Δεν φαίνεται να υπάρχουν εμπόδια για την υλοποίηση από την Παρασκευή (1η Φεβρουαρίου) της γνωστής αλλαγής στη διαδικασία του εκτελωνισμού προϊόντων μέσω του Τελωνείου Καβάλας. Τα φορτηγά των οποίων το φορτίο ελέγχεται θα εισέρχονται στον περιφραγμένο χώρο της χερσαίας ζώνης του νέου λιμανιού, όπου δεν αποκλείεται να διανυκτερεύουν. Δύο φορές την ημέρα υπάλληλοι του τελωνείου θα βρίσκονται στο νέο λιμάνι για τον απαραίτητο έλεγχο. Η επιβεβλημένη ασφάλεια στα οχήματα και στα προϊόντα θα υπάρχει αφού έτσι κι αλλιώς το νέο λιμάνι έχει πύλη και σεκιούριτι 24 ώρες το 24ωρο. Είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν προβλήματα και καθυστερήσεις, τα οποία οι γνωρίζοντες λένε ότι θα επηρεάσουν την επιχειρηματική δραστηριότητα στην Καβάλα. Λένε δηλαδή ότι οι επιχειρήσεις δεν αποκλείεται στο τέλος να διαλέξουν άλλο τελωνείο για να εξυπηρετηθούν.
Πρώτη φορά τα φορτηγά του τελωνείου στο νέο λιμάνι
Στο ραδιόφωνο της ΠΡΩΙΝΗΣ μίλησε χθες ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας Χρήστος Ηλιάδης, σχολιάζοντας τη γνωστή ευχάριστη εξέλιξη για τον έλεγχο των φορτίων που εξυπηρετούνταν στο τελωνείο ενώ στο εξής αυτό θα γίνεται στο λιμάνι Φίλιππος Β’. Πρόκειται για τη γνωστή ανακοίνωση που έκανε η δήμαρχος στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας το μεσημέρι της Δευτέρας.
Ο Χρήστος Ηλιάδης δήλωσε στην ΠΡΩΙΝΗ: «Ο ΟΛΚ πρώτος με επιστολή του το 2017 ζήτησε ο έλεγχος των φορτηγών να μη γίνεται μπροστά από το τελωνείο αλλά να εκτελείται στο νέο λιμάνι. Δεν έχουμε πάρει απάντηση επί του συγκεκριμένου αιτήματός μας. Είναι ευτυχής είδηση ότι ελήφθη η απόφαση με αφορμή την κατάρρευση της γέφυρας. Χαιρετίζω την εξέλιξη και την αλλαγή. Εμείς θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν προκειμένου να βοηθήσουμε, ώστε όποια ειδικότερα θέματα ανακύψουν από την αλλαγή να επιλυθούν.
Θέλουμε δηλαδή από την 1η Φεβρουαρίου να εξυπηρετούνται τα φορτηγά στο λιμάνι Φίλιππος Β’ που υπό άλλες συνθήκες θα εξυπηρετούνταν στο χώρο μπροστά από το κτήριο του τελωνείου. Θα περίμενα ωστόσο από το τελωνείο Καβάλας μια καλύτερη συνεργασία και μια καλύτερη συνεννόηση».
Σύμφωνα με τον Χρήστο Ηλιάδη πριν από δέκα περίπου χρόνια είχε συμβεί προσωρινά κάτι παρόμοιο. Ήταν η εποχή που το κεντρικό λιμάνι εξυπηρετούσε μεγάλο αριθμό κοντέϊνερ λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Έκτοτε έχουν να έρθουν κοντέϊνερ στο λιμάνι Φίλιππος Β’.
Για τις τότε αυξημένες ανάγκες του λιμανιού είχε λειτουργήσει ένα μικρό παράρτημα του τελωνείου στο εμπορικό λιμάνι αλλά έκτοτε η διαδικασία δεν επανήρθε. Εντωμεταξύ, ο Χρήστος Ηλιάδης δήλωσε στην ΠΡΩΙΝΗ ότι στο σχέδιο νόμου κύρωσης των συμβάσεων παραχώρησης με οργανισμούς λιμένων σε όλη την Ελλάδα το υπουργείο πρόσθεσε μια τροπολογία η οποία ενδιαφέρει τον ΟΛΚ. Οι αποφάσεις για αναδασωτέες περιοχές σε χερσαίες ζώνες λιμανιών παύουν στο εξής να ισχύουν.