Dark Mode Light Mode

Συνεχώς προβλήματα και καθυστερήσεις για το έργο ύδρευσης των Φιλίππων

Το μεσημέρι της Τετάρτης (προχθές) οι επικεφαλής του έργου του ΤΑΡ στην Ελλάδα έγιναν δεκτοί από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστή Χατζιδάκη. Ήταν μία συνάντηση μέσω της οποίας οι εκπρόσωποι του αγωγού ζήτησαν βοήθεια από την κυβέρνηση για τα τελευταία προβλήματα που ανέκυψαν και δεν έχουν λυθεί ακόμα.  Με την ευκαιρία γνωστοποίησαν στον Υπουργό ότι το έργο του ΤΑΡ τελειώνει στην πατρίδα μας.

Αφού λοιπόν το έργο κατά γενική ομολογία τελειώνει,  είναι μάλλον η κατάλληλη στιγμή να διαπιστώσουμε ότι μία από τις εκκρεμότητες αφορά την υπόσχεσή του αγωγού να χρηματοδοτήσει ένα άλλο έργο.

Αυτό της ύδρευσης των Φιλίππων από το υφιστάμενο δίκτυο ύδρευσης της ΔΕΥΑΚ.  Σύμφωνα με τις νεότερες πληροφορίες και την κινητικότητα που υπήρξε στη διάρκεια του Καλοκαιριού,  το έργο καθυστερεί. Δεν πρόκειται να δημοπρατηθεί εντός του έτους. Θα είναι μάλιστα ευτυχές γεγονός αν δημοπρατηθεί το 2020!

Η αρχική υπόσχεση δόθηκε επί εποχής Σταθάκη. Τόσο από τον τότε υπουργό όσο και από τους εκπροσώπους του ΤΑP.

Ήταν η περίοδος που υπήρχε ανοιχτό το ζήτημα της όδευσης στην περιοχή από τον Αμυγδαλεώνα μέχρι το Ζυγό. Με αφορμή τις πρώτες εξαγγελίες (την Άνοιξη του 2018) δόθηκε η εντύπωση ότι η ΔΕΥΑΚ ήταν έτοιμη να επωφεληθεί. Στην πορεία ανέκυψαν διάφορα προβλήματα,  τα οποία αποδείχθηκαν ακόμα σοβαρότερα το επόμενο διάστημα.

Αυτή τη στιγμή το έργο δεν μπορεί να εξασφαλίσει έγκριση των περιβαλλοντικών του όρων αφού νωρίτερα ή ταυτόχρονα χρειάζεται να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι και για τον υφιστάμενο αγωγό ύδρευσης (από το Κεφαλάρι ως το αντλιοστάσιο της ΔΕΥΑΚ στα Αμισιανά).

Πρόσφατα συμφωνήθηκε αλλά δεν ανακοινώθηκε επίσημα,  να ακολουθηθούν πιο ευέλικτες διαδικασίες. Αυτό θα γίνει μέσω του αγωγού. Στόχος είναι να εκπονηθούν όσο το δυνατό πιο γρήγορα κι άλλες απαραίτητες μελέτες.

Με λίγα λόγια ο ΤΑΡ θα αναλάβει να διευκολύνει και την ωρίμανση του έργου. Παρόλα αυτά χρειάζεται αρκετός χρόνος για να τεθούν στη διάθεση του φορέα του έργου οι μελέτες που σήμερα δεν υπάρχουν.  Ακόμη κι όταν συμβεί κάτι τέτοιο,  η απόφαση των περιβαλλοντικών όρων θα πρέπει να είναι διπλή (νέο έργο- υφιστάμενος αγωγός). Ειδικά για το νέο έργο η απόφαση θα εκδοθεί από το αρμόδιο Υπουργείο.

Μόλις ικανοποιηθεί και αυτή η προϋπόθεση,  υπάρξουν οι εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι,  θα ανοίξει ο δρόμος για τη δημοπράτηση του απαραίτητου για τον Δήμο και τη δημοτική ενότητα Φιλίππων έργου. Εκείνη την εποχή θα πρέπει να παρθεί μία ακόμη σημαντική απόφαση. Από πού θα χρηματοδοτηθεί το συγκεκριμένο έργο. Δεν αποκλείεται όταν το έργο είναι πραγματικά ώριμο να μην του αρκούν ημερομηνίες του τρέχοντος ΕΣΠΑ.

Προηγούμενο άρθρο

Νέο δικαστικό έτος χωρίς αλλαγές στους προϊσταμένους Πρωτοδικείου- Εισαγγελίας

Επόμενο άρθρο

Στην Καβάλα ο Ν. Παναγιωτόπουλος και λόγω προσφύγων;