Όλοι όσοι συμμετείχαν στη χθεσινή σύσκεψη για τον Ε61 συμφώνησαν και για την ολοκλήρωση των μελετών και για το ίδιο το έργο. Πολλά περιθώρια εναλλακτικών δεν υπάρχουν. Η συνολική παρέμβαση στο δάσος αφορά (ειπώθηκε στη σύσκεψη) περίπου 40 στρέμματα δασικής περιοχής. Τα δέντρα που κινδυνεύουν υπολογίζονται 1.500 αν και η κ. Γεροστεργίου τα υπολογίζει 4.000! Επόμενο βήμα η έγκριση του αιτήματος εδαφολογικών μελετών από το Δημοτικό Συμβούλιο. Πιθανή συνεδρίαση του την προσεχή Δευτέρα.
Ύστατη εναλλακτική: Η υφιστάμενη άνοδος – κάθοδος Αγίου Σίλα!
Με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Θόδωρου Μαρκόπουλου έγινε χθες στο γραφείο του, μία πολύ ενδιαφέρουσα και κρίσιμη σύσκεψη, για τη «Μελέτη του Ε61», του τμήματος από το ιδιωτικό ΚΤΕΟ – πριν τα Αμισιανά – μέχρι τον Άγιος Σίλα. Στη σύσκεψη συμμετείχαν όλοι όσοι προσκλήθηκαν. Έτσι παραβρέθηκαν η Εγνατία οδός Α.Ε., ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας, η Δήμαρχος Καβάλας, μαζί με τον Αντιδήμαρχο Φ. Φιλιππίδη. Ήταν επίσης πολλοί υπηρεσιακοί παράγοντες, αλλά και οι περιφερειακοί σύμβουλοι, Κατερίνα Γεροστεργίου και Παντελής Λασκαρίδης.
Πριν την έναρξη της συζήτησης έγιναν δηλώσεις από τους παρευρισκομένους. Ο Θ. Μαρκόπουλος είπε ότι η σύσκεψη έγινε για να γίνει διεξοδική συζήτηση του προβλήματος, που ανέκυψε στο τμήμα του δρόμου, από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι τον Άγιο Σίλα. «Πρέπει – είπε ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας – να δρομολογήσουμε και τη μελέτη και το έργο, για να μην υπάρξει δικαιολογία και το έργο απενταχθεί λόγω καθυστέρησης. Ο δρόμος θα γίνει» είπε χαρακτηριστικά.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας Αργύρης Πατακάκης, χαρακτήρισε το δρόμο Δράμας – Καβάλας έργο με αναπτυξιακή προοπτική, που θα άρει τον αποκλεισμό της Δράμας, εννοώντας ότι θα έχει πρόσβαση με σύγχρονο δρόμο στην Εγνατία οδό. «Η διαδικασία πρέπει να βρει το δρόμο της», είπε ο κ. Πατακάκης και προέβλεψε ότι θα πρυτανεύσει η λογική.
Η Δήμαρχος είπε ότι το έργο είναι σημαντικό, «είναι το μέλλον των παιδιών μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο εκπρόσωπος της Εγνατίας οδού Α.Ε. κ. Ιωακειμίδης επέμενε ότι για την ολοκλήρωση των μελετών χρειάζονται και γεωτεχνικές έρευνες με άδεια του Δήμου Καβάλας στο περιαστικό δάσος. Είπε επίσης ότι εξετάστηκαν πολλές εναλλακτικές, με λιγότερες απώλειες πεύκων, αλλά τεχνικά αποδείχθηκαν ανέφικτες. Μ΄ αυτόν τον τρόπο απέρριψε μια πρόταση που εμφανίστηκε ως πρόταση που ικανοποιεί όλες τις πλευρές, που αναφέρεται και σε τούνελ. Ουσιαστικά είπε η πρόταση αυτή είχε απορριφθεί εδώ και καιρό, αν και παρουσιάστηκε ως εναλλακτική πρόσφατα, με πρωτοβουλία του Προέδρου του τοπικού συμβουλίου Αμυδαλεώνα, κ. Πουρσαϊτίδη.
Άλλη εκπρόσωπος της Εγνατίας οδού Α.Ε. μίλησε για το συγκεκριμένο δρόμο, μήκους 28 χιλιομέτρων. Είπε ότι θα έχει τα χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου, με προβλεπόμενη ταχύτητα των αυτοκινήτων, τα 100 χλμ. την ώρα. Ο δρόμος ανέφερε παρακάμπτει όλους τους οικισμούς, από τη Δράμα φτάνει κατευθείαν στην Καβάλα, κατ΄ αρχήν, απέναντι από το ιδιωτικό ΚΤΕΟ. Προβλέπει τέσσερεις ανισόπεδους κόμβους, ενώ οι μελέτες άρχισαν να εκπονούνται το 2012 και είναι όλες σε φάση ολοκλήρωσης. Όπως ειπώθηκε, μελετητικά και εδαφολογικά δεν έχει γίνει το παραμικρό για το επίμαχο τμήμα, δίπλα στο Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι τον Άγιο Σίλα.
Η εκπρόσωπος της Εγνατίας οδού Α.Ε. παρουσίασε ένα ακόμη εναλλακτικό σενάριο, σύμφωνα με το οποίο, αν ο δρόμος επιλεγεί να μην περάσει μέσα από το δάσος, μπορεί να σταματήσει με κόμβο απέναντι από το ιδιωτικό ΚΤΕΟ και στη συνέχεια τα αυτοκίνητα να βγαίνουν στο δρόμο προς Ελευθερούπολη και να εξυπηρετούνται ανεβαίνοντας στον Άγιο Σίλα με τις στροφές, όπως ισχύει σήμερα. Δηλαδή με την υφιστάμενη κατάσταση.
Τι αναφέρθηκε για τα διόδια στη χθεσινή σύσκεψη
Το θέμα των διοδίων στην Εγνατία οδό, απασχόλησε τους δημοσιογράφους, πριν τη σύσκεψη που έγινε χθες στο γραφείο του κ. Μαρκόπουλου, για το νέο δρόμο Ε61, ανάμεσα στη Δράμα και την Καβάλα. Και ο Θ. Μαρκόπουλος επανέλαβε τις αντιρρήσεις της τοπικής κοινωνίας για τα επιπλέον διόδια, μεγαλύτερο ωστόσο ενδιαφέρον είχαν οι δηλώσεις του κ. Ιωακειμίδη, που κλήθηκε ν΄ απαντήσει σε πολλές ερωτήσεις και για τα διόδια, καθώς όπως ανέφερε και γι΄ αυτό το θέμα μπορούσε να εκπροσωπήσει την Εγνατία οδό Α.Ε. μετέχει άλλωστε στο διοικητικό συμβούλιο.
Ο κ. Ιωακειμίδης είπε ότι θα γίνουνε διόδια στη Μέστη της Αλεξανδρούπολης, με πρώτο στόχο να πληρώνουν χρήματα στο ελληνικό κράτος, όλα τα φορτηγά που θα μπαίνουν στην Ελλάδα από τα σύνορα των Κήπων ή από τα σύνορα στις Καστανιές.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα διόδια που θα κατασκευαστούν και θα λειτουργήσουν στην Ασπροβάλτα. Σχετικά με τα διόδια, τα δεύτερα μετά από αυτά της Μουσθένης, στο νομό Καβάλας, είπε ότι δεν έχουνε ακόμη οριοθετηθεί. Σύμφωνα με τον κ. Ιωακειμίδη, περισσότερα και συχνότερα διόδια στην Εγνατία οδό σημαίνει λιγότερα χρήματα που θα πληρώνουν οι οδηγοί, καθώς η αναλογία πληρωμή διοδίων με χιλιόμετρο, θα παραμείνει ίδια. Σε άλλες ερωτήσεις για τα ηλεκτρονικά και δικαιότερα διόδια ο κ. Ιωακειμίδης άφησε να εννοηθεί ότι το σχέδιο δεν είναι επί του παρόντος στην προτεραιότητα της Εγνατίας οδού.