Dark Mode Light Mode

Τα σχέδια του ΟΛΚ για το λιμάνι της Ιχθυόσκαλας  (φωτογραφία)

Δύο ημέρες βρίσκονταν στην Αθήνα ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας Χρήστος Ηλιάδης. Μαζί με τον διευθυντή των υπηρεσιών του ΟΛΚ Μηνά Τάτση παρακολούθησαν ημερίδα με θέμα τη συνεργασία εμπορευματικών κέντρων και λιμανιών. Η ημερίδα οργανώθηκε από τη γενική γραμματεία λιμένων και τον επιμελητηριακό σύνδεσμο μεταφορών.

Ευκαιρίας δοθείσης, ο πρόεδρος του ΟΛΚ συνέχισε τις προσπάθειές του προκειμένου να προωθηθεί και να ωριμάσει το φιλόδοξο αναπτυξιακό σχέδιο που αφορά κυρίως στο επιβατικό λιμάνι της πόλης. Διάφορες πρωτοβουλίες οδηγούν σε αργά αλλά σταθερά βήματα προκειμένου να οριστικοποιηθούν και στη συνέχεια να αναζητήσουν πηγές χρηματοδότησης από διάφορα προγράμματα, ακόμη και από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Τον τρέχοντα μήνα ο ΟΛΚ αναμένει το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του υπουργείου ναυτιλίας μέσω του οποίου θα χρηματοδοτήσει τα έργα στην ιχθυόσκαλα, την πρώτη φάση των έργων που αναφέρεται στη μελέτη αυτών. Προμελέτη υπάρχει ήδη στο γραφείο του Χρήστου Ηλιάδη, ένα μέρος της οποία φωτογραφίσαμε και δημοσιεύουμε. Φαίνεται η όψη που θα αποκτήσει το λιμάνι της ιχθυόσκαλας. Πρόθεση του Οργανισμού είναι να αναβαθμιστεί και να μεγαλώσει προκειμένου στο συγκεκριμένο λιμάνι να δένουν όλα τα αλιευτικά σκάφη που σήμερα εξυπηρετούνται στο επιβατικό λιμάνι της πόλης.

Με τη μεταφορά των αλιευτικών σκαφών στο λιμάνι της ιχθυόσκαλας, όπου θα παραμένουν όταν δεν εργάζονται, θα δημιουργηθεί επιπλέον χώρος στο κεντρικό καβαλιώτικο λιμάνι για επιπλέον πλωτές εξέδρες. Ο ΟΛΚ έχει στη διάθεσή του προμελέτη των έργων που προγραμματίζει και θέλει να ωριμάσει στο λιμάνι της ιχθυόσκαλας. Οι οριστικές μελέτες θα χρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Προβλέπουν έργα όπως επέκταση του κρηπιδώματος έως το «Μύλου Μώλος», επέκταση του προσήνεμου μώλου για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια στη λιμενολεκάνη. Σε γενικές γραμμές, ο ΟΛΚ οραματίζεται ένα μεγαλύτερο και σύγχρονο λιμάνι στην περιοχή της ιχθυόσκαλας που θα φιλοξενεί πάσης φύσεως αλιευτικά σκάφη.

Επίσης, ολοκληρώθηκε μελετητικά εξασφαλίζοντας τις προβλεπόμενες άδειες το μεγάλο έργο του ΒΑΑ, με προϋπολογισμό 1.500.000 ευρώ που θα εκτελεστεί με τη βοήθεια της περιφέρεια ΑΜΘ. Γι’ αυτό και αναμένεται τις επόμενες ημέρες στην Καβάλα ο περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος, ώστε να υπογραφεί η προγραμματική σύμβαση. Το έργο προβλέπει επέκταση του ηλεκτροφωτισμού, των ηλεκτροδοτήσεων, αλλαγή δαπέδων, τοποθέτηση προσκρουστήρων.

Άλλες πρωτοβουλίες που αναπτύσσει ο ΟΛΚ αφορούν στο έργο ανάπλασης της παραλιακής περιοχής από την οδό Εθνικής Αντιστάσεως και Αβέρωφ προς την οδό Αβέρωφ. Το συγκεκριμένο έργο είναι ώριμο και πρέπει να εξασφαλισθεί χρηματοδότηση. Δεν αποκλείεται το ποσό να προέλθει και πάλι από την περιφέρεια ΑΜΘ.

Τέλος, την 31η Δεκεμβρίου 2018 θα ολοκληρωθεί το έργο στο λιμάνι Φίλιππος Β’ και αφορά στην επέκταση των κρηπιδωμάτων. Το έργο αυτό που καθυστέρησε αρκετά χρόνια θα διευρύνει το εμπορικό λιμάνι ώστε να είναι περισσότερο ελκυστικό σε όσους ενδιαφερθούν για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης, μέσω του προωθούμενου από το κράτος τρόπου των υποπαραχωρήσεων.

Ο ΟΛΚ εμφανίζεται σίγουρος ότι θα υπάρξουν ενδιαφερόμενοι όταν θα φτάσει ο χρόνος ιδιωτικοποίησης του εμπορικού λιμανιού. Ωστόσο η διαδικασία ιδιωτικοποίησης με υποπαραχώρηση δεν θα είναι απλή. Είναι πιθανό να ολοκληρωθεί το 2019 αλλά θα εξελιχθεί με πολλά διαφορετικά στάδια.

 

Προηγούμενο άρθρο

«Να προχωρήσουμε μαζί» ζητά από το Επιμελητήριο ο Α. Καραγιαννίδης

Επόμενο άρθρο

Το «Ποτάμι» έχει συνέδριο, η Καβάλα θα απουσιάζει