Ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης συνάντησε χθες το πρωί στο Ξενοδοχείο όπου το προηγούμενο βράδυ μίλησε, το Νομαρχιακό Σύλλογο ΑμΕΑ κι αντιπροσωπεία των εργαζομένων στη Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων. Τις συναντήσεις παρακολούθησε κι ο βουλευτής Καβάλας Κώστας Μορφίδης. Ο Νομαρχιακός Σύλλογος ΑμΕΑ μίλησε για τη δωρεά διέλευση των ΑμΕΑ από τα διόδια, έθεσε υπόψη του υπουργού περιπτώσεις όπου τα ΑμΕΑ πληρώνουν διόδια, εκεί όπου οι αυτοκινητόδρομοι είναι ιδιωτικοί. Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε αντικοινωνικές τις συμβάσεις παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων. «Μπορέσαμε – είπε – να πάμε σε μία άλλη λογική – καθώς όπως τόνισε – στόχος της κυβέρνησης Τσίπρα, ήταν να ξαναρχίσουν τα μεγάλα έργα. Για παράδειγμα η Πάτρα ήταν αποκλεισμένη, καθώς τα έργα ήταν σταματημένα».
Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη επίκειται συμφωνία για διόδια με αναλογική χρέωση, αλλά όπως τόνισε, απαιτείται ένα συνολικό σχέδιο για να μειωθεί το κόστος των διοδίων σ΄ όλη την Ελλάδα. Πάντως ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι τα διόδια χρειάζονται για να συντηρούνε τους αυτοκινητόδρομους.
Πιο σύντομη ήταν η συνάντηση του με τους εργαζόμενους στη Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων. Μίλησαν ο Νίκος Βογιατζίδης και ο πρώην πρόεδρος Γιώργος Τσιμενίδης. «Θέλουμε να σας έχουμε συμπαραστάτη. Βοηθήστε να έρθει η εταιρία στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης, να καταλάβουμε τι έχει κατά νου», είπε ο Ν. Βογιατζίδης στον κ. Σπίρτζη.
«Θα ενημερώσω τους αρμόδιους συναδέλφους μου. Είμαι στο πλευρό σας όπως κι η κυβέρνηση» απάντησε ο κ. Σπίρτζης.
Στο ενδιάμεσο των δύο συναντήσεων ο υπουργός ρωτήθηκε για τη συζήτηση που γίνεται σχετικά με την κεντροαριστερά, στην οποία δεν λαμβάνει μέρος ο ΣΥΡΙΖΑ. «Την παρακολουθώ με ενδιαφέρον. Ένα μεγάλο κομμάτι αυτού του κόσμου, μπορεί να συνεργαστεί με το ΣΥΡΙΖΑ», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός. «Ένα όμως κομμάτι – τόνισε – είναι μόνο κατ΄ όνομα αριστερό ή κεντροαριστερό, αφού όταν είχε την ευκαιρία άσκησε νεοφιλελεύθερη πολιτική. Με αυτούς – συνέχισε – όσο και να συζητάμε, δεν έχουμε καμιά πιθανότητα να συμφωνήσουμε». Ο Χρ. Σπίρτζης χαρακτήρισε καθοδεχούμενη την πρόταση του Γιώργου Παπανδρέου, σύμφωνα με την οποία στο διάλογο ανάμεσα στα κόμματα της κεντροαριστεράς πρέπει να συμμετέχει κι ο ΣΥΡΙΖΑ. Συμπλήρωσε, λέγοντας, ότι αυτή η συζήτηση έχει κόκκινες γραμμές, ηθικής και πολιτικών που εφαρμόστηκαν.
Ζήτησε η Τσανάκα από Σπίρτζη
Σιδηροδρομική σύνδεση – Εμπορευματικό κέντρο – Ολοκλήρωση περιμετρικής
Μετά την ολοκλήρωση της εκδηλώσεως του ΣΥΡΙΖΑ με προσκεκλημένο τον υπουργό υποδομών, μεταφορών και δικτύων Χρήστο Σπίρτζη η δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα συναντήθηκε μαζί του, έχοντας μια σύντομη και περιεκτική συζήτηση για τα καβαλιώτικα αιτήματα. Η δήμαρχος ανέφερε ότι δεν ανησυχεί για τη σιδηροδρομική Εγνατία αφού η ΕΕ προωθεί τις σιδηροδρομικές συνδέσεις των λιμανιών και εάν το έργο υλοποιηθεί, τότε θα φέρει τη σφραγίδα του συγκεκριμένου υπουργού.
Η κ. Τσανάκα επεσήμανε ότι το μεγαλύτερο ζήτημα που απασχολεί το δήμο είναι η σιδηροδρομική σύνδεση με τους Τοξότες, που θα συμπεριλάβει την Καβάλα στο δίκτυο πολύ πριν την υλοποίηση της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Ο υπουργός δε γνώριζε πολλές λεπτομέρειες κι έτσι η δήμαρχος του εξήγησε ότι το έργο βρίσκεται σε φάση δημοπράτησης κι ότι απαιτείται ένα «σπρώξιμο». Ο κ. Σπίρτζης υποσχέθηκε ότι θα επικοινωνούσε με την ΕΡΓΟΣΕ αμέσως μετά την επιστροφή του και στην συνέχεια θα επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την κ. Τσανάκα. Μάλιστα η δήμαρχος χαριτολογώντας του δήλωσε ότι θα αναμείνει για ένα μήνα και εάν δεν υπάρξει θετική εξέλιξη τότε θα κατασκηνώσει έξω από την ΕΡΓΟΣΕ.
Η σημαντικότερη είδηση όμως που ανακοίνωσε ο υπουργός στη δήμαρχο ήταν η δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου, αφού πληρούνται όλες οι κατάλληλες προϋποθέσεις όπως το βαθύ εμπορικό λιμάνι της Καβάλας, το διεθνές αεροδρόμιο και η οδική Εγνατία. Το μόνο στοιχείο που λείπει επί του παρόντος είναι ο σιδηρόδρομος. Ο υπουργός παραδέχθηκε ότι η Καβάλα είναι αδικημένη κι ότι της αξίζει μια γερή ώθηση. Ευκαιρίας δοθείσης, η κ. Τσανάκα ζήτησε από τον υπουργό να βοηθήσει προκειμένου να ολοκληρωθεί επιτέλους η περιμετρική οδός και ο κ. Σπίρτζης αποφάνθηκε ότι υπάρχουν κάποια ξεχασμένα κονδύλια από γέφυρες ολυμπιακών έργων που δεν υλοποιήθηκαν ποτέ και μπορούν να εξυπηρετήσουν στη χρηματοδότηση.