Dark Mode Light Mode

Σύντομα ο διαγωνισμός για την ηλεκτρονική ελεγχόμενη στάθμευση

Σύμφωνα με δηλώσεις που έκανε χθες ο αντιδήμαρχος Γιώργος Μιχαηλίδης, ο Δήμος Καβάλας ετοιμάζεται προκειμένου σύντομα να προκηρύξει διαγωνισμό για το σύστημα της ηλεκτρονικής ελεγχόμενης στάθμευσης.

Οι δηλώσεις του κ. Μιχαηλίδη είναι μία ακόμη απάντηση σε όσα την προηγούμενη εβδομάδα κατήγγειλε –περιγράφοντας λάθος πραγματικά γεγονότα- ο κ. Μάκης Παπαδόπουλος

Η συνέντευξη

Ερ: Θέλουμε να μας εξηγήσετε αυτό το έργο, αυτή τη διαδικασία της ηλεκτρονικής ελεγχόμενης στάθμευσης. Τι είναι η ηλεκτρονική ελεγχόμενη στάθμευση;

Απ: Είναι ο έλεγχος της υφιστάμενης στάθμευσης ηλεκτρονικά όσον αφορά τον χρήστη δηλαδή αυτόν που παρκάρει και αγοράζει χώρο στάθμευσης όσο και τη διαχείριση από τις δημοτικές αρχές, τη δημοτική αστυνομία και την οικονομική υπηρεσία.

Ερ: Αυτή κατά κάποιο τρόπο θα είναι η εξέλιξη της υφιστάμενης ελεγχόμενης στάθμευσης;

Απ: Ακριβώς. Αντί να έχουμε το ξυστό ακόμη και αν συνεχίσει να υφίσταται που δεν θα συνεχίσει, κάποιος θα μπορεί να αγοράζει χώρο στάθμευσης είτε μέσα από ένα «απλικέϊσον», είτε από ένα περίπτερο και να μην χρειάζεται να επανέλθει πίσω στο αυτοκίνητο του.

Ερ: Αυτή η ηλεκτρονική ελεγχόμενη στάθμευση κάπου αλλού εφαρμόζεται;

Απ: Εφαρμόζεται σε κάποιες πόλεις. Κυρίως στις μεγάλες πόλεις. Αθήνα, Θεσσαλονίκη. Εφαρμόζεται στην Πάτρα. Εκεί τώρα περνάνε στους χρήστες αφού μέχρι στιγμής ήταν μόνο η διαχείριση ελεγχόμενη. Νομίζω και στην Ναύπακτο έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται.

Ερ: Υπάρχει μια κατηγορία από την πλευρά του κ. Μάκη Παπαδόπουλου ότι υπήρχανε κάποιες προσφορές  και εσείς διαλέξατε μια ακριβή ενώ υπήρχε μια πιο φθηνή και μάλιστα τοπική. Για αυτό το θέμα στις 5 Μαρτίου 2020 τι έγινε στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου;

Απ: Στις αρχές Μαρτίου του 2020 ήρθε στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου, η δημοτική επιχείρηση του Δήμου Αθηναίων (ΔΑΕΜ) και παρουσίασε τη λύση που εφαρμόζεται στο Δήμο Αθηναίων ενόψει της πρότασης που μας έκανε για τη σύναψη προγραμματικής σύμβασης.

Ο νόμος δηλαδή δίνει στη ΔΑΕΜ ως δημοτική επιχείρηση την ευκαιρία να συνάψει απευθείας προγραμματική σύμβαση με άλλους Δήμους και επομένως να αποφύγει την διαγωνιστική διαδικασία. Εν όψει της πρότασης αυτής ήρθε να μας παρουσιάσει την πρόταση της και να συζητήσουμε πάνω σε μια ενδεχόμενη προγραμματική σύμβαση.

Ερ: Εσείς τότε δεν ήσασταν μόνο  η διοίκηση και οι υπηρεσιακοί παράγοντες;

Απ: Όχι εγώ κάλεσα τους πάντες. Ακριβώς γιατί θεωρώ ότι στο θέμα αυτό πρέπει να υπάρχει μέγιστη διαφάνεια. Δεν είναι μια επιλογή η οποία έπρεπε να στηριχθεί από μια διοίκηση και στη συνέχεια να αλλάζει ανά τετραετία. Θα πρέπει να πεισθούνε όλοι ότι η λύση που επιλέγεται είναι η βέλτιστη και να ακολουθηθεί επί σειρά ετών.

Ερ: Εκείνο το πρώτο βήμα με εκείνη  την πρώτη  παρουσίαση σταμάτησε λόγω κορωνοϊού.

Απ: Ακριβώς. Στην περίοδο του κορωνοϊού υπήρχε μια παύση τόσο από τους Δήμους όσο και τις εταιρίες και επανήλθαμε στην ουσία μετά το καλοκαίρι.

Ερ: Η καταγγελία του Μάκη Παπαδόπουλου λέει: « επιλέχθηκε». Έγινε τότε κάποια επιλογή;

Απ: Προφανώς όχι. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε επιλέξει κάποια λύση. Δεν έχει γίνει κανένας διαγωνισμός, δεν έχει επιλεγεί καμία λύση. Υπάρχουν μόνο οι προτάσεις που είναι ενδιαφέρουσες για το Δήμο Καβάλας.

Ερ: Η εταιρία των Αθηνών που μνημονεύεται με έμφαση τι ακριβώς είναι;

Απ: Είναι η δημοτική εταιρία του Δήμου Αθηναίων, αν θέλετε η αναπτυξιακή του.

Ερ: Κρύψατε κάποια άλλη πρόταση η οποία ήταν πιο συμφέρουσα οικονομικά;

Απ: Την περίοδο εκείνη υπήρχε μια ακόμη αν θέλετε ενδιαφέρουσα πρόταση, αν θέλετε εφαρμόσιμη πρόταση για το Δήμο Καβάλας με παρόμοιο αντικείμενο. Εννοώ ότι αφορούσε τον ολικό χειρισμό της ελεγχόμενης στάθμευσης δηλαδή ότι χειρίζονται τα πάντα. Χειρίζονται τις διαγραμμίσεις, μας δίνουν τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό τα πάντα. Η πρόταση αυτή ήταν ακριβότερη από αυτή του Δήμου Αθηναίων.  Οπότε σε κάθε περίπτωση κρίθηκε ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να μας παρουσιάσουν αυτή. Δεν υπήρχε όμως άλλη λύση ενδιαφέρουσα.

Ερ: Ο Μάκης Παπαδόπουλος αναφέρεται σε μια πρόταση από τοπική εταιρία η οποία θέλει προμήθεια μόνο 15%  ενώ αυτή του Δήμου Αθηναίων θέλει 43%.

Απ: Ο Δήμος λαμβάνει καθημερινά σειρά προσφορών. Πάρα πολλές προσφορές. Πιστεύω ότι έχουμε λάβει 5-6 ίσως και 10 προσφορές για την ηλεκτρονική ελεγχόμενη στάθμευση. Κρίνουμε ποιες είναι ενδιαφέρουσες προτάσεις και τις αναλύουμε. Καλά θα κάνουνε οι συνεργάτες του κ. Παπαδόπουλου να ξαναδιαβάσουνε λίγο την πρόταση που έλαβαν και οι ίδιοι, που ενημερωθήκανε και θα καταλάβουνε ότι τη δεδομένη στιγμή η πρόταση δεν ήταν ενδιαφέρουσα.

Ερ: Ποιος αποφασίζει ότι δεν είναι ενδιαφέρουσα η πρόταση;

Απ: Το ότι η πρόταση δεν είναι ενδιαφέρουσα το κρίνει η διοίκηση μαζί με τους υπηρεσιακούς που αναλύουν την πρόταση. Στη συνέχεια έτσι και αλλιώς οποιαδήποτε τέτοιου είδους  πρόταση μετέχει σε έναν διαγωνισμό. Οι πολιτικές παρατάξεις επί του διαγωνισμού μπορούν να διαβάσουν τους όρους και να τοποθετηθούν. Όταν εμείς βγάζουμε τους όρους του διαγωνισμού όποιος θέλει κατεβάζει πρόταση.

Ερ: Αναφερθήκατε στο ενδεχόμενο να εξεταστεί, να αναλυθεί και η πρόταση που ισχύει στην πόλη της Πάτρας.

Ερ: Ναι την έχω εξετάσει εγώ ο ίδιος, την πρόταση αυτή. Είναι  μια ενδιαφέρουσα πρόταση την οποία έχω αναλύσει και μας βοηθάει να διαμορφώσουμε, να σκεφτούμε  το πώς θα κατεβάσουμε ένα διαγωνισμό.

Είναι μια λύση πολύ ενδιαφέρουσα, την ανέλυσα και μάλιστα εγώ ο ίδιος έστειλα την ανάλυση μου στον κ. Παπαδόπουλο στις 30 Νοεμβρίου του 2020. Προσπάθησα να κάνω μια λεπτομερή ανάλυση γιατί ξέρετε ότι υπάρχουν και κάποιοι άγνωστοι στην ελεγχόμενη στάθμευση και έλλειψη δεδομένων θα πρέπει να τους προσδιορίσεις.

Ο πιο σημαντικός άγνωστος παράγοντας είναι το πόσοι από αυτούς οι οποίοι διαθέτουν κάρτα μόνιμης στάθμευσης έχουν πραγματικά σταθμευμένο το αυτοκίνητο τους στη ζώνη ελεγχόμενης στάθμευσης. Για να προσδιορίσεις ποια είναι τα δυνατά κέρδη.

Ερ: Στην Πάτρα είναι από ιδιωτική εταιρία;

Απ: Το ηλεκτρονικό σύστημα, το λογισμικό  είναι από ιδιωτική εταιρία. Η διαχείριση απ` ότι γνωρίζω γίνεται με εντεταλμένους υπαλλήλους, εκεί νομίζω ότι δεν έχουν δημοτική αστυνομία.

Ερ: Φαίνεται ότι έχετε εσείς στενή επικοινωνία και ενημέρωση  με τον κ. Μάκη Παπαδόπουλο τον οποίο στέλνεται διάφορα email. Αυτό είναι συνηθισμένο; Στέλνετε στην  κ. Τσανάκα, τον κ. Παππά, τον κ. Βέρρο;

Απ: Εγώ έκανα μια ανάλυση. Αυτή την ανάλυση έτυχε συζητώντας με κάποιους συναδέλφους να την στείλω και σε κάποιους συναδέλφους της κ. Τσανάκα, ζητώντας τη γνώμη τους. Εκείνη την περίοδο στις 30 του μηνός έτυχε να μου τηλεφωνήσει ο κ. Παπαδόπουλος και να με ρωτήσει που βρισκόμαστε σε αυτό το στάδιο.

Τον ενημέρωσα. Δεν έχω κάτι να κρύψω. Ο κ. Παπαδόπουλος έδειξε ενδιαφέρον και χάρηκα να σας πω την αλήθεια. Για αυτό ακριβώς του έστειλα ηλεκτρονικά την ανάλυση μου.

Ερ: Εμείς υποστηρίζουμε ότι υπάρχει σύνδεση όσων γίνονται για τη Ροδόπη με αυτή την εξέλιξη της ηλεκτρονικής ελεγχόμενης στάθμευσης.

Απ: Όσον αφορά την σύνδεση ή μη δεν θα ήθελα ιδιαίτερα να τοποθετηθώ. Αν  θέλει ο κ. Δήμαρχος να τοποθετείται πάνω σε τέτοια θέματα. Το θεωρώ πιο σωστό. Τεχνικά ή τυπικά δεν υπάρχει σύνδεση.

Είναι ένα παρκινγκ, η ηλεκτρονική ελεγχόμενη στάθμευση αφορά την υφιστάμενη ελεγχόμενη στάθμευση. Επιχειρηματικά προφανώς μπορεί να  υπάρχει μια σύνδεση, ένα κοινό ενδιαφέρον αν το θέλετε από πάρα πολλές απόψεις.

Ακόμη και από την άποψη που κάποιος διαχειρίζεται την ελεγχόμενη στάθμευση και μπορεί να διαχειριστεί παρκινγκ, μπορεί να περάσει απευθείας την πληροφορία στο χρήστη. Όταν εσείς βλέπετε την εφαρμογή σας , μπορείτε να βλέπετε στην ίδια εφαρμογή πόσες θέσεις στάθμευσης έχει το παρκινγκ. Τυπικά είναι δυο ασύνδετα πράγματα αλλά προφανώς μπορούν να συνδεθούνε.

Ερ: Τι θα κάνετε εσείς τώρα με το σύστημα της ηλεκτρονικής ελεγχόμενης στάθμευσης; Θα κάνετε διαγωνισμό;

Απ: Θα κάνουμε ότι κάνουμε κάθε φορά. Αυτή τη στιγμή είναι στη φάση να αποφασίσουμε το πώς θα κατέβει ο διαγωνισμός εφόσον δεν πάμε σε προγραμματική σύμβαση με δημοτική εταιρία. Θα κατέβουμε σε έναν διαγωνισμό και από εκεί και πέρα οι εταιρίες θα κατεβάσουν τις προτάσεις τους.

Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η ηλεκτρονική ελεγχόμενη στάθμευση. Η προγραμματική σύμβαση είναι σαν μια ανάθεση. Απλώς επειδή είναι δημοτική εταιρία το  νομικό πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα επισύναψης προγραμματικής σύμβασης.

Ερ: Αυτό όμως δεν πρέπει να περάσει και από το δημοτικό συμβούλιο;

Απ: Όταν ξεκίνησε αυτή η διαδικασία τον Μάρτιο του 2020, το θεσμικό πλαίσιο έλεγε ότι θα πρέπει να περάσει από δημοτικό συμβούλιο. Μετά τον Αύγουστο του 2020 αν δεν κάνω λάθος, η κυβέρνηση έδωσε τη δυνατότητα οι προγραμματικές συμβάσεις να περνάνε από την οικονομική επιτροπή.

Να σας πω και κάπως ωμά, αν θέλαμε θα το κάναμε. Αν θέλαμε θα το κατεβάζαμε στον οικονομική επιτροπή ως προγραμματική σύμβαση και θα το περνούσαμε. Εμείς όμως κοιτάμε το συμφέρον του Δήμου. Δεν έχουμε κάποιο άλλο όφελος στο μυαλό μας.

Θα το περνούσαμε αν το θέλαμε αλλά κατεβαίνουμε σε έναν διαγωνισμό διότι βλέπουμε ότι υπάρχουν και άλλες ενδιαφέρουσες λύσεις οι οποίες μπορεί να είναι περισσότερο ωφέλιμες για τον Δήμο.

Ερ: Εσείς λέτε ότι το θέμα είναι ανοιχτό και ότι το πιθανότερο -όχι όμως οριστικό- είναι ένας διαγωνισμός.

Απ: Είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα πάμε σε έναν διαγωνισμό όπου μπορεί να λάβει μέρος και η δημοτική επιχείρηση της Αθήνας. Εμείς θα κατεβάσουμε ένα διαγωνισμό. Δεν είμαι τώρα αυτή τη στιγμή σίγουρος να σας πω τι θα περιλαμβάνει αυτός ο διαγωνισμός.

Θα περιλαμβάνει μόνο το λογισμικό; Θα περιλαμβάνει το λογισμικό και τη διαχείριση;

Είμαστε σε μια φάση που βλέπουμε και κάνουμε διάφορες σκέψεις. Πολύ σύντομα θα αποφασίσουμε και θα προχωρήσουμε σε διαγωνισμό. Θα μπορούσαμε και πιο πριν  όντως να κάνουμε μια επιπλέον ενημέρωση όταν είμαστε στη φάση που έχουμε διαμορφώσει τους όρους προκειμένου να πάρουμε και άλλες απόψεις.

Θα μπορούσαμε να το κάνουμε και ενδεχομένως να το κάνουμε. Δεν υπάρχει κάποιο θέμα σε αυτό. Δεν αργεί αυτό το πράγμα στο ψηφιακό κομμάτι για μας είναι η πρώτη προτεραιότητα αυτή τη στιγμή. Είναι θέμα λίγων μηνών.

Προηγούμενο άρθρο

Το σωματείο των εργαζόμενων της ΒΦΛ συμπαραστέκεται στην ΟΕΧΒΕ

Επόμενο άρθρο

«Εξοικονομώ» για λίγους! Παράπονα και γκρίνιες για την ευκαιρία που χάθηκε