Dark Mode Light Mode

Συνέντευξη του Μάκη Δημητριάδη: Το Εκθεσιακό Κέντρο και η προοπτική του ως χώρος πραγματοποίησης εκδηλώσεων

Ο πιο αρμόδιος, ο πιο κατάλληλος να μιλήσει για το Εκθεσιακό Κέντρο είναι ο κ. Μάκης Δημητριάδης (φωτογραφία). Εκτός από αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου είναι βασικός παράγοντας για όλα τα θέματα συντήρησης.

Μπορεί να μην ήταν στην εκδήλωση της όπερας αλλά την έζησε με την παρουσία του όλες τις προηγούμενες ημέρες. Είναι χαρούμενος που το Εκθεσιακό Κέντρο εξυπηρέτησε άριστα τις ανάγκες του γεγονότος.

Η συνέντευξη του Μάκη Δημητριάδη

Ερ: Να δούμε το Εκθεσιακό Κέντρο και ως ένα χώρο εκδηλώσεων όπως η εκδήλωση της Όπερας που έγινε το Σάββατο. Πόσο εύκολο η δύσκολο ήταν εκεί που γίνονται εκθέσεις, να υπήρχε μουσική σκηνή, φωτισμός, όπερα και θεατές οι οποίοι έφτασαν στους 500;

Απ: Καταρχήν ο χώρος είναι ευμετάβλητος. Μπορείς να τον μετατρέψεις όπως θέλεις. Το πρόβλημα που είχαν οι διοργανωτές και το εξέταζαν από την αρχή, ήταν να μην είχε αλλοίωση ο ήχος. Με μικρές παρεμβάσεις τα καταφέρανε και πήγε πολύ καλά. Το αποτέλεσμα ήταν πάρα πολύ καλό. Η μετατροπή του χώρου του μεγάλου εκθεσιακού είναι πάρα πολύ εύκολη και πάρα πολύ γρήγορη και μάλιστα με χαμηλό κόστος. Δε χρειάζεται ιδιαίτερες προσπάθειες. Το πρόβλημα στο συγκεκριμένο κτίριο δηλαδή στο Εκθεσιακό είναι ότι πρόκειται για ένα σχεδιασμένο προ 35ετίας κτίριο με πολύ δαπανηρές λειτουργίες θέρμανσης, ψύξης. Επίσης με προβλήματα στεγανότητας στην οροφή. Έτσι παραλήφθηκε το κτίριο και προσπαθούμε συνεχώς να το βελτιώσουμε.

Ερ: Θέλει την ενεργειακή του αναβάθμιση και νομίζουμε ότι το Επιμελητήριο το έχει στο πρόγραμμα του να το αναβαθμίσει ενεργειακά;

Απ: Ναι. Από την πρώτη χρονιά του κ. Δέμπα της θητείας στο τιμόνι του Επιμελητηρίου, καταρτίστηκε ο φάκελος και κατατέθηκε. Για πολύ μικρές λεπτομέρειες απορρίφτηκε πέρσι. Φέτος ελπίζω με το που θα ανοίξουν τα προγράμματα περί ενεργειακής αναβάθμισης δημοσίων κτιρίων, είναι έτοιμος ο φάκελος για κατάθεση. Αυτό γίνεται και για να πληρώνουμε λιγότερα χρήματα στην κατανάλωση ρεύματος και πετρελαίου. Όταν μιλάμε για χειμώνα και μιλάμε για θέρμανση μετράει και το πετρέλαιο. Σκεφτείτε δηλαδή ότι το μέγεθος του Εκθεσιακού κτιρίου, οι τρεις λέβητες, οι τρεις καυστήρες που υπάρχουν είναι σαν τρία φορτηγάκια. Η κατανάλωση τους μπορεί να ξεπεράσει τα 1000 λίτρα την ημέρα όταν δουλεύει φουλ αυτό το κτίριο. Καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι κάτι απαγορευτικό για να κάνεις μια εκδήλωση εκεί πέρα. Από την άλλη έχουμε βρει τρόπους διαχείρισης αυτού του θέματος. Υπάρχει δηλαδή άνθρωπος στο κοντρόλ ο οποίος μας εξοικονομεί κάποια σημαντικά οφέλη ως προς την κατανάλωση.

Ερ: Μπορεί να είναι ένα κτίριο παλιό αλλά έχει και τα προτερήματα του και βλέπουμε ότι έχει και τις υποδομές.

Απ: Θα σας πω τι ακριβώς συμβαίνει στο κτίριο. Το κτίριο λοιπόν για την εποχή του ήταν πρωτοποριακό. Πράγμα που σημαίνει ότι ακόμη και σήμερα, το μεγαλύτερο δίλλημα είναι αν θα πρέπει να αλλάξουμε τις κάμερες που τότε δεν υπήρχαν σε κτίρια, για να τις κάνουμε πιο σύγχρονες. Είναι αν θα αλλάξουμε το κλιματιστικό και να το κάνουμε πιο σύγχρονο. Πριν από 30 χρόνια που σχεδιάστηκε αυτό το κτίριο και μετά υλοποιήθηκε  ήταν εντελώς εξωπραγματικό για εκείνη την εποχή. Πολύ μπροστά. Πράγμα που αυτή τη στιγμή μας φέρνει σε πραγματική δυσκολία. Αν θα πετάξουμε δηλαδή το παλιό μας αυτοκίνητο και πάρουμε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Εκεί θέλω να καταλήξω. Έχει μέσα δομές το κτίριο το οποίο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν σε καλά ξενοδοχεία της πόλη μας. Να κάνεις δηλαδή μια εκδήλωση, μια παρουσίαση αμφίπλευρη δηλαδή να μιλάει ο απομακρυσμένος ομιλητής απευθείας με το θεατή, ακροατή κτλ.

Ερ: Το Επιμελητήριο είχε σχέδια για τον χώρο αλλά πάνω που τα προετοίμαζε ήρθε η πανδημία.

Απ: Έτσι ακριβώς. Δυο εκθέσεις οι οποίες πιστεύαμε ότι θα πηγαίνανε πάρα πολύ καλά, απ` άποψη προσέλευσης κόσμου ακυρώθηκαν και δε μιλάω για την KavalaExpo. Ελπίζω λοιπόν στο νέο έτος να μπορέσουν να το αξιοποιήσουν οι ενδιαφερόμενοι. Από εκεί και πέρα ο χώρος μπορεί να δέχεται πάρα πολλές εκδηλώσεις και πολυποίκιλες εκδηλώσεις. Η βραδιά Όπερας ήταν κάτι το οποίο δεν ήταν μέσα στη σκέψη μας. Είχαμε το άγχος από την πλευρά του Επιμελητηρίου αν θα βγει αυτό το πράγμα. Θα ακουστεί καλά; Θα μπει ο κόσμος εύκολα; Θα βγει; Τηρώντας βέβαια και τα υγειονομικά πρωτόκολλα που έχουμε αυτή τη στιγμή. Αυτό ήταν το άγχος μας, θα αντέξει η θέρμανση τόσες ώρες; Η θέρμανση δεν δούλευε όσο ο κόσμος ήταν μέσα, δούλευε πολλές ώρες πριν και για τις πρόβες και για τις ορχήστρες και για το προσωπικό που δούλευε. Δεν κάναμε πολλά τεστ σε αυτό το κτίριο την εποχή του χειμώνα. Κάναμε πάντα ουδέτερες εποχές, άνοιξη, φθινόπωρο και ήταν όλα λίγο πιο χαλαρά, είτε κρύο, είτε ζέστη.

Ερ: Αν το ζητήσει κάποιος επιχειρηματίας και σας πει ότι θέλει να κάνει ένα διήμερο θεατρική παράσταση ή ένα θέλει να κάνει Σαββατόβραδο μουσικής συναυλίας,  μπορεί να τα φιλοξενήσει αυτά ο χώρος;

Απ: Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Το θέμα είναι ότι ναι μεν είναι πάρα πολύ βολικό να το έχει το Επιμελητήριο αυτό  από την άλλη όμως το συγκεκριμένο κτίριο έχει ένα ουσιαστικότερο πρόβλημα για μένα και για τη διοίκηση. Δεν μπορούμε σε αυτό το κτίριο να κάνουμε πράγματα τα οποία βλάπτουνε την αγορά. Δεν μπορούμε δηλαδή να μετακομίσουμε μια μέρα η οποία είναι φουλ η αγορά, να την πάρουμε και να την πάμε κάπου αλλού μέσω μιας εκδήλωσης. Πρέπει λοιπόν να κάνουμε αυτόνομες εκδηλώσεις, αυτόνομα πράγματα εκεί πέρα σαν Επιμελητήριο. Δεν πρέπει να επηρεαστούν τα μέλη μας. Το Επιμελητήριο είναι Επιμελητήριο. Δεν είναι ο επιχειρηματίες που ζητά μόνο το κέρδος. Είναι ζητούμενο πάντα το κέρδος αλλά από την άλλη άποψη δεν πρέπει αυτό το κέρδος του Επιμελητηρίου να βλάπτει κάποιον. Για αυτό βλέπετε συγκεκριμένες εκδηλώσεις να γίνονται εκεί πέρα για συγκεκριμένους λόγους. Αν αλλάξει η διαχείριση του κτιρίου και διατεθεί σε έναν άλλον, τα πράγματα αλλάζουνε άρδην. Δεν υπάρχουν αυτά τα εμπόδια .

Ερ: Υπάρχει κάποιος ενδιαφερόμενος να κάνει κάποια εκδήλωση στο Επιμελητήριο άμεσα ή λογικά να περιμένουμε την επόμενη KavalaExpo το Φθινόπωρο του 2022;

Απ: Καταρχήν δε ξέρουμε αν η KavalaExpo γίνει το Φθινόπωρο. Μπορεί να γίνει και την Άνοιξη.

Πάντα συζητούσαμε ότι πρέπει να εναρμονιστούμε με την αγορά. Η Kavala Expo ήταν πάντα αργά για αυτούς που παράγουν κρασί, αργά για τα τεχνικά επαγγέλματα γιατί έχουν κλείσει όλες οι δουλειές το Φθινόπωρο κτλ. Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο σκεπτικό. Και ίσως φέτος μπορεί να γίνει αυτή η αλλαγή, βλέποντας πάντοτε και την υγειονομική κατάσταση. Προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν μπορεί να συνεχίσει το Εκθεσιακό μόνο με εκθέσεις. Μια έκθεση KavalaExpo που στοίχιζε 180.000 ευρώ, ξαφνικά τη βελτιώσαμε τόσο πολύ οικονομικά πάντα, τα υπόλοιπα είναι του κόσμου, τη βελτιώσαμε οικονομικά στα 40-45.000 ευρώ και είναι μέσα και η συντήρηση του κτιρίου. Είναι διπλό το καλό. Για αυτό λοιπόν ένα κτίριο που στέκεται και εκπληρώνει το έργο του έστω και μικρό, δεν είναι φύρα για το Επιμελητήριο. Δεν είναι ζημιά για τον κουμπαρά των επαγγελματιών. Το επόμενο βήμα θεωρώ και είναι αυτό προσωπική μου άποψη, το πιο σωστό απ` όλα θα ήτανε να γίνει εκεί ένα θεματικό πάρκο. Βλέπε το Μύλο των Ξωτικών, βλέπε την αρχική μορφή της Ονειρούπολης κτλ.

Ερ: Η εκδήλωση της Όπερας μάλλον μας ταρακούνησε, μας ξύπνησε για τις δυνατότητες που έχει αυτό το ακίνητο.

Απ: Πιστέψτε με ότι δεν εξεπλάγην. Ήμουν προετοιμασμένος, πίστευα ότι μπορούσε να γίνει. Θα χαρώ πολύ να υπάρχει διάρκεια.

Προηγούμενο άρθρο

Οι δικαστικές διαδικασίες για το θέμα των Πετρελαίων: Δήλωση του Λεωνίδα Παππά

Επόμενο άρθρο

Συμμετοχή Καβαλιωτών σε ένα δημόσιο έργο που τελειώνει νωρίτερα από το συμβατικό του χρόνο