Το τοπικό συμβούλιο του Δήμου Καβάλας ενέκρινε χθες κατά πλειοψηφία (ο κ. Βελισσάρης δήλωσε την παρουσία του) το νέο κανονισμό λειτουργίας του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου. Προηγήθηκε διαβούλευση, ακολουθεί διαδικασία συζήτησης και έγκρισης του κανονισμού από δημοτικές επιτροπές και φυσικά το δημοτικό συμβούλιο. Ο νέος κανονισμός αντικαθιστά αυτόν του 2011. Περιέχει 10 άρθρα που αναφέρονται στα περισσότερα θέματα που έχουν σχέση με τη λειτουργία του.
Από τον κανονισμό δεν προκύπτει ποια θα είναι η έδρα του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου. Αναφέρεται γενικά η ακίνητη περιουσία του Δήμου, κι αν χρειαστεί η εκμίσθωση χώρων από ιδιώτες. Μένει με λίγα λόγια αναπάντητο το δύσκολο ερώτημα αν η διανομή των τροφίμων θα γίνεται στο κέντρο της πόλης (π.χ. σε κατάστημα της Δ. Αγοράς) ή από τις δημοτικές αποθήκες στο στρατόπεδο Κωτσάλου.
Στα άρθρα του κανονισμού αναφέρονται επίσης: Ο στόχος και ο σκοπός του, τα στάδια λειτουργίας του, τα προϊόντα που μπορεί να χορηγεί. Σε αυτό το άρθρο μνημονεύονται α) τυποποιημένα τρόφιμα μακράς διάρκειας, β) είδη ατομικής υγιεινής- καθαριότητας γ) είδη βρεφικής ανάπτυξης και δ) νωπά τρόφιμα.
Στον κανονισμό αναφέρεται επίσης ότι δικαιούχοι του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου είναι οι άποροι δημότες του Δήμου Καβάλας. Το εισόδημα τους πρέπει να είναι από 2.400 ευρώ έως 6.000 ευρώ το έτος. Για να αποκτήσουν δικαίωμα ενίσχυσης πρέπει να προσκομίσουν έως 12 δικαιολογητικά. Στο ίδιο κείμενο αναφέρεται ότι δεν μπορούν να είναι δικαιούχοι του κοινωνικού παντοπωλείου όσοι έχουν βοήθεια από το πρόγραμμα της Επισιτιστικής Βοήθειας (ΤΕΒΑ).
Το Κοινωνικό Παντοπωλείο λειτουργεί με 10μελή διαπαραταξιακή επιτροπή, επικεφαλής της οποίας είναι η Δήμαρχος ή αντιδήμαρχος. Υποχρέωση της επιτροπής είναι- μεταξύ άλλων- ο συνεχής έλεγχος των δικαιούχων και η συχνή επικαιροποίηση της λίστας αυτών.