Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ) απευθύνει πρόσκληση ενδιαφέροντος με τη διαδικασία μέσω καταλόγου παρόχων υπηρεσιών για την επιλογή αναδόχου του έργου « Παροχή εξειδικευμένων νομικών υπηρεσιών και υπηρεσιών νομικής στήριξης για τη δημοπράτηση επιλεγμένων σιδηροδρομικών έργων με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου».
Ανάμεσα στα έργα είναι και αυτό της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Καβάλα. Η πρόσκληση ειδικότερα αναφέρει: «Τα παρακάτω σιδηροδρομικά έργα θα δημοπρατηθούν από την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, με την οποία αναμένεται να διασφαλιστεί η τεχνικά άρτια κατασκευή με την πλέον συμφέρουσα τεχνικο-οικονομική λύση, δεδομένης της τεχνικής πολυπλοκότητας και των αυξημένων απαιτήσεων τους, καθώς και σημαντική συντόμευση στη συνολική διάρκεια υλοποίησής τους.
Τα έργα αυτά αποτελούν τμήμα ή διασυνδέονται με τον σιδηροδρομικό διάδρομο ΟΕΜ του ΔΕΔ-Μ, περιλαμβάνονται στο στρατηγικό σχεδιασμό του ΥΠΥΜΕ για την προγραμματική Περίοδο 2021-2027, είναι δημόσια έργα στρατηγικής σημασίας για τη χώρα που επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων λιμένων με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη και είναι τα εξής: Αναβάθμιση υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη -Ορμένιο.
Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Θεσσαλονίκη -Αμφίπολη -Ν. Καρβάλη -Τοξότες. Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Ολοκλήρωση Σιδηροδρομικής Γραμμής Κόρινθος -Πάτρα στο τμήμα Ρίο-Νέος Λιμένας Πατρών. Επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου Αθηνών προς Ραφήνα και σύνδεση με Λιμένα Ραφήνας. Επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου Αθηνών προς Λαύριο και σύνδεση με «Ελ. Βενιζέλος» (Κορωπί) και Λιμένα Λαυρίου.
Οι ανωτέρω σιδηροδρομικές συνδέσεις αποτελούν σημαντικά σχεδιαζόμενα έργα για την ολοκλήρωση της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής και για το λόγο αυτό κατά τα προηγούμενα έτη έχει εκπονηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ και τον ΟΣΕ ΑΕ σημαντικό μέρος των αναγκαίων μελετών για την κατασκευή τους. Βάσει των διαθέσιμων στοιχείων, ο συνολικός προϋπολογισμός δημοπράτησής τους ανέρχεται στα 3,46 δις ευρώ.
Το παρόν έργο συγχρηματοδοτείται με πόρους της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την τεχνική βοήθεια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020»(ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ).
Τα προαναφερόμενα έξι σημαντικά έργα υποδομής προβλέπεται να υλοποιηθούν με αυστηρά προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα και ότι ο ανταγωνιστικός διάλογος αποτελεί μια σύνθετη από νομικής άποψης διαδικασία, που ενεργοποιείται το πρώτον από την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ ως διαδικασία ανάθεσης συμβάσεων, η παροχή εξειδικευμένων νομικών υπηρεσιών και υπηρεσιών νομικής υποστήριξης κατά την έναρξη της διαδικασίας αυτής αναμένεται να διασφαλίσει την ορθή διαχείριση των σύνθετων νομικών ζητημάτων σχετικά τόσο με τη σύνταξη και διαμόρφωση των τευχών δημοπράτησης (προεπιλογής και πρόσκλησης), όσο και με την ορθή εφαρμογή του οικείου θεσμικού πλαισίου κατά τη διάρκεια διεξαγωγήςτου πρώτου σταδίου της διαγωνιστικής διαδικασίας.
ΝΕΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ –ΑΜΦΙΠΟΛΗ -Ν. ΚΑΡΒΑΛΗ –ΤΟΞΟΤΕΣ .
Πρόκειται για την κατασκευή μονής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη -Τοξότες, συνολικού μήκους 206 χλμ, σε νέα χάραξη (νότια χάραξη) μέσω Αμφιπόλης και Ν. Καρβάλης, με σηματοδότηση, ETCS και ηλεκτροκίνηση.
Στο τμήμα Θεσσαλονίκη -Αμφίπολη -Νέα Καρβάλη, μήκους 174χλμ, η γραμμή μελετάται για διπλή σε εντοπισμένα τμήματα αυτής. Περιλαμβάνονται 8 σιδηροδρομικοί σταθμοί, 2 στάσεις, 31 σιδηροδρομικές γέφυρες, 23 σήραγγες συνολικού μήκουςπερίπου22,2χλμ, ανισόπεδες διαβάσεις, τοίχοι αντιστήριξης, έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, τεχνικά προστασίας αγωγών ΔΕΠΑ, υδραυλικά έργα, κτιριακά έργα καθώς και έργα οδοποιίας.
Στο τμήμα Νέα Καρβάλη -Σταθμός Γραβούνας -Τοξότες, μήκους 32χλμ περιλαμβάνονται 4 συνδέσεις,2 σιδηροδρομικοί σταθμοί, 4 στάσεις, 11 σιδηροδρομικές γέφυρες, σήραγγες , τεχνικά C&C, ανισόπεδες διαβάσεις, τοίχοι αντιστήριξης, τεχνικά προστασίας αγωγών φυσικού αερίου ΔΕΠΑ, υδραυλικά έργα, κτιριακά έργα καθώς και έργα οδοποιίας.
Τα διαθέσιμα στοιχεία για κάθε επιμέρους τμήμα του εν λόγω έργου, έχουν όπως παρακάτω: Τμήμα Θεσσαλονίκη -Νέα Καρβάλη. Προμελέτες χάραξης και προκαταρκτικές τεχνικών έχουν εκπονηθεί από τον ΟΣΕΑΕ. Τμήμα Νέα Καρβάλη -Σταθμός Γραβούνας.
Έχουν εκπονηθεί από την ΕΡΓΟΣΕΑΕ: Τοπογραφικές μελέτες. Προμελέτη χάραξης Σιδηροδρομικής Γραμμής (Σ.Γ.) και αποκατάστασης οδικού δικτύου. Προμελέτη υδραυλικών έργων. Προμελέτες τεχνικών και κτιριακών έργων.
Προμελέτη αρχιτεκτονικών των κτηριακών εγκαταστάσεων στις προβλεπόμενες θέσεις Σιδηροδρομικών Σταθμών (Σ.Σ.) και Στάσεων (Σ.Στ.). Προμελέτη ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων κτηρίων. Οριστική μελέτη χάραξης Σ.Γ. και οδικού δικτύου.
Οριστική μελέτη υδραυλικών έργων Σ.Γ. και οδοποιίας. Οριστική μελέτη κτιριακών έργων. Οριστική μελέτη αρχιτεκτονικών των κτηριακών εγκαταστάσεων στις προβλεπόμενες θέσεις Σιδηροδρομικών Σταθμών (Σ.Σ.) και Στάσεων (Σ.Στ.).Οριστική μελέτη ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων κτηρίων. Οριστική γεωλογική μελέτη -Γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες & μελέτες θεμελίωσης. Τμήμα Σταθμός Γραβούνας –Τοξότες.
Έχουν εκπονηθεί από την ΕΡΓΟΣΕΑΕ: Τοπογραφικές μελέτες. Προμελέτη για το σύνολο των τεχνικών. Προμελέτες επιχωμάτων –ορυγμάτων. Προκαταρκτική μελέτη σήραγγας Φυτιάς και μελέτες θεμελίωσης τεχνικών. Μελέτη χάραξης Σιδηροδρομικής Γραμμής(Σ.Γ.), οδοποιίας και υδραυλικών έργων.
Οριστική μελέτη τεχνικών έργων. Γεωφυσικές έρευνες και μελέτες -Γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες. Οριστικές μελέτες ηλεκτροφωτισμού ανισόπεδων κόμβων. Οριστική γεωλογική μελέτη Τμήμα Θεσσαλονίκη -Νέα Καρβάλη.
Ο ΟΣΕ ΑΕ έχει υποβάλει ΑΕΠΟ για το εν λόγω τμήμα και αναμένεται η έγκρισή της από ΔΙΠΑ/ΥΠΕΝ. Τμήμα Νέα Καρβάλη -Σταθμός Γραβούνας –Τοξότες. Το έργο είναι αδειοδοτημένο περιβαλλοντικά.
*Ο συνεργάτης της ΕΡΓΟΣΕ που θα επιλεγεί θα έχει χρονικό περιθώριο 7 μηνών για να καταθέσει την εργασία του.