Ο πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών Ταξί Ν. Καβάλας κ. Χρήστος Ιωαννίδης μίλησε χθες στην Πρωινή.
Για την κίνηση το τριήμερο της Κ. Δευτέρας, για τα έργα στους δρόμους και τα τεράστια προβλήματα που προκαλούν. Στο τέλος συμφώνησε ότι σταδιακά τα Ταξί της Καβάλας έχουν τα περισσότερα άσπρο χρώμα. Ελάχιστα παρέμειναν στο πορτοκαλί. Σύντομα θα αλλάξουν και αυτά το χρώμα τους. Θυμήθηκε τη διαδικασία της απόφασης για το πορτοκαλί χρώμα και της επόμενης απόφασης (το 2009) για το άσπρο χρώμα.
Η συνέντευξη
Ερ: Πείτε μας τη δική σας εικόνα και εντύπωση για την κίνηση στην πόλη το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Αυξήθηκε η δουλειά των ταξί; Πως κάνετε τον απολογισμό του τριημέρου;
Απ: Σε πρώτη φάση θέλω να συλλυπηθώ τις οικογένειες των νεκρών από το δυστύχημα στα Τέμπη. Τόσο άδικα έφυγαν… Είτε από αμέλεια, είτε από απερισκεψία κάποιων. Στην ερώτηση σας τώρα. Το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας δεν είχαμε κάποια οφέλη εμείς σαν πόλη. Ήμασταν πολύ ήσυχα, ειδικά στο δικό μας κομμάτι, το κομμάτι της μεταφοράς με ταξί. Όλος ο κόσμος είχε φύγει με το υπεραστικό ΚΤΕΛ για τη Ξάνθη. Εννοείται ότι για τα νέα παιδιά είναι δύσκολο να ξεκινήσουνε και να πάνε με ένα ταξί στη Ξάνθη. Είναι μεγάλο το κόστος. Οπότε πάνε με το εισιτήριο του λεωφορείου.
Ερ: Είδατε ξένους ανθρώπους να περπατούν; Να πηγαίνουν στα ξενοδοχεία, στα Airbnb;
Απ: Η εστίαση δούλεψε πάρα πολύ καλά απ’ ότι παρατηρούσαμε. Τα ξενοδοχεία και τα Airbnb ήταν όλα γεμάτα. Ο τελικός προορισμός τους όμως ήταν προς τη Ξάνθη, όχι προς την Καβάλα. Και αυτοί που περπατούσαν μέσα στην πόλη, ήταν πάρα λίγοι. Από φίλους που γνωρίζω, η Ξάνθη… «βούλιαξε». Όλος ο κόσμος ήταν συγκεντρωμένος στη Ξάνθη.
Ερ: Είδατε Βαλκάνιους; Ρουμάνους, Βούλγαρους, Τούρκους ή περισσότερο είδατε Έλληνες;
Απ: Βούλγαρους είδαμε αλλά με συναδέλφους που μίλησα στη Ξάνθη, εκεί είχαν και Βούλγαρους, και Ρουμάνους και Τούρκους. Μέσα από την πόλη μας ήταν πολύ μικρά τα ποσοστά που περάσανε. Στην ουσία ήρθαν για να μείνουνε, να κοιμηθούνε και να πάνε για διασκέδαση στη Ξάνθη.
Ερ: Με τα έργα τι γίνεται; Η βροχή έκανε την κατάσταση πιο δύσκολη;
Απ: Δυστυχώς παρατηρούμε ότι υπάρχει μια αμέλεια, δεν υπάρχει αρχή και τέλος σε αυτό το πράγμα. Μου είπε συνάδελφος, ότι ΙΧ «βούλιαξε» στη Φιλικής Εταιρείας, κοντά στο Διοικητήριο. Βούλιαξε το οδόστρωμα, καινούριο οδόστρωμα με καινούριο τάπητα.
Δυστυχώς υπάρχουν κακοτεχνίες, σακατεύουμε τα αυτοκίνητα μας, τουλάχιστον εμείς οι επαγγελματίες. Όταν βρέχει είναι χειρότερα. Προσπαθούμε να αποφύγουμε τις λακκούβες, καταστρέφουμε τα λάστιχα μας, κακοποιούμε τα αμορτισέρ και ότι υπάρχει στο μπροστινό σύστημα. Σε κάποια φάση ότι θα αρχίσουν να γίνονται οι ζημιές, εμάς ποιος θα μας αποζημιώσει;
Ερ: Μήπως πρέπει να κινηθείτε νομικά; Μπορεί να γίνει αυτό το πράγμα; Μπορεί να το εξετάσει κάποιος δικηγόρος; Η αποκατάσταση του οδοστρώματος δεν γίνεται αμέσως όπως είναι υποχρεωτικό.
Απ: Όλα είναι πρόχειρα, όλα είναι στο πόδι. Αν παρατηρήσετε ρίχνουν λίγο χαλίκι, λίγο «μύξα» για να φανεί ότι είναι πίσσα και έτσι πολύ γρήγορα υπάρχει η φθορά. Το χειρότερο είναι ότι αυτή η φθορά που υπάρχει από το αμμοχάλικο, είναι επικίνδυνη. Και τα παιδιά να πέσουν και οι μεγάλοι σε ηλικία και οι γυναίκες. Τα μηχανάκια φρενάρουν εδώ και σταματάνε…απέναντι. Θα γίνει κάποιο ατύχημα και δεν θα μπορούνε να πούνε ότι τρέχαμε. Πως τρέχαμε; Αφού κάτω όλος ο τάπητας είναι διαλυμένος.
Ερ: Ο Θεός μας φύλαξε τόσους μήνες και δεν είχαμε κάτι κακό, κάτι χειρότερο.
Απ: Ακριβώς. Πολύ σωστά λέτε ότι ο Θεός μας φύλαξε να μην γίνει κάτι κακό. Πρέπει οι υπεύθυνοι του έργου αλλά και του Δήμου, να συνετιστούνε και να μπει μια τάξη, μια πειθαρχία. Δε γίνεται αυτό το πράγμα. Αν συνεχιστεί, εμείς θα απευθυνθούμε στην Τροχαία.
Ερ: Παρατηρούμε ότι τα περισσότερα ταξί στην Καβάλα είναι πλέον άσπρα. Θέλουμε να μας διηγηθείτε αυτή την ιστορία αφού κάποτε όλα τα ταξί στην Καβάλα ήταν πορτοκαλί. Γιατί έγιναν πορτοκαλί και πως στη συνέχεια τα περισσότερα έγιναν άσπρου χρώματος;
Απ: Στις αρχές της δεκαετίας του `80 έγινε η αλλαγή χρώματος από γκρι σε πορτοκαλί. Όταν πρόεδρος του σωματείου μας ήταν ο Σαραϊδάρης. Το γκρι ήταν το κλασσικό χρώμα. Το πορτοκαλί ένα ουδέτερο χρώμα. Αποφασίστηκε το πορτοκαλί για να ξεχωρίζει η Καβάλα χρωματικά με βάση τις άλλες επαρχιακές πόλεις. Στην πορεία πάρθηκε μια νέα απόφαση το Μάρτιο του 2009 σε μια γενική συνέλευση μας. Να αλλάξει το πορτοκαλί σε άσπρο. Αν θυμάστε όταν έγινε η Ολυμπιάδα της Αθήνας δοθήκανε κάποια αυτοκίνητα με επιδότηση προς αντικατάσταση του στόλου. Κάποια από τα ταξί που αποσύρονταν από Αθήνα και Θεσσαλονίκη (οι συνάδελφοι αγόραζαν καινούργια με την επιδότηση) ερχότανε τότε να δουλέψουν στην Καβάλα με κίτρινο χρώμα, με μπλε χρώμα. Εμείς έπρεπε να αλλάξουμε το χρώμα τους αν και ήταν καινούριο το αυτοκίνητο. Πάρθηκε μια απόφαση το Μάρτιο του 2009 και ένας λόγος ήταν ότι σχεδόν όλες οι εταιρείες αρχικά βγάζουν όλα τα αυτοκίνητα τους σε χρώμα άσπρο. Είναι ένα χρώμα πολύ καλό για το καλοκαίρι. Είναι δροσερό χρώμα. Εκτός των άλλων στη βαφή του είναι ένα πιο εύκολο χρώμα αλλά και πιο φτηνό. Οπότε το 2009 πάρθηκε η απόφαση να είναι όλα άσπρα τα ταξί. Το ίδιο έγινε και σε άλλους νομούς. Η απόφαση της Καβάλας μεταφέρθηκε και σε άλλους όμορους νομούς. Στην Κομοτηνή από μπορντό έγιναν άσπρα, στη Ξάνθη, στη Δράμα αλλά και στις Σέρρες ακόμη γίνεται αντικατάσταση χρώματος και όλα γίνονται άσπρα.
Ερ: Από το 2009 όπου σιγά-σιγά τα ταξί από πορτοκαλί βάφτηκαν άσπρα, φτάσαμε το 2023 όπου πλέον τα περισσότερα ταξί στην Καβάλα, είναι άσπρα. Πορτοκαλί πόσα έμειναν να κυκλοφορούν;
Απ: Ελάχιστα. Τα τελευταία είναι γηραιά, είναι βέβαια σε καλή κατάσταση, άψογη. Οι συνάδελφοι τα προσέχουν τα αυτοκίνητα τους αλλά πλέον ήρθε η χρονική περίοδος για να γίνει η αντικατάσταση και του χρώματος. Μέχρι του χρόνου όλος ο στόλος θα είναι με καινούρια, σύγχρονα αυτοκίνητα και όλα άσπρα.
Ερ: Πόσα είναι τα ταξί στην Καβάλα;
Απ: Αυτή τη στιγμή ενεργά είναι 181 ταξί από τις 184 άδειες που έχουμε.