Ούτε την Τρίτη αναμένονταν ότι θα άρχιζαν τα δρομολόγια των φέρι μποτ στη γραμμή Καβάλα- Πρίνου, τα οποία σταμάτησαν την Παρασκευή 31 Μαρτίου. Στο λιμάνι επικρατούσαν διάχυτες φήμες ότι τα δρομολόγια θα αργήσουν περίπου μία εβδομάδα, χωρίς ωστόσο να επιβεβαιώνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Συνάντηση με τις ναυτιλιακές εταιρείες σκοπεύει να δρομολογήσει ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης τουρισμού Κώστας Αντωνιάδης, ο οποίος εξηγώντας την πρόθεσή του από το ραδιόφωνο της ΠΡΩΙΝΗΣ επεσήμανε:
«Δυστυχώς διαπιστώνω μια κοροϊδία εκ μέρους της κεντρικής διοίκησης και γι’ αυτό θα εκδηλώσω μια ύστατη προσπάθεια προκειμένου να εξετάσουμε το ενδεχόμενο επίλυσης του σοβαρότατου ζητήματος, το οποίο απασχολεί την πόλη της Καβάλας και φυσικά το νησί της Θάσου. Τόσο από την προηγούμενη κυβέρνηση, όσο και από την παρούσα, ακούσαμε διάφορες προφάσεις και δικαιολογίες καθώς και υποσχέσεις ότι θα τακτοποιηθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα που ταλανίζει το επιβατικό κοινό της πορθμειακής γραμμής Καβάλας – Πρίνου. Παρόλα αυτά, οι υποσχέσεις έμειναν μόνο υποσχέσεις και δεν πραγματοποιήθηκαν.
Στη συνάντηση θα προσκληθούν οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι εμπλεκόμενοι θεσμικοί φορείς όπως οι δήμοι και ο σύνδεσμος ξενοδόχων. Ενόψει της τουριστικής περιόδου προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε την καλύτερη δυνατή τουριστική προβολή για την περιφέρεια ΑΜΘ και ειδικότερα για το νησί της Θάσου. Η συνέχιση επομένως της ταλαιπωρίας των κατοίκων ένθεν και ένθεν δεν τιμά ούτε τις ναυτιλιακές εταιρείες αλλά ούτε και την εκδηλωθείσα προσπάθεια προβολής.
Από τη στιγμή που οι εταιρείες εξασφαλίζουν κέρδος μέσω της πορθμειακής γραμμής Κεραμωτής – Λιμένα θα μπορούσαν να ενισχύσουν το έτερο δρομολόγιο από την Καβάλα. Κάποια στιγμή οφείλουν να κατανοήσουν ότι πέραν του οικονομικού συμφέροντος υπάρχει και το κοινωνικό συμφέρον. Επίσης, οφείλουν να συνειδητοποιήσουν ότι μόνο όλοι μαζί μπορούμε να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη της περιοχής και άρα στην περαιτέρω αύξηση των κερδών».
ΕΧΟΥΝ ΧΟΡΤΑΣΕΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ
Ο πρόεδρος της Θασιακής Ένωσης Νίκος Τσιλογιώργης μιλώντας στο ραδιόφωνο της ΠΡΩΙΝΗΣ για το ίδιο θέμα, παρατήρησε ότι στην πορθμειακή γραμμή Καβάλας – Πρίνου επικρατεί ο πλήρης παραλογισμός. Ειδικότερα διευκρίνισε: «Έχουμε πλέον χορτάσει από δηλώσεις και διαβουλεύσεις, από συσκέψεις και υποσχέσεις. Το αποτέλεσμα όλων είναι αυτό που βιώνουμε σήμερα. Το επιβατικό κοινό ταλαιπωρείται και κανείς δε γνωρίζει πότε θα αρχίσουν έστω κι αυτά τα λιγοστά δρομολόγια.
Εγώ και χιλιάδες κάτοικοι της Θάσου εξοργιζόμαστε από την ανικανότητα της πολιτείας και του αρμοδίου υπουργείου ναυτιλία ώστε να μπει επιτέλους μια τάξη στην αυθαιρεσία της συγκεκριμένης γραμμής. Το πρόβλημα δε θα επιλυθεί με την επιβολή προστίμου. Κάθε ναυτιλιακή εταιρεία οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες της. Μόνη λύση είναι η αφαίρεση της άδειας από τη στιγμή που αθετούνται οι συμβατικές υποχρεώσεις έκαστης εταιρείας.
Τελευταία στιγμή ζητήθηκε η 10μερη παράταση της δίμηνης ακινησίας του σκάφους “Άγιος Παντελεήμονας”, αυτό όμως σημαίνει ότι άμεσα θα πρέπει να αποκατασταθεί η ομαλή συγκοινωνία είτε από την ίδια εταιρεία είτε από τις λοιπές. Δεν είναι δυνατόν όταν χαλά ένα πλοίο να μένει νεκρή η πορθμειακή γραμμή. Η ευθύνη πρωτίστως ανήκει στην ΑΝΕΘ κι αφού αδυνατεί να καλύψει το κενό τότε το υπουργείο ναυτιλίας οφείλει να υποχρεώσει τις άλλες δύο εταιρείες να καλύψουν τη συγκοινωνία του μεσοδιαστήματος. Ας κατανοήσουν οι πάντες ότι στόχος των ναυτιλιακών εταιρειών μετά την απαξίωση της γραμμής Καβάλας – Πρίνου είναι η πλήρης παύση των δρομολογίων. Ας αναλάβει επιτέλους το υπουργείο και οι κυβερνητικοί βουλευτές τις ευθύνες τους έναντι της τοπικής κοινωνίας».