Dark Mode Light Mode
Πιέσεις για να γίνει γρήγορα το απαραίτητο έργο στο Δικαστικό Μέγαρο
Συμφωνία του Δήμου με το Αστικό, αύξηση των δρομολογίων και κατασκευή υπόγειου παρκινγκ
Συναντήσεις για συνεργασίες στις δημοτικές εκλογές 

Συμφωνία του Δήμου με το Αστικό, αύξηση των δρομολογίων και κατασκευή υπόγειου παρκινγκ

Το πρωί της περασμένης Παρασκευής ο Δήμαρχος Θόδωρος Μουριάδης μίλησε στο ραδιόφωνο της Πρωινής κι ανέλυσε τη διαφαινόμενη συμφωνία του Δήμου με το Αστικό ΚΤΕΛ.

Τα δρομολόγια που θα προστεθούν στα υφιστάμενα ώστε να υπάρξει εξυπηρέτηση πολιτών και τις απογευματινές ώρες. Ο κ. Μουριάδης συμφωνεί ότι για να υλοποιηθεί το πλάνο πρέπει πρώτα να εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο. Μιας και περιλαμβάνει την επιδότηση των 50.000 ευρώ προς το Αστικό ΚΤΕΛ.

Επαναφέρει με την ευκαιρία τη συζήτηση για την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στο κέντρο της πόλης. Ήταν και παραμένει καταλληλότερο σημείο η Ροδόπη. Ήταν και παραμένει το σχέδιο ακριβό. Κι ως εκ τούτου θα είναι ακριβό και στη λειτουργία του το πάρκινγκ.

Η συνέντευξη Μουριάδη

Ερ: Φαίνεται να είναι οριστικό. 50.000 ευρώ  από το Δήμο Καβάλας στο Αστικό ΚΤΕΛ για αυξήσει ποια δρομολόγια, πόσο να τα αυξήσει και μέχρι πότε. Τι αναφέρει η συμφωνία;

Απ: Πράγματι σε μια από τις συναντήσεις που κάναμε με το Αστικό ΚΤΕΛ, είπαμε ότι θα  το επιδοτήσουμε με 50.000 ευρώ. Αυτό θα γίνει για να αυξηθούν τα δρομολόγια σε γραμμές, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι δημότες αλλά και να για  δοκιμάσουμε πως θα εξελιχθεί αυτό στο μέλλον. Σε σχέση με τα κυκλοφοριακά δεδομένα στο κέντρο. Έτσι λοιπόν με τις 50.000 ευρώ επιδοτούμε μια γραμμή η οποία θα πηγαίνει μέχρι το τέλος της Καλαμίτσας. Αυτή η γραμμή θα μπορεί να εξυπηρετεί και αυτή την περιοχή. Θα είναι και μια γραμμή εξπρές που θα πηγαίνει παραλιακά. Από την οδό Μαύρη Θάλασσα, στο τέρμα της Καλαμίτσας και θα κατεβαίνει στο κέντρο. Το δρομολόγιο θα γίνεται στις 7.30, στις 9.00, στις 10.30 , στις 12.30 και στις 14.10 το μεσημέρι. Είναι ένα καινούριο δρομολόγιο από το πρωί μέχρι το μεσημέρι. Στη γραμμή του Βύρωνα, όπου μετά το τελευταίο πρωινό δρομολόγιο προσθέτουμε τρία απογευματινά δρομολόγια. Από τις 16.30 , στις 18.30 και στις 20.30. Τα δρομολόγια αυτά είναι από τη Δευτέρα έως την Παρασκευή. Τώρα θα δούμε με το Αστικό ΚΤΕΛ και την ημέρα του Σαββάτου. Στις γραμμές του Προφήτη Ηλία, Δεξαμενή και Άγιο Κωνσταντίνο, προσθέσανε τρία απογευματινά δρομολόγια, τα οποία θα είναι στις 17.30, στις 19.30 και στις 20.30. Μάλιστα εξετάζουν επειδή η γραμμή Προφήτη Ηλία, Δεξαμενή, Άγιος Κωνσταντίνος είναι μια, συνεννοηθήκαμε με το Αστικό και θα ξαναμιλήσουμε μήπως τη χωρίσουνε σε δυο. Η διαδρομή του Προφήτη Ηλεία να είναι ξεχωριστά και η Δεξαμενή να είναι επίσης ξεχωριστά. Το βλέπουμε αυτό και το δουλεύουμε. Επίσης έχουμε πει ότι με την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης , διότι σε λίγο δημοπρατείται το έργο που αφορά τα ψηφιακά και μέσα σε αυτά είναι και η νέα ηλεκτρονική ελεγχόμενη στάθμευση, τα έσοδα από τη δραστηριότητα της ελεγχόμενης στάθμευσης θα πηγαίνουνε στο να βελτιώνουμε την συγκοινωνία. Ο μόνος τρόπος για να λύσουμε το κυκλοφοριακό, να μειώσουμε το κυκλοφοριακό στην πόλη μας, είναι η  καλή αστική συγκοινωνία.

Ερ: Αυτά όλα πως θα εφαρμοστούν χρονικά;  Για ποιο διάστημα δεσμεύτηκε το ΚΤΕΛ;

Απ: Για όλο το χρόνο. Μέχρι το τέλος της χρονιάς. Στη συνέχεια θα δούμε πως πάει αυτή η προσπάθεια, αυτή η επιδότηση. Πως μπορούμε να τη βελτιώσουμε και μήπως χρειαστεί κάτι περισσότερο. Οπότε  με τον καινούριο προϋπολογισμό, όποιος είναι Δήμαρχος θα πάρει την απόφαση αν θα πρέπει να το συνεχίσει ή όχι. Θεωρώ όμως ότι όποιος και να είναι, η απόφαση θα είναι να συνεχιστεί αυτή η επιδότηση.

Ερ: Πολλοί λένε ότι ο κόσμος δεν μπαίνει στα αστικά λεωφορεία. Μάλιστα πολλοί έχουν και επιχειρήματα ή και δικαιολογίες. Λένε δηλαδή ότι δεν είναι καλά τα δρομολόγια ή δεν μας βολεύουν τα δρομολόγια.

Απ: Η αλήθεια είναι ότι ακούγονται αυτά τα επιχειρήματα αλλά στην αστική συγκοινωνία δεν είναι τόσο εύκολα τα πράγματα. Μακάρι να μπορούσαμε, να υπήρχε ανά πέντε λεπτά αστική συγκοινωνία. Δεν παύει όμως και η αστική συγκοινωνία να είναι μια επιχείρηση. Μια επιχείρηση όπου δεν μπορεί να πηγαίνει άδειο το λεωφορείο. Το κόστος ενός αστικού είναι περίπου 300 ευρώ τη μέρα και μηνιαίως φτάνει στα 6-6.500 ευρώ. Αυτά μου είπανε οι άνθρωποι του Αστικού ΚΤΕΛ και δεν έχω κάποιο λόγο να μην τους πιστέψω. Καταλαβαίνετε ότι δεν μπορεί να ανεβοκατεβαίνει άδειο.

Ερ: Το κέντρο της Καβάλας θα αλλάξει. Δε θα αλλάξει άμεσα αλλά μετά από 5-10 χρόνια οι πεζόδρομοι θα είναι περισσότεροι.

Απ: Σίγουρα οι πεζόδρομοι θα είναι περισσότεροι. Ευελπιστώ ότι το υπόγειο πάρκινγκ θα γίνει κάποια στιγμή πραγματικότητα. Με ότι αυτό συνεπάγεται. Δυο είναι τα ιδανικά σημεία για ένα υπόγειο πάρκινγκ. Το ένα είναι στο Πάρκο Φαλήρου, να εκμεταλλευτούν την υψομετρική διαφορά κτλ. Δύσκολα θα γίνει εκεί. Η δεύτερη η πιο ιδανική θέση είναι το πάρκινγκ Ροδόπης. Μπαίνεις και βγαίνεις εύκολα και είναι στο κέντρο της πόλης. Θα είναι ένα ακριβό πάρκινγκ και αυτό καταλαβαίνεται ότι -επιχείρηση που θα λειτουργεί- θα χρειαστεί απόσβεση. Δεν υπάρχουν χρήματα  από την Ευρωπαϊκή Ένωση για  έργα υπόγειων πάρκινγκ. Κάποτε δίνανε, τώρα πλέον δεν δίνουν. Οπότε για να κάνει πάρκινγκ ο Δήμος ή πρέπει να πάρει δάνειο το οποίο βέβαια πρέπει να αποπληρώνει ή να απευθυνθεί σε ιδιώτη. Όποιος ιδιώτης το κατασκευάσει θα πρέπει να βάλει οικονομικούς όρους για να βγαίνει οικονομικά.

Ερ: Μπορεί ο Δήμος σε προεκλογική περίοδο χωρίς απόφαση ή με απόφαση δημοτικού συμβουλίου να δώσει 50.000 ευρώ στο Αστικό ΚΤΕΛ;

Απ: Το έχουμε βάλει στον προϋπολογισμό αλλά θα πάρουμε και απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Υπάρχει μια σύμβαση η οποία πρέπει να περάσει από το δημοτικό συμβούλιο.  Ελπίζω να ψηφιστεί απ` όλους. Δε νομίζω να υπάρχει πρόβλημα επειδή ακριβώς είναι και προεκλογική περίοδος.

Προηγούμενο άρθρο

Πιέσεις για να γίνει γρήγορα το απαραίτητο έργο στο Δικαστικό Μέγαρο

Επόμενο άρθρο

Συναντήσεις για συνεργασίες στις δημοτικές εκλογές