Dark Mode Light Mode

Συνέντευξη του Μητροπολίτη Στέφανου: Για τους επισκέπτες και τους διαφωνούντες

Συνέντευξη στην Πρωινή έδωσε χθες ο Μητροπολίτης Στέφανος. Αρχικά περιέγραψε τις προετοιμασίες των εκδηλώσεων για την επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη, του Αρχιεπίσκοπου και του Μητροπολίτη Κιέβου.

Όπως προκύπτει από τα λόγια του, όλα είναι έτοιμα σε Καβάλα- Θάσο- Χρυσούπολη. Με την ευκαιρία ο σεβασμιότατος σχολιάζει την επιστολή συμπολιτών, με την οποία δηλώνουν να μη συμφωνούν στην επίσκεψη του Επιφάνιου.

Η συνέντευξη

Ερ: Θέλουμε να μάθουμε λεπτομέρειες για την επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη, του Αρχιεπίσκοπου Ιερώνυμου και του Μητροπολίτη Κιέβου. Όλα είναι έτοιμα για το πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί σε Χρυσούπολη, σε Θάσο και σε Καβάλα;

Απ: Στο μέτρο του δυνατού μαζί με τους συνεργάτες μας και τις τοπικές αρχές, έχουμε προσδιορίσει εκείνα τα σημεία στα οποία χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και προπαντός πρόνοια για εκείνα τα οποία έχουμε προγραμματίσει να πραγματοποιηθούν. Είναι σημαντικό  το ότι η συνεργασία με όλους και τις αρχές σε όλες τις περιοχές που αναφέρατε όπως και στους Φιλίππους, παντού δηλαδή ότι και να έχει προγραμματιστεί έχουμε από ποιο πριν προνοήσει πως ακριβώς θα γίνουν οι συγκεκριμένες μετακινήσεις, πως θα γίνουν οι παρουσιάσεις των εκδηλώσεων και όλα τα σχετικά. Θέλω να τονίσω  ότι αυτή η θρησκευτική μας πράξη έτσι όπως εκφράζεται δείχνει το γεγονός του ότι η πρώτη Αποστολική Εκκλησία στην Ελλάδα, στη Μακεδονία, στην Ευρώπη, η εκκλησία των Φιλίππων υποδέχεται για πρώτη φορά στο νησί της Θάσου τον οικουμενικό Πατριάρχη, τον Αρχιεπίσκοπο των Αθηνών και πάσης Ελλάδας και το Μητροπολίτη Κιέβου. Αυτή όλη η διαδικασία έχει μια ιδιαίτερη σημασία για τον τόπο μας. Θυμίζει πως ακριβώς ο Απόστολος Παύλος για πρώτη φορά ήρθε εδώ στον τόπο μας και μετέφερε γύρω στο 50 μΧ το Ευαγγέλιο του Χρηστού. ‘Ετσι και τότε κατά τον 9ο αιώνα, ο Πατριάρχης Φώτιος απέστειλε για πρώτη φορά ιεραποστόλους εκεί στην περιοχή της Ουκρανίας και της Ρωσίας, προκειμένου να δεχθούν το Ευαγγέλιο του Χρηστού. Τότε βαπτίστηκε  εκεί ο Άγιος Βλαδίμηρος, ο ηγεμόνας αυτός  και από εκείνη τη στιγμή μεταφέρθηκε το Ευαγγέλιο σε όλη  αυτή τη αχανή περιοχή της Ασίας.

Ερ: Αυτή είναι και η σύνδεση που εξηγεί και την παρουσία του Επιφάνιου, του Μητροπολίτη Κιέβου;

Απ: Αυτή είναι η έννοια όλου του ζητήματος. Αυτό για να τονιστεί περισσότερο το μήνυμα του Ευαγγελίου και συγχρόνως η προβολή των Αγίων της Θάσου που είναι έξι. Ο Λουκάς, ο Δανιήλ, ο Ευθύμιος και ο Ευφρόσυνος και ο Ιωάννης. Ένα μικρό παιδί που ξεκίνησε από τις Μαριές της Θάσου και για την πίστη του μαρτύρησε στην Κωνσταντινούπολη. Η Χάιδω η οποία γεννήθηκε στο Σταυρό της Χαλκιδικής και στη συνέχεια ήρθε στη Θάσο και κοιμήθηκε με ομολογία και μαρτύρια τα οποία υπέστη.

Ερ: Είναι αλήθεια ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δε θα ακολουθήσει το πρόγραμμα στην Καβάλα;

Απ: Ναι γιατί από Δευτέρα αρχίζει η νέα περίοδος της διαρκούς ιεράς συνόδου της εκκλησίας της Ελλάδας όπως κάθε χρόνο. Αυτό είναι καθορισμένο πάντοτε. Για αυτό το λόγο καλείται να βρίσκεται εκεί.

Ερ: Με την επιστολή που λάβατε προ ημερών κάποιοι άνθρωποι διαφωνούν με την επίσκεψη του Επιφάνιου. Θέλετε να πείτε κάτι γύρω από τα επιχειρήματα τους και τα κείμενα που σας έστειλαν;

Απ: Να πω τα εξής. Δυο σημεία θέλω να αναφέρω για αυτό το συγκεκριμένο ζήτημα. Το πρώτο είναι το ότι τις επιστολές που έστειλα εγώ τόσο στον Οικουμενικό Πατριάρχη όσο και στον Μητροπολίτη Κιέβου, τις απέστειλα μέσω της ιεράς συνόδου της εκκλησίας της Ελλάδας. Δεν μπορούσα να καλέσω οποιοδήποτε όπως ο Πατριάρχης (αρχηγός εκκλησίας) Πατριάρχη ή Μητροπολίτη, χωρίς την έγκριση της εκκλησίας της Ελλάδας. Αυτές λοιπόν οι προσκλήσεις εστάλησαν πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία. Εστάλησαν στις αρχές του Φεβρουαρίου. Αρχικά ήταν προγραμματισμένες οι ίδιες εκδηλώσεις να πραγματοποιηθούν πριν δυο χρόνια. Αυτό τότε σταμάτησε λόγω κορωνοϊού. Προφορικά δηλαδή  όλοι ήταν γνώστες του πράγματος αυτού, τις επιθυμίας της εκκλησίας μας εδώ για να συμβεί αυτό το γεγονός. Οπότε οι προσκλήσεις αυτές εστάλησαν κατά αυτό τον τρόπο. Όσον αφορά το θέμα των επιστολών, των απόψεων αυτών των ανθρώπων που είναι στο ποίμνιο μας, στον τόπο μας, θέλω να πω ότι όταν έρχεται μια επιστολή στον Μητροπολίτη (ή σε μια υπηρεσία) προφανώς κάποιος πρέπει να περιμένει την απάντηση. Την πρώτη μέρα παρέλαβα εγώ την επιστολή των ανθρώπων αυτών, των τετρακοσίων και πλέον. Την επόμενη μέρα την είδα στο διαδίκτυο. Δεοντολογικά δεν είμαι υποχρεωμένος να απαντήσω σε μια επιστολή που εκφράζει απόψεις, χωρίς εγώ καν να έχω πει κάτι. Είναι σημαντικό αυτό στη δεοντολογία και στα προσωπικά δεδομένα διότι όταν λέμε κάτι εναντίον κάποιου για τον οποιοδήποτε λόγο, πρέπει να περιμένουμε την απάντηση του. Εφόσον εγγράφως έγινε αυτό προς τον Μητροπολίτη, θα έπρεπε ο Μητροπολίτης να τους απαντήσει αλλά δεν πρόλαβε να τους απαντήσει. Δεν πρόλαβε να εκθέσει τις απόψεις του. Στη συγκεκριμένη εμφάνιση των κειμένων αυτών στη δημοσιότητα θα έπρεπε να υπάρχει και η απάντηση του Μητροπολίτου. Αυτό είναι το πρώτο  στην προκειμένη περίπτωση. Πρέπει να κάνω και ένα σχόλιο, οι επιστολές αυτές με τις υπογραφές που εστάλησαν, επειδή έχουν προσωπικά δεδομένα, δεν είχαν ούτε επικύρωση επίσημη των υπογραφών, ούτε διευθύνσεις κατοικίας, ούτε αριθμούς ταυτοτήτων. Μπορεί δηλαδή κάποιος να πάει γράψει κάτι, να βάλει μια υπογραφή σε ένα χαρτί και να το στείλει κάπου. Η ταυτοποίηση η επίσημη και η διαδικασία στην αναγνώριση μιας τέτοιας ενέργειας βασίζεται σε αυτό. Το δεύτερο που θέλω να πω είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί θα μπορούσαν πιο πριν να έρθουν να με βρουν και να μου πουν για ποιο λόγο γίνεται αυτό, γιατί συμβαίνει αυτό, γιατί συμβαίνει εκείνο. Έτσι πιστεύω ότι έτσι πρέπει να ενεργήσει ένα πιστό μέλος της εκκλησίας που σέβεται τον Μητροπολίτη του και που ζητά την ευχή του. Ας έρθει πρώτα να μιλήσει μαζί μου και μετά να κατευθυνθεί εκεί που θέλει και όπως θέλει.

Προηγούμενο άρθρο

Ακόμη μεγαλύτερη η μείωση μαθητών στα ΕΠΑΛ και του Ν. Καβάλας

Επόμενο άρθρο

Προς κοινό υπόμνημα οι 17 δημοτικοί σύμβουλοι