Dark Mode Light Mode

Τελειώνει τον Δεκέμβρη, μετά από 20 χρόνια, το έργο στο νέο λιμάνι

Ολοκληρώνεται ως το τέλος του έτους ένα έργο που έχει ιστορία 20 χρόνων κι εκτελείται στο νέο λιμάνι προκειμένου να αυξήσει τα κρηπιδώματα του. Το έργο θα τελειώσει με την δουλειά της εταιρίας ΕΛΙΚΑ ΑΤΕ αν και το 1998 που άρχισε ανάδοχος εταιρία της Μηχανικής. Σε αυτά τα 20 χρόνια μεσολάβησαν πολλά. Ατυχή γεγονότα. Εταιρίες άρχιζαν και εγκατέλειπαν το έργο λόγω οικονομικών προβλημάτων, τα Υπουργεία αργούσαν να επιλέξουν μέσω νέας διαδικασίας τον επόμενο ανάδοχο. Ακόμη και ατυχήματα έγιναν στην ίδια περιοχή, όλοι θυμούνται ότι ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του καθώς το φορτηγό που οδηγούσε βρέθηκε στη θάλασσα. Με λίγα λόγια το συγκεκριμένο έργο είναι μια πονεμένη ιστορία. Και για αυτές ωστόσο υπάρχει κάποτε το τέλος. Ο ΟΛΚ πίστευε ότι το έργο μπορούσε να τελειώσει το Φθινόπωρο. Όμως η τελική παράταση που δόθηκε στην εταιρία αναφέρεται στον προσεχή Δεκέμβρη.

Τα επιπλέον κρηπιδώματα εξασφαλίζονται μέσω Κεσόν, τα οποία κατασκευάζονται στο σημείο και μετά ποντίζονται στη θάλασσα. Έμειναν να κατασκευαστούν τα τελευταία Κεσόν και μετά θα βυθιστούν στη θάλασσα ώστε από αυτά να αρχίζει ο ωφέλιμος χώρος των κρηπιδωμάτων. Ο ΟΛΚ θεωρεί ότι η ολοκλήρωση του έργου θα δώσει νέα προοπτική στο νέο λιμάνι. Ίσως γίνει αφορμή για ιδιωτικοποίηση του αλλά κι αυτό αν γίνει με σωστούς όρους δεν θα είναι κακό νέο.

Τελειώνει εντός του έτους το έργο στο νέο λιμάνι

Εντός του έτους θα ολοκληρωθεί ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο για το εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος Β’». Πρόκειται για έργο που εκτελεί η εταιρεία ΕΛΙΚΑ το οποίο άρχισε το 1998. Δεν είναι περίεργο που το έργο επέκτασης των κρηπιδωμάτων καθυστέρησε τόσο πολύ. Μεσολάβησαν πολλές διαδικασίες και πολλές εταιρείες. Για παράδειγμα, η πρώτη εταιρεία, η ΜΗΧΑΝΙΚΗ, εγκατέλειψε το έργο ενώ υπήρξαν και αστοχίες.

Τώρα η εταιρεία ΕΛΙΚΑ εργάζεται συστηματικά κι έχει υποσχεθεί την παράδοση του ολοκληρωμένου έργου στο τέλος του έτους. Η ιστοσελίδα του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας αναφέρει ότι με την ολοκλήρωση επέκτασης των κρηπιδωμάτων, το εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος Β’»  θα διαθέτει κρηπιδώματα μήκους 910 μέτρων, βάθους έως και 12 μέτρων και χώρο διαχείρισης αποθήκευσης φορτίων 130.000 τετραγωνικών μέτρων. Υπήρξε μάλιστα σχεδιασμός οι εργασίες να τελειώσουν το φθινόπωρο, ωστόσο φαίνεται ότι θα αποπερατωθούν στο τέλος του έτους.

Πολλοί λένε ότι όταν θα ολοκληρωθεί και αυτό το έργο στο λιμάνι «Φίλιππος Β’» τότε ο χώρος θα είναι έτοιμος προς ιδιωτικοποίηση. Ακόμη κι αν ισχύει το συγκεκριμένο σενάριο θα είναι προς όφελος της τοπικής οικονομίας, αφού θα γίνει με διαφορετικούς όρους από ότι συνήθως.

Αυτή την περίοδο από το καβαλιώτικο λιμάνι «Φίλιππος Β’» εξάγεται μάρμαρο της εταιρείας Παυλίδη, ποσότητα περίπου δέκα χιλιάδων τόνων, με προορισμό το λιμάνι της Αλγερίας. Ένα καινούργιο πλοίο εξυπηρετείται στο «Φίλιππος Β’» και πρόκειται για το προμηθευτικό ρυμουλκό του ρουμάνικου γεωτρύπανου, που έφθασε στις 14 Ιουλίου. Για τις ανάγκες των εργασιών της Ενεργειακής Αιγαίου η εταιρεία μίσθωσε κρηπίδωμα 900 τ.μ. καθώς όλα όσα θα γίνουν στον κόλπο της Καβάλας (κατασκευή νέας εξέδρας και κυρίως γεωτρήσεις), θα αρχίσουν από το συγκεκριμένο λιμάνι, όπου θα είναι το ορμητήριο της τοπικής και ιδιαίτερα δραστήριας εταιρείας.

 

******

Προηγούμενο άρθρο

Έγιναν πολλά στην Παναγία εκτός από αντικατάσταση λαμπτήρων

Επόμενο άρθρο

«Όλοι ρωτούν πότε θα αρχίσουμε δρομολόγια»