Dark Mode Light Mode

Τεστ στην Αθήνα για την επανέναρξη των εξετάσεων υποψήφιων οδηγών

Από το τέλος Σεπτέμβρη έχουν να γίνουν πρακτικές εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης στην Καβάλα. Η πρόβλεψη παραμένει απαισιόδοξη αφού αναφέρεται σε επόμενες εξετάσεις που θα γίνουν με το νέο έτος! Τη Δευτέρα παρά ταύτα θα γίνει στην Αθήνα ένα τεστ. Στηριγμένο σε πρωτοβουλία της κ. Δούρου. Η Περιφερειάρχης Αττικής καλεί τους εξεταστές να επανέλθουν στις εξετάσεις αρμοδιότητας τους (για υποψήφιους οδηγούς της πρωτεύουσας) από τι 1.30 το μεσημέρι. Δηλαδή εντός του ωραρίου τους. Αν το τεστ είναι πετυχημένο τότε οι εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών θα ζητήσουν να γίνει το ίδιο σε κάθε μια Περιφερειακή Ενότητα της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης. Την οριστική ωστόσο λύση θα δώσει το νομοσχέδιο που συνεχίζει να ετοιμάζει το Υπουργείο. Ο βουλευτής Καβάλας Νίκος Παναγιωτόπουλος έκανε ερώτηση για το πρόβλημα, μεταφέροντας τη συζήτηση στη Βουλή: Την επιτακτική ανάγκη της άμεσης αποκατάστασης της τακτικής διεξαγωγής των εξετάσεων υποψήφιων οδηγών σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, τονίζει ο βουλευτής Καβάλας και Τομεάρχης Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος στην ερώτησή του αναφέρεται στην εξαιρετικά προβληματική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί από την εδώ και μήνες αποχή των εξεταστών υποψήφιων οδηγών και τη μη διενέργεια εξετάσεων και στις μεγάλες και αδιαμφισβήτητες ευθύνες της κυβέρνησης. Κάνει λόγο για άστοχους και πρόχειρους κυβερνητικούς χειρισμούς που καταταλαιπωρούν χιλιάδες πολίτες και οδηγούν σε οικονομική καταστροφή τους επαγγελματίες ιδιοκτήτες σχολών οδηγών και εκπαιδευτών οδήγησης.

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει στον εμπαιγμό που υφίστανται οι ηλικιωμένοι οδηγοί άνω των 74 ετών που αναμένουν για την ανανέωση των διπλωμάτων τους και στα πολλά και σοβαρά ζητήματα που εγείρονται από την τροποποίηση του καθεστώτος ανανέωσης της άδειας οδήγησης , η οποία υποχρεώνει τους εν λόγω οδηγούς σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς και μάλιστα, χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

«Κύριε Υπουργέ,

Έκρυθμη και σχεδόν πια μη διαχειρίσιμη φαίνεται να είναι η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί από την εδώ και μήνες μη διενέργεια εξετάσεων για την απόκτηση αδειών οδήγησης σε όλες τις Περιφέρειας της χώρας.

Όπως είναι γνωστό, το σύστημα έχει παραλύσει από την αποχή των εξεταστών υποψηφίων οδηγών, κατά κύριο λόγο εξαιτίας της μη καταβολής έως σήμερα της σχετικής αποζημίωσης για τις εξετάσεις που διενεργήθηκαν εκτός ωραρίου εργασίας από 1/5/2018 έως και 28/9/2018. Τα νούμερα καταδεικνύουν μια πρωτοφανή κατάσταση, αφού στοιχεία αναφέρουν ότι σε αναμονή εξετάσεων και απονομή διπλώματος βρίσκονται περισσότεροι από 50.000 πολίτες, ενώ, πάνω από 17.000 άτομα άνω των 74 ετών περιμένουν για την ανανέωση των διπλωματών τους.

Οι ευθύνες της κυβέρνησης για την εν λόγω κατάσταση είναι πλέον μεγάλες και αδιαμφισβήτητες. Η προκλητική αναβλητικότητα και αφερεγγυότητα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών αναφορικά με την κατάθεση στη Βουλή του σχετικού νομοσχεδίου με τίτλο «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών και άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις» που εδώ και μήνες έχει εξαγγείλει και στο οποίο, διαβεβαιώνει ότι περιλαμβάνεται διάταξη που διευθετεί το ζήτημα της αναδρομικής καταβολής στους υπαλλήλους – εξεταστές υποψηφίων οδηγών της εκκρεμούσας αποζημίωσής τους, έχει πολλαπλές επιπτώσεις.

Όχι μόνο αποστερεί από τους εξεταστές εισόδημα δεδουλευμένων αποδοχών από παρασχεθείσα εργασία, αλλά επιπλέον καταταλαιπωρεί χιλιάδες πολίτες και οδηγεί σε οικονομική καταστροφή τους επαγγελματίες ιδιοκτήτες σχολών οδηγών και εκπαιδευτών οδήγησης, οι οποίοι βρίσκονται κυριολεκτικά σε απόγνωση.

Η παρελκυστική τακτική της συνεχούς χρονικής μετάθεσης του προβλήματος που είχε προκύψει από τη διακοπή της καταβολής της αποζημίωσης στους εξεταστές με το Ν.4354/2015 και προέβλεπε έναρξη ισχύος από 1/1/2016, καταδεικνύει ότι η κυβέρνηση αδυνατεί να επιδείξει σοβαρότητα και υπευθυνότητα για την διαχείριση του ζητήματος. Σημειώνεται ότι από το Φεβρουάριο του 2016 το αρμόδιο Υπουργείο είχε καταθέσει τροπολογία για την επίλυση του θέματος, στη συνέχεια την απέσυρε και με νομοθετική ρύθμιση μετέθεσε το πρόβλημα για τον Ιούνιο του 2017, έπειτα για τον Δεκέμβριο του 2017 και τελικά για τον Απρίλιο του 2018, όπου και εξήγγειλε την άμεση κατάθεση του προαναφερόμενου νομοσχεδίου που τόσο καιρό επεξεργαζόταν για την συνολική αλλαγή του τρόπου διεξαγωγής των εξετάσεων. Και παρότι  είχε διατυπωθεί η πρόβλεψη ότι το νέο σύστημα θα λειτουργούσε από την 1η Οκτωβρίου, έχουμε φτάσει στον Δεκέμβρη και ακόμα δεν έχει κατατεθεί τίποτα.

Ιδιοκτήτες Σχολών Οδηγών, εκπαιδευτές οδήγησης και εξεταστές υποψηφίων οδηγών κάνουν λόγο πια για ευτελή ομηρία και κατάφωρο εμπαιγμό από πλευράς της κυβέρνησης.

Ανάγκη ιδιαίτερης αναφοράς χρήζουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των σχολών οδηγών και των εκπαιδευτών οδήγησης, που έχει  υποστεί τεράστια απώλεια εισοδήματος, η οποία αγγίζει πια τα όρια της οικονομικής βιωσιμότητας. Είναι προφανές ότι αφού δεν πραγματοποιούνται μαθήματα, οι σχολές οδηγών δεν μπορούν να ανταποκριθούν ούτε καν στα λειτουργικά τους έξοδα. Παράλληλα, σοβαρές είναι οι επιπτώσεις και στους οδηγούς που για επαγγελματικούς λόγους επείγονται να αναβαθμίσουν την άδεια οδήγησής τους, αλλά και για όλους τους υποψήφιους εκπαιδευόμενους οδηγούς που αδυνατούν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία έκδοσης διπλώματος οδήγησης.

Ιδιαίτερα, δε, σε ότι αφορά στους ηλικιωμένους οδηγούς, ο εμπαιγμός φαίνεται να μην έχει τέλος. Η τροποποίηση του καθεστώτος ανανέωσης της άδειας οδήγησης για τους οδηγούς που έχουν συμπληρώσει το 74ο έτος της ηλικίας τους – αρχικά με το Ν.4530/2018 (βλ. άρθρο 65) και στη συνέχεια με την έκδοση στις 30/8/2018 της με Α.Π. Α3/64720/6117 Υπουργικής Απόφασης, στην οποία περιλαμβάνονται οι νέες διατάξεις που διέπουν τις διαδικασίες χορήγησης και ανανέωσης αδειών οδήγησης -, η οποία υποχρεώνει τους εν λόγω οδηγούς σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς και μάλιστα, χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή, εγείρει πολλά και σοβαρά ζητήματα. Ζητήματα που αφορούν στη διασφάλιση της διαφάνειας της εξέτασης, στον τρόπο προσδιορισμού του συγκεκριμένου ηλικιακού ορίου, στη συμβατότητα αυτής της υποχρέωσης με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, κ.ά. Ιδιαίτερα, η πρόβλεψη του άρθρου 8Α, παρ. 4, της προαναφερθείσας απόφασης, ότι η διενέργεια της εξέτασης δύναται να γίνει με «οποιοδήποτε όχημα της αντίστοιχης κατηγορίας», αρκεί αυτό να διαθέτει όλα τα έγγραφα για τη νόμιμη κυκλοφορία του, πέρα του ότι  εγείρει τεράστια ζητήματα για τη δημόσια ασφάλεια, καταδεικνύει την μεγάλη προχειρότητα των χειρισμών της κυβέρνησης, αφού στην πραγματικότητα δεν δύναται να εφαρμοστεί. Εάν έχει λήξει το δίπλωμα οδήγησης (όπως συμβαίνει δηλαδή σε χιλιάδες περιπτώσεις σήμερα αφού εδώ και μήνες δεν διενεργούνται εξετάσεις), το όχημα δεν δύναται να έχει ασφαλιστική κάλυψη, άρα δεν θα διαθέτει όλα τα έγγραφα για τη νόμιμη κυκλοφορία του, άρα δεν θα γίνεται να χρησιμοποιηθεί για τη διενέργεια της εξέτασης. Η προχειρότητα είναι παραπάνω από προφανής και δυστυχώς στα όρια της επικινδυνότητας.

Με δεδομένο τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός,

Τι προτίθεται να πράξει η κυβέρνηση για την άμεση διευθέτηση και αποκατάσταση της τακτικής διεξαγωγής των εξετάσεων υποψηφίων οδηγών σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας;

Προτίθεται να προβεί στην άμεση καταβολή των δεδουλευμένων στους εξεταστές υποψηφίων οδηγών, προκειμένου να εξομαλυνθεί η κατάσταση;

Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα κατάθεσης του σχετικού νομοσχεδίου από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών και σε ποιους λόγους οφείλεται η μεγάλη καθυστέρησή του, παρότι έχει εξαγγελθεί εδώ και μήνες;»

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Για ατύχημα μιλούν οι συνήγοροι υπεράσπισης του 17χρονου

Επόμενο άρθρο

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018