Στο ραδιόφωνο της ΠΡΩΙΝΗΣ μίλησε χθες ο διοικητής του νοσοκομείου Καβάλας Τάσος Κρασαββόγλου όπου κλήθηκε να απαντήσει σε εύλογα ερωτήματα σχετικά με το περιστατικό συμπολίτη, κατοίκου Παληού, ο οποίος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο το περασμένο Σάββατο έπειτα από διπλό δάγκωμα οχιάς. Όπως αναφέρουν οι συγγενείς του, το νοσοκομείο Καβάλας όπου παρέμεινε για περισσότερες από πέντε ώρες, δε διέθετε αντιοφικό ορό, με αποτέλεσμα ο 60χρονος να μεταφερθεί στο νοσοκομείο Αλεξανδρουπόλεως όπου τελικά του χορηγήθηκε ο ορός κι έτσι σώθηκε.
Για ποιο λόγο στο νοσοκομείο Καβάλας ο συγκεκριμένος ορός δε βρισκόταν διαθέσιμος, ήταν ένα από τα ερωτήματα στα οποία κλήθηκε να απαντήσει ο Τάσος Καρασαββόγλου. Χωρίς να επεκταθεί σε λεπτομέρειες, χαρακτήρισε τη στιγμή άτυχη, ενώ στο τέλος των δηλώσεών του ζήτησε ακόμη και συγνώμη. Παραδέχθηκε ότι μία φαρμακοποιός του νοσοκομείου δεν επαρκεί. Δεν είναι δυνατόν, είπε ο διοικητής, να εφημερεύει στο νοσοκομείο όλες τις ημέρες του μήνα.
Την επίμαχη περίοδο αναζητήθηκε ο αντιδοφικός ορός αλλά δε βρέθηκε και όπως μάθαμε όσοι αναζήτησαν στο φαρμακείο του νοσοκομείου τον ορό που μάλλον υπήρχε, δεν κατάφεραν να τον εντοπίσουν και κατ’ επέκταση να τον χρησιμοποιήσουν. Οι δηλώσεις του κ. Καρασαββόγλου είναι οι ακόλουθες:
«Ο πολίτης ήρθε πράγματι στο νοσοκομείο της Καβάλας κι εμείς οφείλαμε να του παράσχουμε τον αντιοφικό ορό. Αυτό που συνέβη ήταν ότι εκείνη την ημέρα αντιμετωπίζαμε μια δυσκολία να εντοπίσουμε τη φαρμακοποιό, διότι ήταν Σάββατο και η εργαζόμενη δεν εφημέρευε. Στην προσπάθειά μας να αναζητήσουμε και να εντοπίσουμε τον αντιοφικό ορό στο φαρμακείο δεν τα καταφέραμε, αφού δεν μπορέσαμε να επικοινωνήσουμε με τη φαρμακοποιό.
Επειδή το περιστατικό δε θα έπρεπε να καθυστερήσει περισσότερο έπρεπε να το αντιμετωπίσουμε άλλως πως, γι’ αυτό και στείλαμε τον πολίτη με συνοδεία γιατρού στο νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης. Σίγουρα ήταν μια άτυχη στιγμή για εμάς, εμείς ωστόσο αντιμετωπίσαμε ως οφείλαμε το περιστατικό, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια του πολίτη. Η μεταφορά του ασθενή έπρεπε να γίνει στο νοσοκομείο Αλεξανδρουπόλεως, αφού τα νοσηλευτικά ιδρύματα της Ξάνθης και της Κομοτηνής δε διαθέτουν αντιοφικό ορό.
Όταν καταφέραμε να επικοινωνήσουμε με τη φαρμακοποιό μάθαμε ότι στο φαρμακείο υπήρχε πράγματι αντιοφικός ορός αλλά δε γνωρίζαμε που ακριβώς βρισκόταν. Καμία συνέπεια δεν υπάρχει φυσικά για τη φαρμακοποιό, αφού τη συγκεκριμένη ημέρα δεν εφημέρευε, αλλά το συγκεκριμένο θέμα πρέπει να το εξετάσουμε μεταξύ μας.
Εάν κάποιο έκτακτο περιστατικό συμβεί κατά τη διάρκεια της νύχτας θα πρέπει να ανοίξουμε το φαρμακείο και να αναζητήσουμε το κατάλληλο φάρμακο προκειμένου να το χορηγήσουμε στον ασθενή. Το πρόβλημά μας αφορά στη μία και μόνη φαρμακοποιό του νοσοκομείου, η οποία αυτονόητα δεν μπορεί να καλύψει κάθε περιστατικό και ούτε μπορεί να εφημερεύει κάθε ημέρα του μήνα. Ο νόμος της δίνει τη δυνατότητα να εφημερεύει ένδεκα ημέρες από τις τριάντα του μήνα. Εάν διαθέταμε επιπλέον φαρμακοποιούς τότε θα μοιράζαμε τις υπόλοιπες ημέρες σε εφημερίες.
Από την πλευρά μας είναι ισχυρότατες οι πιέσεις που ασκούμε προκειμένου να εξασφαλίσουμε επιπλέον φαρμακοποιούς. Υπήρχε ένας ακόμη που όμως αποχώρησε τον περασμένο Οκτώβριο καλύπτοντας τακτική οργανική θέση στη Θεσσαλονίκη. Γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να απομείνει το νοσοκομείο της Καβάλας με μία μόνο φαρμακοποιό. Οι συνθήκες είναι δύσκολες και οι απαιτήσεις αυξημένες, είναι ωστόσο αδύνατο ένα μόνο άτομο να ανταποκριθεί στα πάντα.
Πάντως, εμείς παραγγείλαμε επιπλέον αντιοφικού ορούς για κάποια άλλα νοσοκομεία ή ακόμη και για κέντρα υγείας που ίσως χρειαστούν το σκεύασμα. Σίγουρη ήταν μια άτυχη στιγμή και ζητούμε συγνώμη από όλους».