Συναντήθηκα με την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σοφία Ζαχαράκη και συνομιλήσαμε σχετικά με ζητήματα που απασχολούν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση τόσο σε τοπικό αλλά και σε γενικότερο επίπεδο.
Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά τη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ζήτησα την αρωγή της Υφυπουργό στα παρακάτω:
-Αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων και στέγαση νηπιαγωγείων σε συνάρτηση με την υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
-Θέσπιση σταθερού συστήματος εισαγωγικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
-Πρόσληψη παιδαγωγών και ανανέωση εκπαιδευτικού προσωπικού και στελεχών εκπαίδευσης.
-Εισαγωγή εγχειρίδιου σχετικού με τις πλουτοπαραγωγικές πηγές ανά την ελληνική επικράτεια, προκειμένου να εμβαθύνουν οι μαθήτριες και οι μαθητές στους εκμεταλλεύσιμους φυσικούς πόρους και την ιστορία της περιοχής από την οποία
κατάγονται.
-Αλλλαγή της ώρας έναρξης μαθημάτων στα Νυχτερινά Λύκεια από τις 18:45 στις 18:00, καθώς δεν προλαβαίνουν οι μαθήτριες και οι μαθητές να προσέλθουν εγκαίρως.
Επίσης, σχετικά με την τεχνική εκπαίδευση, υπογράμμισα ότι αποτελεί ουσιαστική ανάγκη η εδραίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη Θάσο, πρώτα με την ίδρυση ΙΕΚ, το οποίο θα παρέχει εκπαίδευση σε ειδικότητες χρήσιμες για το νησί της Θάσου (τουρισμός, αγρο-καλλιέργειες, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, θερμοϋδραυλικά, μηχανικοί αυτοκινήτων κ.α.). Η παροχή επαγγελματικής εκπαίδευσης στο νησί της Θάσου, θα διευκολύνει τους ήδη αρκετούς μαθητές και μαθήτριες που πηγαινοέρχονται καθημερινώς στα σχολεία της Καβάλας.
Η Υφυπουργός αναγνώρισε την ύπαρξη των ανωτέρω ζητημάτων και δεσμεύτηκε να ληφθούν οι απαραίτητες ενέργειες για την αντιμετώπιση τους.
Ειδικότερα, όσον αφορά την αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων, αναφέρθηκε στην εκκίνηση της διαδικασίας νέου προγράμματος «σχολικής στέγης», σύμφωνα με το οποίο θα ζητηθούν στοιχεία από τους οικείους Δήμους και Διευθύνσεις α’βάθμιας και β’βάθμιας για τις υπάρχουσες ανάγκες, ενώ σε συνεργασία και με το Υπουργείο Εσωτερικών θα διεκπεραιωθεί προγραμματισμός διαρκείας για τις σχολικές μονάδες και νηπιαγωγεία.
Επίσης, η Υφυπουργός τόνισε πως ο τρόπος εισαγωγής στη γ’βάθμια εκπαίδευση θα διατηρηθεί ως έχει, ενώ υπογράμμισε εκ νέου πως γίνονται ήδη διορισμοί 4500 παιδαγωγών α’ βάθμιας, β’ βάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής.
Τέλος, η Υφυπουργός έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για την εισαγωγή του μαθήματος σχετικά με τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας και τάχθηκε υπέρ της ανάγκης ίδρυση ΙΕΚ
στο νησί της Θάσου.
Μετά τη συνάντησή μου με εκπροσώπους της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Καβάλας, προέβη στο πρώτο βήμα των δεσμεύσεων μου, ενώ θα ακολουθήσουν και περαιτέρω ενέργειες.
Έχοντας βιώσει από πολύ κοντά τα ζητήματα τόσο της γενικής αλλά και της τεχνικής εκπαίδευσης, κάνω ό,τι δυνατό προκειμένου να παρέχεται ποιοτική και αποτελεσματική δημόσια εκπαίδευση που τόσο πολλοί έχουν ανάγκη οι
νέες και οι νέοι της χώρας μας.
( ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ )