Dark Mode Light Mode

Θετικός σχολιασμός και παρατηρήσεις επί της ενημέρωσης της ΕΡΓΟΣΕ

Η χθεσινή μέρα ήταν μέρα σχολιασμού των τοπικών παραγόντων των ανακοινώσεων της εταιρίας ΕΡΓΟΣΕ για την σιδηροδρομική σύνδεση της Καβάλας με τη Θεσσαλονίκη και τους Τοξότες της Ξάνθης.

Τα περισσότερα σχόλια ήταν φυσικά θετικά. Υπήρξαν επιμέρους παρατηρήσεις κυρίως όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα του έργου. Λέγεται ειδικότερα ότι στη σύσκεψη προχθές και σε αντίθεση με τις δηλώσεις που έγιναν, αναφέρθηκε ότι το έργο θα είναι έτοιμο το 2030.

Στις δηλώσεις υποστηρίχθηκε ότι αυτό θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2028. Η διαφορά είναι μικρή. Γνωρίζουμε άλλωστε ότι τα δημόσια έργα στην Ελλάδα πάντα καθυστερούν. Έτσι είναι περισσότερο πιθανό το σενάριο που αναφέρεται σε ολοκλήρωση του έργου το 2030. Μετά από επτά περίπου χρόνια. Κι όχι αυτό που κάνει λόγο για το τέλος του 2028.

Ο πρώην πρόεδρος του Τμήματος Ανατολικής Μακεδονίας του ΤΕΕ Απόστολος Παυλίδης που μίλησε στην Πρωινή θύμισε ότι τη σιδηροδρομική σύνδεση του νέου λιμανιού με τους Τοξότες την συζητάμε και την έχουμε ως τοπικό στόχο από τα τέλη της δεκαετίας του 90! Ειδικότερα από το 1996.

Είπε επίσης ότι η Σιδηροδρομική Εγνατία συζητείται από πλευράς του Τεχνικού Επιμελητηρίου από το 2005! Σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει οι εμπλεκόμενοι στο έργο ιδιώτες (υποψήφιοι ανάδοχοι σήμερα) τελικά είναι πολύ πιθανό να συνεργαστούν μεταξύ τους.

Τόσο στο μελετητικό όσο και στο κατασκευαστικό έργο. Ο Απόστολος Παυλίδης υπενθύμισε ότι υπάρχουν τρεις μεγάλες εταιρείες που έδειξαν ενδιαφέρον ήδη. Οι οποίες όπως είπε θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές το καλοκαίρι. Στη συνέχεια και μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου είναι πάρα πολύ πιθανό να συνεργαστούν. Είναι κάτι που προβλέπεται από τη διαδικασία.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τάνια Ελευθεριάδου δήλωσε ότι δεν προσκλήθηκε στη συζήτηση που έγινε την Τρίτη το μεσημέρι στην αίθουσα «Νικόλαος Μάρτης». Για την ουσία της υπόθεσης είπε ότι το έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας σχεδιάστηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, το 2017.

Όλα όσα γίνονται σήμερα για την ίδια υπόθεση τα χαρακτήρισε ως προεκλογική εξαγγελία! Με αόριστες όπως είπε ημερομηνίες ολοκλήρωσης. Ήταν αυτά που είχε ανακοινώσει πρώτη η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, τόνισε η κ. Ελευθεριάδου. «Αν υλοποιούνταν έγκαιρα δεν θα είχαν χαθεί τα χρήματα από την αρχική πηγή χρηματοδότησης που ήταν το πακέτο Γιούνκερ» κατέληξε.

Υπάρχουν επίσης παρατηρήσεις για τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος, ειδικά ως προς την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Βουλγαρία. Τα νούμερα που τέθηκαν υπόψη των συμμετεχόντων στη σύσκεψη λέγεται ότι δεν «βγαίνουν».

Ειδικά αν τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία. Ο ισχυρισμός που προς το παρόν είναι ανεπίσημος, αφορά το πόσο θα συμφέρει η μεταφορά των προϊόντων στη Βουλγαρία κτλ με το τρένο σε σχέση με τη σημερινή διαδικασία μεταφοράς των ίδιων φορτίων με τα πλοία.

Άλλες δηλώσεις και αναρτήσεις

Φίλιππος Αναστασιάδης(Δήμαρχος Παγγαίου): Αναφέρθηκε στη μη πρόβλεψη σταθμού προς εξυπηρέτηση του λιμανιού της Ν. Περάμου και της ευρύτερης περιοχής όπου υπάρχει μεγάλη οικιστική, τουριστική και οικονομική ανάπτυξη. Ο Δήμαρχος Παγγαίου και οι συνεργάτες του βρίσκονται σε προχωρημένες επαφές με τους κατάλληλους φορείς επίλυσης του ζητήματος. Στόχος η δημιουργία σταθμού που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του λιμανιού της Δ.Ε Ελευθερών. Ένα έργο το οποίο αναβαθμίζει και διευκολύνει στην διευθέτηση άμεσων αναγκών της περιοχής, βελτιώνοντας τις συνθήκες διαβίωσης τόσο των δημοτών όσο και των τουριστών.

Θόδωρος Μουριάδης (Δήμαρχος Καβάλας): «Ένα πολύ σημαντικό έργο για την Καβάλα, αλλά και για όλη την Ελλάδα επιτέλους είναι πραγματικότητα. Το επιτέλους δεν το λέω ειρωνικά, το λέω με ενθουσιασμό, διότι εδώ και τριάντα χρόνια ακούμε για σιδηροδρομική σύνδεση, την οποία ποτέ δεν είδαμε. Από την πληροφόρηση που έχουμε, το έργο έχει ήδη χρηματοδοτηθεί. Οι μελέτες από τη Νέα Καρβάλη μέχρι τους Τοξότες είναι έτοιμες και το δεύτερο εξάμηνο του 2023 θα ξεκινήσουν οι εργασίες. Καταλαβαίνετε ότι η αναβάθμιση του λιμανιού “Φίλιππος Β'”, μόνον οφέλη έχει για την περιοχή μας».

Αλέξης Πολίτης (Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας): «Η σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Καβάλα [με τους επί μέρους Σιδηροδρομικούς σταθμούς σε Αυλή, Ποδοχώρι, Αμυγδαλεώνα, Καρβάλη (εμπορικός λιμενας),Πέρνη-Γραβούνα] μπήκε στις ράγες. Ένα κολοσσιαίο έργο πολυεπίπεδης ανάπτυξης και εισροης επενδύσεων για την περιοχή μας. Με την καθοδήγηση της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, τη σπουδαία δουλειά της ΕΡΓΟΣΕ & την επιστασία της Περιφέρειας ο σιδηροδρομος μπήκε στις ράγες του και από μακρινό όνειρο φαντάζει πλέον μια απτη πραγματικότητα με έναρξη εργασιών σε μια διετία περίπου και υλοποίηση τα αμέσως επόμενα χρόνια (5ετής)».

Προηγούμενο άρθρο

«Αίσωπος»: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα των δωρεάν στειρώσεων σε αδέσποτα ζώα (φωτογραφίες)

Επόμενο άρθρο

«Παρουσιάσαμε ένα ψηφοδέλτιο μακριά από κόμματα και χρώματα»