιβατών και οχημάτων εντός του οικισμού.

Κυρίως όμως υποβαθμίζεται η ποιότητα και η ασφάλεια της ζωής των κατοίκων λόγω  ηχορύπανσης και ατμοσφαιρικής ρύπανσης από την εκπομπή ρύπων των χιλιάδων οχημάτων. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι κατά το 2023 κινήθηκαν εντός του οικισμού 618.879 κάθε κατηγορίας οχήματα προς και από την Θάσο και διανύθηκαν 940.335 χιλιόμετρα.

Για τους λόγους αυτούς, όπως κατ επανάληψη έχουμε επισημάνει οριστική λύση του προβλήματος είναι η μεταφορά της διακίνησης οχημάτων προς και από τη Θάσο με Επιβατηγά Οχηματαγωγά εκτός κατοικημένης περιοχής δηλαδή στην Βόρεια πλευρά του Κόλπου.

Για το θέμα αυτό έχει ήδη εγκριθεί σχετική προμελέτη του Δήμου Νέστου και αναμένεται η έγκριση ανάθεσης για σύνταξη οριστικής μελέτης. Επειδή όμως η υλοποίηση της κατασκευής νέου προβλήτα στην Β πλευρά  είναι μια διαδικασία χρονοβόρα, σύμφωνα με την υφιστάμενη  γραφειοκρατία,επιβάλλεται αφ ενός συνεχής εγρήγορση και ενεργοποίησή μας για επίσπευση των διαδικασιών και αφετέρου για  την εφαρμογή των προταθέντων μέτρων μέχρι οριστικής λύσεως , ώστε να μην αντιμετωπίσουμε ξανά δυσάρεστες και απαράδεκτες καταστάσεις  όπως την χθεσινή.

Με εκτίμηση

Ανδρόνικος Σινιώρης Πρόεδρος Δ.Σ. Συλλόγου “ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ“

Προηγούμενο άρθρο

Κεραμωτή: Το ψήσιμο στο δάσος του επέφερε πρόστιμο 1.875€

Επόμενο άρθρο

Μαρία Βαρύτη: Οι απόψεις του κ. Τσάκαλου δεν αρμόζουν σε ένα πολιτισμένο Δήμο…