Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή των εκπαιδευτικών του 3ου Γενικού Λυκείου Καβάλας, Δημητριάδου Μαρίκας, καθηγήτριας Αγγλικής Γλώσσας, και Μεϊτανίδου Εριφύλης, Βιολόγου, σε πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus+ KA1 με βασικό στόχο την Παρατήρηση Εργασίας (Job Shadowing) στη Λιλ της Γαλλίας, από τις 11 έως τις 15 Νοεμβρίου 2024.
Το πρόγραμμα φιλοξενήθηκε από τον εκπαιδευτικό οργανισμό Association des Pères de Famille del’ École Ozanam. Στρατηγικός στόχος της δραστηριότητας ήταν η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μέσω διαπολιτισμικής ανταλλαγής και υιοθέτησης καινοτόμων διδακτικών πρακτικών.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε πλήθος δραστηριοτήτων που ξεκίνησαν με παρουσίαση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στο επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συνεχίστηκαν με επιτόπια παρακολούθηση μαθημάτων Αγγλικής Γλώσσας και Βιολογίας, όπου αναλύθηκαν μέθοδοι όπως η αναστραμμένη τάξη (flipped classroom), η προσαρμοστική και διαφοροποιημένη διδασκαλία και μάθηση (adaptive & differentiated teaching and learning), η μάθηση μέσω έργων(project-based learning) και η εκπαιδευτική προσέγγιση STE(A)M.
Οι δύο εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε παιδαγωγικές συναντήσεις με έμφαση στη διαφοροποιημένη διδασκαλία, ενώ αξιοποίησαν αρχές της Κοινωνικο-Συναισθηματικής Μάθησης (Socio-Emotional Learning) για την αξιολόγηση μαθητών, εστιάζοντας σε δεξιότητες όπως η αυτογνωσία και η υπεύθυνη λήψη αποφάσεων.
Παράλληλα, παρουσίασαν ψηφιακά εκπαιδευτικά σενάρια για τη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας και της Βιολογίας, ενισχύοντας την ανταλλαγή καλών πρακτικών και εμπειριών με τους Γάλλους συναδέλφους τους.
Στην τελική συνάντηση, έγινε αξιολόγηση της κινητικότητας, ενώ διοργανώθηκε αποχαιρετιστήρια εκδήλωση με πολιτιστικές δραστηριότητες που ανέδειξαν τις ελληνικές και γαλλικές παραδόσεις.
Οι εκπαιδευτικοί επέστρεψαν εμπλουτισμένες με νέες γνώσεις και καινοτόμες πρακτικές, έτοιμες να ενσωματώσουν αυτές τις εμπειρίες στη διδασκαλία τους. Το 3ο ΓΕΛ Καβάλας συνεχίζει να επενδύει στη διαρκή ανάπτυξη της εκπαιδευτικής κοινότητας, προάγοντας τη συνεργασία σε ευρωπαϊκό επίπεδο και τη βελτίωση της μαθησιακής εμπειρίας για τους μαθητές του.
Με τέτοιες πρωτοβουλίες, το σχολείο προάγει τη διαπολιτισμική συνεργασία και τη συνεχή βελτίωση της εκπαιδευτικής εμπειρίας για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)