Εκπρόσωποι του δήμου Καβάλας πρόκειται να ταξιδέψουν εντός των ημερών στην Αθήνα προκειμένου να συνεχίσουν τη διαπραγμάτευση με την ΕΤΑΔ για την ακτή Καλαμίτσα, το παλιό δικαστήριο και το παλιό νοσοκομείο. Το πρωί της Δευτέρας, ο πρώην αντιδήμαρχος τεχνικών Θόδωρος Μουριάδης από τη ραδιοφωνική συχνότητα της ΠΡΩΙΝΗΣ παρατήρησε ότι το θέμα έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις παρά το γεγονός ότι μπορεί εύκολα να επιλυθεί.
«Δεν αντιλαμβάνομαι για ποιο λόγο το θέμα πήρε τέτοιες διαστάσεις αφού και το πρόστιμο μπορεί να τακτοποιηθεί βάσει του νόμου περί αυθαιρέτων, αλλά και το ποσό των 175.000 ευρώ που κατέβαλε η ΕΤΑΔ στο δήμο μπορεί να τακτοποιηθεί. Έτσι ώστε να τελειώνει επιτέλους η ιστορία για την οποία τόσος θόρυβος έγινε. Κυριολεκτικά πάμε να πνιγούμε σε μια κουταλιά νερό.
Βάσει του νέου νόμου περί τακτοποίησης των αυθαιρέτων και πριν τη χάραξη των αιγιαλών, μπορεί άνετα να γίνει η νομιμοποίηση. Εξάλλου, στο συγκεκριμένο σημείο είχε γίνει επαναχάραξη του αιγιαλού άρα στην πραγματικότητα δεν υφίσταται ουσιαστικό πρόβλημα. Όντως, η δήμαρχος μόνο με τη δική της υπογραφή δε δύναται να διαγράψει το πρόστιμο όπως της ζητήθηκε από την ΕΤΑΔ. Υπάρχουν όμως κρατικές διαδικασίες μέσω των οποίων το θέμα μπορεί να διευθετηθεί. Οι μηχανικοί και οι δικηγόροι της ΕΤΑΔ που ενημερώθηκαν θα έπρεπε να είχαν ήδη προτείνει την ορθή λύση τακτοποίησης του ζητήματος. Εκτός εάν κρύβουν άλλα πράγματα στο μυαλό τους. Το θέμα βεβαίως θα έπρεπε να είχε λυθεί πολύ νωρίτερα αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ», επεσήμανε ο Θόδωρος Μουριάδης.
Το πρόστιμο στην ΕΤΑΔ επιβλήθηκε στη διάρκεια της θητείας του κ. Μουριάδη στην αντιδημαρχία τεχνικών, όταν ήταν προϊστάμενος της πολεοδομίας. Αφηγούμενος την αρχή της υποθέσεως, ο κ. Μουριάδης σημείωσε: «Το θέμα ανέκυψε περίπου το 2011 όταν πραγματοποιήθηκαν διάφορες αυτοψίες από την αστυνομία και διαπιστώθηκαν ορισμένες αυθαιρεσίες στο κατάστημα Mercedes (πρώην ΒΡΑΧΟΣ). Κάποια στιγμή υπήρξε και εισαγγελική παραγγελία για το θέμα, οπότε κατά την αυτοψία των υπαλλήλων της πολεοδομίας διαπιστώθηκαν παραβάσεις που είχαν διαπραχθεί στη διάρκεια των ετών από τους διάφορους μισθωτές.
Η βασικότερη παράβαση εστιαζόταν στην ύπαρξη τμήματος του κτηρίου μέσα στον αιγιαλό, ενώ δεν υπήρχαν και οικοδομικές άδειες. Βεβαίως οι παραβάσεις χρεώνονται στον ιδιοκτήτη του ακινήτου που είναι το δημόσιο. Οι αυτοψίες δηλαδή αποκάλυψαν το βεβαρημένο πολεοδομικό παρελθόν από την εποχή που το κράτος έχτιζε χωρίς οικοδομικές άδειες. Εκείνο που έπρεπε να γίνει ήταν η νομιμοποίηση των αυθαιρεσιών διότι σκοπεύαμε να εντάξουμε έργο της ακτής στο ΕΣΠΑ. Όταν αναζητήσαμε τον ιδιοκτήτη μέσω του ΕΟΤ, μάθαμε ότι το ακίνητο πέρασε πλέον στην αρμοδιότητα της ΕΤΑΔ. Το έγγραφο που στείλαμε όμως στην ΕΤΑΔ δεν απαντήθηκε ποτέ.
Επιμένω ότι το πρόβλημα αν και περίπλοκο ωστόσο δεν είναι δυσεπίλυτο. Ας τακτοποιηθεί προκειμένου ο δήμος να ασχοληθεί με τα σοβαρότατα προβλήματα της πόλης, εκτός εάν οι δικαιολογίες της ΕΤΑΔ είναι προφάσεις εν αμαρτίαις».
*