Ο δικηγόρος Καβάλας και πρώην πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου κ. Θανάσης Αθανασίου (φωτογραφία) παρουσιάζει το απόγευμα τον δεύτερο του απολογισμό.
Ως Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης στο Δήμο Καβάλας, παρουσιάζει σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την έκθεση του επί των θεμάτων που τον απασχόλησαν το 2021. Ο ίδιος σημειώνει ότι τα προβλήματα που τέθηκαν υπόψη του ήταν σαφώς περισσότερα σε σχέση με το 2020. Ποικίλα παράπονα, καταγγελίες και διαμαρτυρίες. Κυρίως πολιτών.
Πιο σπάνια επιχειρήσεων. Διαβεβαιώνει ότι ασχολήθηκε με όλα. Ενημερώνει αναλυτικά για το περιεχόμενο των αναφορών (γραπτών και προφορικών), κάνει παρατηρήσεις και φυσικά ζητά έναν δικό του χώρο στο Δημαρχείο αλλά και προβολή της λειτουργίας του θεσμού ώστε να τον μάθουν ακόμη περισσότεροι συμπολίτες.
Έκθεση 50 σελίδων
Οι δημοτικοί σύμβουλοι έχουν λάβει ήδη την έκθεση 50 σελίδων ως προς τον απολογισμό του 2021. Μεταξύ πολλών άλλων, η έκθεση περιλαμβάνει τα εξής:
*Στην δεύτερη χρονιά εφαρμογής του ο Θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης στον Δήμο Καβάλας αντιμετώπισε το συνολικά κρατούν δυσμενές κλίμα (λόγω πανδημίας), με όλες τις συνακόλουθες για την άνδρωση του Θεσμού αυτού αρνητικές συνέπειες. Παρ’ όλα αυτά, σε όλη αυτήν την χρονική περίοδο καταβλήθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης του Δήμου Καβάλας να ανταποκρίνεται άμεσα σε κάθε περίπτωση κατά την οποία οποιοσδήποτε Δημότης της Καβάλας ή εκπρόσωπος Επιχείρησης με έδρα την Καβάλα επικοινώνησε μαζί του είτε τηλεφωνικά είτε ηλεκτρονικά είτε διά ζώσης. Δεν αποτελεί ούτε υπερβολή αλλά ούτε και μεγαλοστομία αν λεχθεί ότι δεν υπήρξε ούτε μία περίπτωση σε όλο το 2021 έτους υποβολής αιτήματος ή αναφοράς Δημότη, οποιασδήποτε μορφής, στην οποία ο Συμπαραστάτης δεν ανταποκρίθηκε είτε ακαριαία είτε εντός ολίγων ωρών.
*Μέχρι σήμερα και παρά τις αλλεπάλληλες αναφορές και οχλήσεις του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης Δήμου Καβάλας, το θέμα της δημιουργίας γραφείου του Συμπαραστάτη μέσα στο Δημαρχιακό Μέγαρο και σε κάθε περίπτωση εγγύς των Δημοτικών Υπηρεσιών, ατυχώς παραμένει χωρίς λύση.
*Για την περαιτέρω προβολή του Θεσμού, έχει επιλεγεί και σύντομα αναμένεται η υλοποίηση της αποστολής ενημερωτικού υλικού για τον Θεσμό του Συμπαραστάτη μαζί με τους λογαριασμούς της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. σε όλους τους καταναλωτές της.
*Κατά το διάστημα από 1η Ιανουαρίου – 31 Δεκεμβρίου 2021, που καλύπτεται με την παρούσα Έκθεση, ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης Δήμου Καβάλας δέχθηκε είκοσι (20) έγγραφες αναφορές – καταγγελίες. Επίσης υποβλήθηκαν πενήντα εννέα (59) προφορικές (είτε διά ζώσης είτε τηλεφωνικές) καταγγελίες-αναφορές, οι οποίες στο μεγαλύτερο μέρος τους οδηγήθηκαν σε άμεση επίλυση, μέσω τηλεφωνικής και ηλεκτρονικής επικοινωνίας – παρεμβάσεως του Γραφείου του Συμπαραστάτη του Δημότη προς τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου. Σημειώνεται ότι σε εννέα (9) εκ των ως άνω έγγραφων καταγγελιών και σε δεκατρείς (13) εκ των προφορικών καταγγελιών, οι οποίες στο σύνολό τους ελέγχθηκαν διεξοδικά, δεν δόθηκε συνέχεια λόγω πλήρους ελλείψεως αρμοδιότητας του Συμπαραστάτη.
*Κατά το 2020 έτος ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης στον Δήμο Καβάλας διαχειρίστηκε 9 έγγραφες αναφορές και 22 προφορικές. Κατά το 2021 έτος ο Συμπαραστάτης του Δημότη διαχειρίστηκε 20 έγγραφες αναφορές και 59 προφορικές. Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι η ποσοστιαία αύξηση μεταξύ των ετών 2020 και 2021 ανέρχεται σε 122% για τις έγγραφες αναφορές και σε 170% για τις προφορικές. Μπορεί η λειτουργία του Θεσμού του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης στον Δήμο Καβάλας να μετρά περίπου δύο χρόνια ζωής, αλλά από τα παραπάνω στοιχεία, με σχετική ασφάλεια, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα και υπό τις κρατούσες δυσμενείς συνθήκες φαίνεται ότι ο Θεσμός του Συμπαραστάτη στον Δήμο Καβάλας τείνει να γίνει, μέρα με την ημέρα, αποδεκτός σε ολοένα διευρυνόμενο αριθμό Δημοτών, οι οποίοι καταφεύγουν σε αυτόν για την επίλυση προβλημάτων τους που ανακύπτουν από την σχέση τους με τον Δήμο Καβάλας. Το ότι κάποια από τα θέματα που θίγονται δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Συμπαραστάτη είναι απολύτως ευεξήγητο, αφού, ακόμη και οι Δημότες που γνωρίζουν την ύπαρξη και την λειτουργία αυτού του Θεσμού, στην πλειοψηφία τους δεν γνωρίζουν ή δεν μπορούν να διακρίνουν ευχερώς το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του. Σε κάθε περίπτωση ακόμη και εξ αφορμής τέτοιων αναφορών, οι οποίες εξετάσθηκαν στην ουσία τους, παρέχονται συστάσεις στις αρμόδιες Υπηρεσίες.
*Η στόχευση για την χρονική περίοδο του 2022 έτους κατευθύνεται στην εξυπηρέτηση ακόμη μεγαλύτερου αριθμού Δημοτών, στην αμεσότητα της ανταπόκρισης και στην σύντμηση ακόμη περισσότερο του χρόνου ανταπόκρισης και τέλος στην επίτευξη ουσιαστικών – αποτελεσματικών παρεμβάσεων διαμεσολαβητικών προς επίλυση των ανακυπτόντων προβλημάτων και θιγομένων θεμάτων. Στοιχεία τα οποία θα μπορούσαν καθοριστικά να συμβάλλουν προς αυτήν την κατεύθυνση: η οργάνωση και λειτουργία του γραφείου του Συμπαραστάτη εγγύς του Δημαρχιακού Κτιρίου αλλά και η προβολή του Θεσμού στο ευρύτερο κοινωνικό πεδίο, σε συνδυασμό πάντοτε, αν όχι πρωτίστως, με την παράλληλη και ανάλογη ανταπόκριση των Υπηρεσιών του Δήμου, οι περισσότερες των οποίων ανταποκρίνονται άμεσα ή σχετικά άμεσα στα μέχρι σήμερον αιτήματα ενημέρωσης επί των ανακυπτόντων θεμάτων και στις εν συνεχεία προτεινόμενες λύσεις, εξαιρουμένης αυτής της πρακτικής του Τμήματος των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Καβάλας, η ανταπόκριση του οποίου είναι πλημμελής έως και ανύπαρκτη, ορισμένες φορές. Φωτεινή εξαίρεση του Τμήματος αυτού το Τμήμα της Πολεοδομίας και Πολεοδομικών Εφαρμογών Καβάλας, το οποίο ανταποκρίθηκε με χαρακτηριστική ταχύτητα και αποτελεσματικότητα όσες φορές χρειάσθηκε η συνδρομή του.
*Θα αποτελούσε ενδεχομένως παράλειψή μου αν δεν υπογράμμιζα στο σημείο αυτό και την ιδιαίτερη αμεσότητα ανταποκρίσεως και συνεργασίας με τον Συμπαραστάτη της Διοίκησης της Δ.Ε.Υ.Α. Καβάλας, της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου Καβάλας και του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» όπως επίσης και την διάθεση συνεργασίας και ανταπόκριση από την Γενική Γραμματέα του Δήμου Καβάλας.