Ως αντιδήμαρχος του Δήμου Καβάλας ο Ηλίας Καλανταρίδης προετοίμασε την ελεγχόμενη στάθμευση, η οποία ισχύει στο κέντρο της πόλης έναν χρόνο τώρα. Σε συνέχεια εκείνης της στάσης και προετοιμασίας, συμφωνεί με τις αλλαγές και προσθήκες που πλέον προτείνει η νέα διοίκηση του Δήμου Καβάλας.
Η συνέντευξη
Ερ: Τι λέτε για την ελεγχόμενη στάθμευση; Στην πράξη τι εικόνα έχετε για το πως λειτούργησε…
Απ: Έχω την αίσθηση ότι βαδίζουμε προς τα εκεί που θα θέλαμε, όσον αφορά την ελεγχόμενη στάθμευση, δηλαδή να λειτουργήσει αποτρεπτικά στον οποιοδήποτε θέλει να κατέβει με το αμάξι του στο κέντρο. Αυτή είναι άλλωστε και η φιλοσοφία της ελεγχόμενης στάθμευσης. Να γνωρίζουμε ότι δεν θα «μπουκάρουμε» στο κέντρο για να αναζητούμε μια δωρεάν θέση στάθμευσης γνωρίζοντας ότι πλέον δεν υπάρχουν δωρεάν θέσεις στάθμευσης και ότι ακόμη και για μια ολιγόωρη στάθμευση σε κάποιο δρόμο του κέντρου θα πρέπει να καταβάλουμε έστω τα 50 λεπτά. Το λέω αυτό γιατί γνωρίζω και από πολλές συζητήσεις που έχω με πολίτες ότι σε αυτή την περίπτωση λειτουργούμε διαφορετικά έστω και αν δε χρειάζεται να καταβάλουμε το τίμημα που καταβάλουμε στα ιδιωτικά παρκινγκ. Ακόμη και τα 50 λεπτά πολλές φορές μπορούνε δράσουν αποτρεπτικά και έχω την αίσθηση ότι συμβαίνει αυτό, το έχουμε δει στην πράξη.
Από εκεί και πέρα επαφίεται και στην ευαισθητοποίηση του καθενός από μας. Τις περισσότερες φορές όχι όλες βέβαια, βρίσκω θέσεις στάθμευσης σε σχέση με παλαιότερα που ήταν ένα είδος προς εξαφάνιση.
Ερ: Μας λέτε ότι ως μέτρο και σύστημα είναι απαραίτητο και εδώ στην Καβάλα και ένα 1 χρόνο, αποδίδει, λειτουργεί.
Απ: Ακριβώς. Δεν το βγάζω από το μυαλό μου και είναι κάτι που το έχω συζητήσει με πολίτες, γνωστούς, φίλους. Από την πρώτη στιγμή που είχε τεθεί σε εφαρμογή το καλοκαίρι του 2019 είχαν εντοπισθεί κάποια σημεία τα οποία είχαν ξεφύγει της προσοχή μας όταν κάναμε την αυτοψία στους χώρους όπου θα εφαρμοστεί. Πρόκειται για κάποιους μικρούς δρόμους, για κάποια αδιέξοδα τα οποία δεν είχαν ληφθεί υπόψη στην απόφαση με αποτέλεσμα όταν κάποιος πολίτης κατέθεσε αίτηση από αυτό το σημείο και σύμφωνα με την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, να μην δικαιούται την κάρτα του δημότη. Κάρτα μόνιμου κατοίκου. Το είχαμε εντοπίσει σε κάποιους δρόμους και αυτό ήταν κάτι βέβαια που θα το έβλεπε αργότερα η νέα διοίκηση όπως και έγινε. Σας αναφέρω χαρακτηριστικά το κομμάτι της Αβέρωφ το οποίο είναι μεταξύ Εθνικής Αντιστάσεως και Ομονοίας, ενώ είναι στην καρδιά θα λέγαμε της ελεγχόμενης, όταν η είσοδος του κτιρίου ήταν επί της Αβέρωφ δεν το είχαμε λάβει υπόψη. Ήταν κάτι που το περιμέναμε. Όταν εφαρμοζόταν το μέτρο θα βλέπαμε ποια ήταν τα τρωτά του σημεία, ποια είναι αυτά τα οποία διέφυγαν της προσοχής μας και ύστερα θα τα διορθώναμε. Ακριβώς έτσι συμβαίνει τώρα. Με τη διαδικασία που είναι σε εξέλιξη. Πιθανότατα μελλοντικά να χρειαστεί και κάπου αλλού να γίνουν κάποιες τροποποιήσεις.
Ερ: Μας κάνει εντύπωση αυτή η πρόσθεση που τίθεται για το παρκάρισμα δικύκλων. Είναι λίγο άδικο το μέτρο που θα ισχύσει για τα δίκυκλα;
Απ: Όχι γιατί για τα δίκυκλα προβλέπονται χώροι σχετικοί οι οποίοι μάλιστα είναι και δωρεάν, δηλαδή δεν χρειάζεται να καταβάλουν ούτε τα 50 λεπτά. Δεν μπορεί να πηγαίνει το δίκυκλο να παρκάρει σε μια θέση η οποία έχει προληφθεί για τετράτροχο. Έχουμε έτσι και αλλιώς το τεράστιο πρόβλημα στο κέντρο της πόλης που είναι λίγες οι θέσεις στάθμευσης, φανταστείτε λοιπόν να πηγαίνει ένα δίκυκλο και να κόβει, να καταχράζει θα πω εγώ το χώρο που έχει προβλεφτεί για ένα αμάξι. Είναι άδικο και θα πρέπει αυτό κάπως να «καταπολεμηθεί».
Ερ: Πάντως τέτοιες κινήσεις να βάλει πρόστιμο 10 ευρώ η δημοτική αστυνομία για παράνομη στάθμευση δικύκλου, δεν υπάρχουν μέχρι τώρα. Από εδώ και πέρα θα μπορούν να μπαίνουν;
Απ: Αν δεν υπάρχουν είναι γιατί δεν είχε προβλεφτεί στον κανονισμό ότι θα τιμωρείται μια τέτοια συμπεριφορά. Είδαμε όμως ότι στην πράξη είναι κάτι το οποίο γίνεται. Πηγαίνεις λοιπόν με το δίκυκλο, παρκάρεις στο χώρο του αυτοκινήτου και χάνεται αμέσως μια ολόκληρη θέση αυτοκινήτου. Το δίκυκλο και λόγω του όγκου του θα μπορούσε να «βολευτεί» κάπου έτσι ώστε να μην δημιουργείται αυτό το πρόβλημα.