Την Τρίτη 23 Ιανουαρίου στις 3 το μεσημέρι πραγματοποιείται στην Αθήνα, στο Υπουργείο Ναυτιλίας, η σύσκεψη Κουρουμπλή για τα δρομολόγια των φέρι μποτ στη γραμμή του Πρίνου. Αυτό έγινε γνωστό στη διάρκεια της εκδήλωσης της Θασιακής Ένωσης χθες το πρωί.
Η σύσκεψη επρόκειτο να γίνει αρχές Δεκέμβρη αλλά αναβλήθηκε λόγω του ταξιδιού της Δημάρχου στην Κίνα. Τώρα όλοι είναι έτοιμοι και πρόθυμοι να συμμετάσχουν αν και οι ελπίδες αύξησης των χειμερινών δρομολογίων στη γραμμή του Πρίνου είναι ελάχιστες.
Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από την απάντηση στο Νίκο Παναγιωτόπουλο του κ. Κουρουμπλή. Η ερώτηση του Καβαλιώτη βουλευτή κατατέθηκε στα μέσα Δεκέμβρη κι η απάντηση του Υπουργού έχει ημερομηνία 5 Γενάρη. Στις πρώτες της γραμμές ο Υπουργός σημειώνει (καθόλου τυχαία): «… σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις θαλάσσιες ενδομεταφορές στη χώρα μας, οι πλοιοκτήτριες εταιρίες δρομολογούν τα πλοία τους σε γραμμές της επιλογής τους σύμφωνα με την ελεύθερη επιχειρηματική τους πρωτοβουλία. Ο ρόλος της πολιτείας περιορίζεται στον έλεγχο των προβλεπόμενων προϋποθέσεων δρομολόγησης και παρεμβαίνει για λόγους δημοσίου συμφέροντος μόνο στις περιπτώσεις που η ελεύθερη αγορά δεν εξασφαλίζει το απαιτούμενο επίπεδο εξυπηρέτησης, με τη δραστηριοποίηση όλων των πλοίων που είναι σε διαθεσιμότητα, με το μέγιστο αριθμό δρομολογίων και κυρίως με τη σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας προκειμένου να επιτευχθεί και να διασφαλιστεί η κοινωνικοοικονομική συνοχή και ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών».
Τα δρομολόγια στη γραμμή Πρίνου είναι όσα θέλουν οι εταιρείες
Ο υπουργός εμπορικής ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής απάντησε σε ερώτηση του βουλευτή Νίκου Παναγιωτόπουλου σχετικά με τα δρομολόγια στη γραμμή του Πρίνου. Η ερώτηση του βουλευτή κατατέθηκε στις 15 Δεκεμβρίου και η απάντηση του υπουργού έχει ημερομηνία 5 Ιανουαρίου. Από την απάντηση του κ. Κουρουμπλή γίνεται κατανοητό ότι με το ισχύον νομικό καθεστώς τα δρομολόγια είναι όσα επιθυμούν οι ναυτιλιακές εταιρείες. Ελάχιστα δύναται να τα επηρεάσουν η τοπική αυτοδιοίκηση και το υπουργείο, όπως εμμέσως πλην σαφώς παραδέχεται ο ίδιος ο υπουργός.
Στην απάντησή του αναφέρει ότι σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο οι πλοιοκτήτριες εταιρείες δρομολογούν τα πλοία τους σε γραμμές επιλογής τους, σύμφωνα με την ελεύθερη επιχειρηματική τους πρωτοβουλία. Ο ρόλος της πολιτείας, αναφέρει ο κ. Κουρουμπλής, περιορίζεται στον έλεγχο των προβλεπόμενων προϋποθέσεων δρομολόγησης και παρεμβαίνει για λόγους δημοσίου συμφέροντος μόνο στις περιπτώσεις που η ελεύθερη αγορά δεν εξασφαλίζει το απαιτούμενο επίπεδο εξυπηρέτησης, με τη δραστηριοποίηση όλων των πλοίων τα οποία είναι σε διαθεσιμότητα, με το μέγιστο αριθμό δρομολογίων και κυρίως με τη σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας.
Εν συνεχεία, η απάντηση του κ. Κουρουμπλή αναφέρεται στον αριθμό των δρομολογίων και από την Καβάλα και από την Κεραμωτή, δίνει έμφαση στον αυξημένο αριθμό δρομολογίων κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών. Παραδέχεται δε ότι κατά την κρίσιμη χειμερινή περίοδο τα δρομολόγια στην πορθμειακή γραμμή Πρίνου – Καβάλας είναι δύο ημερησίως. Τονίζει ότι το χειμώνα τα δρομολόγια είναι περισσότερα από την Κεραμωτή, εννοώντας ότι η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού μπορεί να εξασφαλιστεί από τη συγκεκριμένη γραμμή, ενώ κάνει λόγο για το χρονικό διάστημα 7 Ιουνίου έως 24 Σεπτεμβρίου, όπου στη γραμμή του Πρίνου θα εκτελούνται δρομολόγια και από το φέρι μπωτ «Νικητής» και «Φιλιάγκος».
Η απάντηση του κ. Κουρουμπλή καταλήγει ως εξής: «Το υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιών. Εξετάζει θετικά κάθε επιχειρηματική πρωτοβουλία και πρόταση που στοχεύει στην αύξηση της προσφοράς και στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών».
Είναι σαφές ότι η απάντηση δεν ικανοποιεί όσους δίκαια ζητούν την αύξηση των χειμερινών δρομολογίων στη γραμμή του Πρίνου. Με την απάντησή του ωστόσο ο κ. Κουρουμπλής φαίνεται να ρίχνει «λευκή πετσέτα» καθώς μέσω της απαντήσεώς του σημειώνει, εμμέσως πλην σαφώς, ότι από την πλευρά του το υπουργείο έπραξε όσα μπορούσε για το συγκεκριμένο θέμα.