Για χρονικό διάστημα 5 περίπου ετών ο κ. Θόδωρος Μαρκόπουλος έζησε καθημερινά τη λειτουργία των υπηρεσιών της ΠΕ Καβάλας στο Διοικητήριο.
Ξέρει καλά τι συμβαίνει και πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού. Το συμπέρασμα του, προκύπτει από τις δηλώσεις που ακολουθούν, η αναγκαιότητα ο εκάστοτε Αντιπεριφερειάρχης να βάλει προτεραιότητες. Να πάρει ακόμη και δύσκολες αποφάσεις.
Η συνέντευξη
Ερ: Πόσο υποστελεχωμένες είναι οι υπηρεσίες της ΠΕ Καβάλας; Πόσο προβληματικό είναι αυτό για τους υπαλλήλους αλλά και για τους πολίτες; Ποιο είναι το σχόλιο σας;
Απ: Είναι γεγονός ότι οι υπάλληλοι της ΠΕ Καβάλας μειώνονται επικίνδυνα. Επίσης είναι γεγονός ότι αν και η Περιφέρεια μας είναι μια και ενιαία, εις βάρος του Νομού Καβάλας μερικές φορές, ισχύουν κάποιες διακρίσεις. Μην πάει το μυαλό σας στο Εθνικό αναπτυξιακό νόμο. Να σας πω ότι όταν διορίζεται ένας υπάλληλος στους 4 από τους 5 νομούς της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, δεσμεύεται ότι στη δεκαετία δε θα μετακινηθεί. Στην Καβάλα αντίθετα και επειδή δεν ακουμπάμε στα σύνορα, αν και ως περιφέρεια είμαστε στα σύνορα, οποιοσδήποτε διορίζεται μπορεί σε δυο χρόνια να φύγει. Αν δηλαδή αύριο διορίζαμε 20 υπαλλήλους, μακάρι να είχαμε αυτή τη δυνατότητα να κάναμε αυτό στην ΠΕ Καβάλας, κάποιοι από αυτούς, οι μισοί ίσως θα φεύγανε!
Ερ: Διορισμοί πάντως δε γίνονται. Ούτε έγιναν, ούτε θα γίνουν.
Απ: Διορισμοί γίνονται της τάξεως των τεσσάρων, πέντε ανθρώπων και οι περισσότερες θέσεις δεσμεύονται στην έδρα της Περιφέρειας. Η Περιφέρεια έτσι όπως είναι το οργανόγραμμα της έχει μία διεύθυνση σε κάθε νομό. Στην έδρα της Περιφέρειας στην Κομοτηνή έχει την αντίστοιχη διεύθυνση που υπάρχει στη Δράμα, στην Καβάλα, στη Ξάνθη και ούτω κάθε εξής. Εκεί έχει μια κεντρική και μια γενική διεύθυνση. Οπότε καταλαβαίνεται επειδή σε κάθε νομό υπάρχει μια διεύθυνση ενώ στην Κομοτηνή υπάρχουν τρεις ή τέσσερεις, πολλές από αυτές τις ελάχιστες προσλήψεις καταλήγουν στην Κομοτηνή. Εγώ αντιμετώπισα στην εποχή που ήμουν Αντιπεριφερειάρχης για πέντε χρόνια, καταστάσεις οι οποίες ήταν δύσκολες.
Ερ: Γιατί υπάρχει αυτό το πρόβλημα στη Διεύθυνση Μεταφορών;
Απ: Αυτοί οι οποίοι έπρεπε να λάβουν μέριμνα είναι οι Αντιπεριφερειάρχες. Οι οποίοι ασκούν τα καθήκοντα τους και γνώριζαν ή θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι κάποιοι υπάλληλοι θα έφευγαν. Πριν φτάσει στο σημείο να καταρρεύσει η Διεύθυνση Μεταφορών και να κλείσει για μια εβδομάδα το τμήμα κτλ. Θα έπρεπε προγενέστερα να βρεθούν λύσεις. Τι σημαίνει προγενέστερα; Όταν ξέρουμε ότι ο πρώην διευθυντής θα συνταξιοδοτηθεί ή όταν ξέρουμε μια καλή υπάλληλος μετατάσσεται στο Πανεπιστήμιο, θα έπρεπε πριν αυτοί αποχωρίσουν να πάνε κάποιοι νέοι υπάλληλοι και να μάθουνε.
Ερ: Υπάρχουν έστω και τώρα διαθέσιμοι υπάλληλοι αφού δεν έγινε το σωστό;
Απ: Ξέρω ότι πήγανε στη Διεύθυνση Μεταφορών δυο υπάλληλοι και ο ένας έφυγε. Ο ένας κατάφερε και έφυγε και γύρισε στην παλιά του υπηρεσία. Όσον αφορά το προγραμματισμό έχουν γίνει τεράστια λάθη. Να σας πω και μια πικρή αλήθεια την οποία τη βίωσα όταν ήμουν για 5 χρόνια Αντιπεριφερειάρχης. Ο Αντιπεριφερειάρχης για να εξασφαλίσει να λειτουργήσουν οι υπηρεσίες πολλές φορές χρειάζεται να αποφασίζει και να γίνεται κακός. Το έχω ζήσει αυτό το πράγμα.
Ερ: Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα και στο ΚΤΕΟ στο Κοκκινόχωμα.
Απ: Το ΚΤΕΟ στο Κοκκινόχωμα δοθέντων των συνθηκών που υπάρχουνε έπρεπε να κλείσει πριν καταρρεύσει η λειτουργία του. Εγώ είμαι αυτός ο οποίος άδειασα το κτίριο του παλιού στρατηγείου (της παλιάς μεραρχίας) όταν μου ζήταγαν οι ιδιοκτήτες το 1.450.000€ για την ανακαίνιση του. Δε γινόταν αλλιώς. Η πρώην ΝΕΛΕ δεν είχε προγράμματα πλέον και πήρα μια δυσάρεστη απόφαση. Πολλές φορές πρέπει να πάρουμε μια απόφαση να κλείσει κάτι, πριν αυτό καταρρεύσει.
Ερ: Είναι δυνατό ένα δημόσιο ΚΤΕΟ με τέτοια ιστορία να το κλείσουμε;
Απ: Δε σας είπα εγώ να το κλείσουμε. Αν μπορεί να βρεθεί άλλη λύση, μπορούμε να φέρουμε 10 καινούριους υπαλλήλους και να το λειτουργήσουμε, μπορεί να μην το κλείσουμε. Η αλήθεια είναι ποια; Ότι πρέπει να χρησιμοποιήσει έτσι τους υπαλλήλους ώστε να εξυπηρετεί τον πολίτη. Δεν μπορεί να προτάξεις την ιστορία ενός ΚΤΕΟ το οποίο όντως προσέφερε σημαντικότατες υπηρεσίες στην Καβάλα και να μην κοιτάξεις τους πολίτες τους οποίους θέλουν να βγάλουν δίπλωμα, τους επαγγελματίες που λέγονται σχολές οδηγών, έμποροι αυτοκινήτων, τους επαγγελματίες οδηγούς κτλ. Πρέπει να βάλεις κάποια προτεραιότητα. Είπαμε ότι οι υπάλληλοι είναι όλο και λιγότεροι στον αριθμό.